A7V_kill

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flex-Able
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
..

[ Voor 103% gewijzigd door Flex-Able op 13-03-2019 09:29 ]

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

Solderen?
Nieuw Mobo?

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

potje geleidingszilver bestellen bij conrad.. of proberen te lenen....

of... heel klein potlood streepjes zetten :)

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Niet.
Dit is onmogelijk te solderen.
bovendien heb je gigantisch veel verlies als die banen weer werken, je memory zit niet voor niets zo dicht bij je proc.
Dit soort verhalen kom je ook zo vaak tegen, waarom ga je dan met een schroevendraaier lopen klooien? ik snap dat niet hoor :?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30
Op woensdag 06 juni 2001 10:27 schreef sjuk het volgende:
Niet.
Dit is onmogelijk te solderen.
bovendien heb je gigantisch veel verlies als die banen weer werken, je memory zit niet voor niets zo dicht bij je proc.
Dit soort verhalen kom je ook zo vaak tegen, waarom ga je dan met een schroevendraaier lopen klooien? ik snap dat niet hoor :?
soms is dat de enige manier om een cooler derop danwel deraf te krijgen. Doe ik ook met een schroevedraaier met die nieuwe socket A coolers!! :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bubbles
  • Laatst online: 15:10

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

vriend van me had ongeveer het zelfde probleem toen hij zijn koelblok eraf haalde/erop zette...
twee keer een a7v gemold.
kwam door een klein uitstekseltje op de clip van de koeling.
en probeer maar eens een coolermaster dp5-6h51 zonder schroevedraaier eraf te halen...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Dit was dan les 1 ... Tot de volgende keer ;)

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
auch.. je kan altijd nog de winkel voor de gek houden en zeggen dat je mobo raar doet.. misschien ruilen ze hem om :)

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 10:34 schreef CK het volgende:
auch.. je kan altijd nog de winkel voor de gek houden en zeggen dat je mobo raar doet.. misschien ruilen ze hem om :)
Of je zou bijvoorbeeld je zelf je lering er uit kunnen trekken en een nieuwe kopen.

Wat een :r mentaliteit heb jij CK. Jij verdiend zo'n bordje. |:(

• EricJFKleijssen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 13:49

EricJFKleijssen

Seti@Home : Rasputin

:r inderdaad wat een (gebrek aan) mentaliteit. Waarom moet je anderen met de kosten van jouw stupide gedrag opzadelen...wat een slapjanus zeg!

Gewoon wonden likken en een nieuwe kopen.
Op het werk bouwen we op het ogenblik 43 van die koelertjes in...gewoon goed nadenken en opletten (en een goed werkblad). Ook gebruiken wij vaak zo'n slot-afdekplaatje (liggend uiteraard) om die klemmetjes te bedienen.....en volgens mij heeft iedere tweaker er daar meer dan genoeg van >:)

Youth and skill are no match for experience and treachery.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 10:32 schreef Bubbles het volgende:
en probeer maar eens een coolermaster dp5-6h51 zonder schroevedraaier eraf te halen...
Als je dat lukt staat er de rest van je leven een afdruk van het lipje in je duim *D

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

idd ja... :P

maar ik vind die constructie van de a7v wat dat betreft niet _echt_ handig. er hoeft maar iets te gebeuren en je krast je mem-baantjes weg.
wat dat betreft is bijvoorbeeld een abit kt7a veiliger. lopen geen spoortjes op die plek.

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

ja dit is vaak een gevolg van van "dit doe ik ff snel". dan ook gewoon de pc rechtop later staan en doen.
neem er gewoon ff de tijd voor, pc'tje plat, mooi lampie erbij, en geen schroevendraaier want die zijn behoorlijk scherp dan kan je net zo goed een mes nemen :o iets bots valt toch wel te vinden in je tweakers gereedschapskist? :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op woensdag 06 juni 2001 11:10 schreef sjuk het volgende:
ja dit is vaak een gevolg van van "dit doe ik ff snel". dan ook gewoon de pc rechtop later staan en doen.
neem er gewoon ff de tijd voor, pc'tje plat, mooi lampie erbij, en geen schroevendraaier want die zijn behoorlijk scherp dan kan je net zo goed een mes nemen :o iets bots valt toch wel te vinden in je tweakers gereedschapskist? :)
dit is inderdaad een gevolg van "ik doe het wel ff" maar of je nou een schroevedraaier gebruikt of een bot mes, als die van de clip afschiet heb je krassen in je mobo. bot of niet: feit.

edit:

zeg dat wel! (had ff geen zin in een nieuwe post)
||
\ /

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik shoot ook van het lipje af en ik raakte het board ook, ik had hem net (had nog niet gedraaid), maar er was niets aan de hand :)
Al kan je wel zien waar ik hem geraakt heb, geloof ik => ik had namelijk niet van tevoren op die plek gekeken ;)

Ik heb erg veel geluk gehad kan ik zeggen *D

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Zonde, maar je overleeft het wel weer, :'(, ik zal hier zeer voorzichtig mee zijn, gezien ik mijn tyan thunder k7 plankje hier niet mee wil beschadigen, wat dat betreft ben ik blij dat ik dit lees, dan kan ik hier tenminste rekening mee houden

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
helaas pinda.. nou ja je begrijpt het wel..

