Toon posts:

iPhone 5s of 5c?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen keuze maken tussen de twee. Had een HTC One maar die heb ik weggedaan omdat ik graag een iPhone wilde. Ik wilde namelijk een nauwe integratie en had net een Macbook Air gekocht. Nu is het probleem dat ik geen keuze kan maken tussen de 5S en de 5C. Ik internet, mail, whatsapp met mijn telefoon en maak wat simpele fotos voor Facebook en Instagram. Op dat gebied zou de 5C dus goed genoeg moeten zijn. Ik ben echter bang dat ik straks wat mooie features mis voor de fingerprintsensor (die er ongewtijfeld nig gaan komen) als ik de 5S niet neem.

Wat zouden jullie doen? En voelt een 5C completer met iOS 7( is voor dit toestel eigenlijk ontworpen) dan een 5S met iOS 7. Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-09 14:35
Beide zijn highend, dus als je al bereid ben zoveel uit te geven zou ik de 5S nemen krijg je gewoon meer waar voor je geld. Maar dat is mijn mening heb ze zelf nooit in handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor de 100€ verschil zou ik ook voor een 5S gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:18:
Ik kan geen keuze maken tussen de twee. Had een HTC One maar die heb ik weggedaan omdat ik graag een iPhone wilde. Ik wilde namelijk een nauwe integratie en had net een Macbook Air gekocht. Nu is het probleem dat ik geen keuze kan maken tussen de 5S en de 5C. Ik internet, mail, whatsapp met mijn telefoon en maak wat simpele fotos voor Facebook en Instagram. Op dat gebied zou de 5C dus goed genoeg moeten zijn. Ik ben echter bang dat ik straks wat mooie features mis voor de fingerprintsensor (die er ongewtijfeld nig gaan komen) als ik de 5S niet neem.

Wat zouden jullie doen? En voelt een 5C completer met iOS 7( is voor dit toestel eigenlijk ontworpen) dan een 5S met iOS 7. Thanx.
Wat kun je missen aan de finger print sensor? Je maakt nu de keuze: vind je het prima af en toe een code in te kloppen, of wil je die sensor gebruiken? Als het antwoord op het laatste nee is, kun je prima met de 5C vooruit. Ik denk dat de iphones nu zo snel zijn, dat je echt niet het laatste model hoeft te hebben voor goede performance, maar is het maar net wat je op de toonbank wilt leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:12

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik heb onlangs, toen de 5C/S uit kwam een 5 gekocht, scheelt enorm in de portemonnee en je merkt het echt niet;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 18:04
Voor die honderd euro verschil kun je ook kiezen voor meer opslag in de 5C. Wat betreft het verschil tussen de twee zou voor mij persoonlijk de camera van de 5S wel een ding zijn. Die slo-mo video en burst foto's zijn wel erg cool om te hebben, maar aan de andere kant zijn de kleuren van de 5C nou ook wel weer erg mooi.

Ga gewoon even bij jezelf na wat je budget is, wat je wil met je telefoon, hoeveel opslag je wil, hoe lang je hem gaat gebruiken ect.

Vooral als je toch over 2 jaar weer een nieuwe neemt is de snelheid tussen beide niet zo ontzettend belangrijk. Maar wil je bijv 5 jaar met je mobiel doen, dan zou een 5S misschien de betere keuze zijn. Die extra snelheid zal vast wel nodig zijn met iOS 8/9 en later.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meestal houd ik elke telefoon maar een jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 18:04
Nou dan zou ik voor de 5C gaan! Hou die 100 euro lekker, en kijk volgend jaar of je echt die vinger afdruk dinges nodig hebt. Binnen een jaar gaat er echt niets gebeuren wat de 5c te langzaam of irrelevant maakt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 06:41
MenN schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:38:
Nou dan zou ik voor de 5C gaan! Hou die 100 euro lekker, en kijk volgend jaar of je echt die vinger afdruk dinges nodig hebt. Binnen een jaar gaat er echt niets gebeuren wat de 5c te langzaam of irrelevant maakt.
Dan kun je imo beter voor een 4S gaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Zelf zou ik aanrader om voor de 5 te gaan dan.
Die kan je wat goedkoper kopen nu en is het zelfde als de 5SC (alleen mooier, mijn mening). Als je toch elk jaar een nieuwe koopt (zoals ik) kan je beter wachten tot de 6 uitkomt die hopelijk wel weer wat leuks brengt :). De iPhone 5 red alles nog gemakkelijk en is zeker snel zat.

