Ik heb een Panasonic SC-HTB170 soundbar die ik op mijn Panasonic 47ET60E aan heb gesloten via een HDMI kabel tussen:
TV HDMI (ARC) -> SC-HTB170 HDMI (ARC)
Dit werkt prima; TV herkent de soundbar, schakelt interne speakers uit en gebruikt de soundbar als primaire geluidsbron.
Nou heb ik een (XBMC) mediaspeler (Zotac ID80) die ik aan wil sluiten op mijn TV én het geluid via de soundbar.
De enige methode zou toch zijn:
Mediaspeler HDMI (zit meer één op) -> TV HDMI (een vrije HDMI poort, geen ARC).
Probleem is dat ik geen geluid krijg als ik een vrije HDMI poort gebruik op mijn TV
Een soortgelijk probleem heb ik ook al gehad met een mede8er mediaspeler.... dit zou toch niet de meeste complexe aansluiting moeten zijn???
TV HDMI (ARC) -> SC-HTB170 HDMI (ARC)
Dit werkt prima; TV herkent de soundbar, schakelt interne speakers uit en gebruikt de soundbar als primaire geluidsbron.
Nou heb ik een (XBMC) mediaspeler (Zotac ID80) die ik aan wil sluiten op mijn TV én het geluid via de soundbar.
De enige methode zou toch zijn:
Mediaspeler HDMI (zit meer één op) -> TV HDMI (een vrije HDMI poort, geen ARC).
Probleem is dat ik geen geluid krijg als ik een vrije HDMI poort gebruik op mijn TV

Een soortgelijk probleem heb ik ook al gehad met een mede8er mediaspeler.... dit zou toch niet de meeste complexe aansluiting moeten zijn???
3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500