Heb ook ff bij mijn cusl2-c gekeken, maar daar hebben ze keurig op die risico punten een bescherm spul opgeplakt, van dat surfpak spul van 2 mm, das best wel een goe idee, had ik ook nog nooit gezien eingelijk..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Twynn
  • Laatst online: 27-08 12:41
Hmmzz.. Ik zou het toch gewoon proberen te solderen..

Proberen of je een stukje draad kunt vinden dat dun genoeg is, en dan deze vertinnen. Vervolgens de koperbanen voorzichtig met een mesje blank schrapen (beschermende laag eraf zodat je op het koper zit) en dan de vertinde draadjes snel erop solderen.

Moet je wel een beetje een vaste hand en wat soldeer-ervaring hebben!! :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op woensdag 06 juni 2001 14:48 schreef Twynn het volgende:
Hmmzz.. Ik zou het toch gewoon proberen te solderen..

Proberen of je een stukje draad kunt vinden dat dun genoeg is, en dan deze vertinnen. Vervolgens de koperbanen voorzichtig met een mesje blank schrapen (beschermende laag eraf zodat je op het koper zit) en dan de vertinde draadjes snel erop solderen.

Moet je wel een beetje een vaste hand en wat soldeer-ervaring hebben!! :)
ik vind dit toch wel de meest linke manier om andere dingen om zeep te helpen. die spoortjes zijn super dun, zitten heel dicht op elkaar, socket zit in de weg, en al zou het werken, je hebt gegarandeerd performance verlies...

Verwijderd

Normaal doe je zoiets met beleid!
Pak een tangetje i.p.v. een schroevendraaier, heb je geen tangetje, koop er een, het is goedkoper dan een nieuw mobo.

• Twynn
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op woensdag 06 juni 2001 15:06 schreef Bubbles het volgende:

[..]

ik vind dit toch wel de meest linke manier om andere dingen om zeep te helpen. die spoortjes zijn super dun, zitten heel dicht op elkaar, socket zit in de weg, en al zou het werken, je hebt gegarandeerd performance verlies...
Dat dit een linke manier is heb je gelijk in.. Maar om helemaal niks te proberen en het ding gelijk maar weg te mikken is toch ook weer zonde..

Je zou het ook met die zilverlijm kunnen proberen, maar of dat zou werken weet ik niet.. Potloodstreepjes in ieder geval niet, want het grafiet heeft een veel te hoge weerstand..

En als je die baantjes goed gesoldeerd krijgt, kan ik me niet voorstellen waarom je performance verlies krijgt.. de sporen worden er niet echt langer door, capaciteiten zullen misschien wel iets veranderen maar ik denk dat dat allemaal wel meevalt!

Maarja, je moet een beetje durven, en ervaring hebben, anders zou ik er niet aan beginnen..

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Je moet daar ook geen schroevendraaier voor gebruiken! Dit soort verhalen zijn al heel vaak langsgekomen hier. Je moet hiervoor gewoon een dopsleutel of een pijp sleutel gebruiken. Kosten 2,- op de markt.

Ik zou toch proberen het mobo te maken, je hebt nou toch niks meer te verliezen.

• Flex-Able
  • Laatst online: 10-11-2025
..

[ Voor 93% gewijzigd door Flex-Able op 13-03-2019 09:30 ]

Verwijderd

mensen, mensen, mensen.

Hoe wordt een plank bij ASUS gerepareerd als hij binnen komt met kapotte traces???

Juist, met de soldeerbout.

1. Met een mesje krabben we de coating er af.
2. We vertinnen de kapotte traces
3. We vertinnen één enkele ader uit een flatcable
4. We spuiten de kapotte traces helemaal onder de flux
5. We leggen de ader op de trace
6. We tikken hem aan beide kanten ff aan met de soldeerbout
7. Flux weghalen met een watje en alcohol
8. Een beetje nagellak er overheen

KLAAR!!!! :Y)

Het is wel een erg precies klote werkje maar het wil echt prima. Als je er ff voor gaat zitten kan het in een paar minuten.

En dat verhaal over de verliezen die in de verbinding optreden zal waarschijnlijk wel een heel klein beetje waar zijn maar ik denk dat dat echt te verwaarlozen valt.

Verwijderd

Zoals Bubbles al had verteld zie ik nu :)

Verwijderd

Die coolermasters zijn idd MEGA klote om met je duim vast te zetten, oftewel onmogelijk.
Ik gebruik geen schroevendraaier, maar een tang daarvoor. Werkt veel beter en veiliger.
Ik schiet nooit uit, want ik knijp gewoon hard om het lipje vast te houden.

Verwijderd

Dopschroevendraaiers ??
Zie ze toch wel vaak bij revieuws :D

• eX0duS
  • Laatst online: 27-08 14:23
Ik was ook uitgeschoten, maar ik weet niet waar, ik moet zeggen dat mijn pc niet meer dan normaal vastloopt als anders... Geluk???

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:03
Ik ben ook eens uitgeschoten, zat er een grote groef in een nok van de socket van mijn huidige DFI bord. geluk gehad, maar ik kom dus nooit weer met een schroevendraaier aan die kutklem.
Pagina: 1