Zelf denk ik juist weer na om naar android over te stappen, alleen bij high-end zijn de schermen zo lomp groot.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 5 is sowieso geen optie, hij is namelijk bij Apple niet meer verkrijgbaar. Ik wil de 5C of de 5S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou ook eerder voor een 5 gaan dan voor een 5C. Tweedehands dus.

[ Voor 14% gewijzigd door MrAcid op 23-09-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 20:30
(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:44:
De 5 is sowieso geen optie, hij is namelijk bij Apple niet meer verkrijgbaar. Ik wil de 5C of de 5S.
Voor 100 euro meer moet je altijd voor de 5S gaan. De 5C is niet meer dan een iPhone 5 in een plastic omhulsel. De 5S is in ieder opzicht beter en op de lange termijn zul je er in mijn optiek meer aan hebben.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 18:51
Afgezien van wat features en een -op dit bedrag- klein verschil in prijs, welke vind je qua design prettiger om te zien? Dat is voor mij een no-brainer: 5S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:44:
En zijn zeker nog wel bedrijven die hem verkopen dus dat lijkt me geen probleem.
Of je wil persé het bij Apple bestellen? In dat geval zal ik een 4S nemen en die €300,- "sparen", zover dat lukt in NL, voor de iPhone 6.

[ Voor 12% gewijzigd door Famous op 23-09-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Dannydekr schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:48:
[...]

Voor 100 euro meer moet je altijd voor de 5S gaan. De 5C is niet meer dan een iPhone 5 in een plastic omhulsel. De 5S is in ieder opzicht beter en op de lange termijn zul je er in mijn optiek meer aan hebben.
Omdat? Waarom zou een 5S beter zijn voor de langere termijn? De meeste telefoon's gaan zo'n 2 a 3 jaar mee. Het OS is het zelfde, natuurlijk is de 5S sneller (in specifieke taken) dan de 5C, maar dat betekend niet dat de gemiddelde user langer met zijn telefoon doet.

De telefoons kunnen beide exact het zelfde, het materiaal gebruik is anders, en de 5S heeft een vingerafdruksensor, wat in mijn ogen niet meer dan een hype is.....

Wil je helemaal het mannetje zijn, koop dan een 5S voor alle andere beweegredenen kan je net zo goed een 5C nemen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep. Geef ik niet 100 euro meer uit voor de features van de 5S die ik niet gebruik? (betere camera, 64 bit, M7 processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

De Camera is persoonlijk, echter die van de 5C is zeker niet slecht.

Het hele 64bit verhaal is niets meer dan een marketing verhaal, tot op heden heeft nog niemand tegen de beperking van een 32bit SoC aangelopen.

De M7 SoC heeft natuurlijk alles vandoen met de vraag alsof het functioneel is, ontwikkelaar schrijf hun apps voor iOS, liefst brengen ze één versie uit welke op alle versies van de telefoon werken. Het is dus maar zeer de vraag wat voor voordeel de M7 SoC met al haar specificaties heeft. Vergeet niet; fabrikanten (ook Apple) ontwikkelen dit soort dingen om maar weer nieuwe telefoons te verkopen, de vraag is dus alsof je het allemaal nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vraag ik het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat wil je nu precies horen dan? Dat wij gaan zeggen welke je moet gaan kopen? Daar zijn dit soort topic's natuurlijk niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik wil de verschillende meningen horen die mij misschien een beetje kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 10:44
Ga voor een 5, boeiend dat die niet bij Apple te krijgen is. 5C -> zelfde als 5, maar dan met plastic en duurder.... 5s -> weinig nuttige features boven de 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:17:
Nee, ik wil de verschillende meningen horen die mij misschien een beetje kunnen helpen
Naar mijn inziens reageer je ook bijna alleen op de mod.
Er zijn meerdere Tweakers die gereageerd hebben wellicht kan je daar je keuze ook deels uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:49
Als je de telefoon maar 1 jaar gaat houden, is er ook wat voor te zeggen (als je beslist het nieuwste wil) om dan maar voor de 5S te gaan.
Je ziet het al aan de reacties van een aantal: die brengt straks tweede hands meer op dan de 5C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt. Enige reden dat ik 5c eigenlijk overweeg is dat ik de witte 5c mooi vind passen bij iOS 7.
Pagina: 1