Toon posts:

Probleem met netwerkadapter.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb een Broadcom Corp BCM43XNG 802.11n Network Adapter.
Hij past in een PCI slot en er zitten twee lampjes op.
Het probleem is als volgt:
Mijn moederbord heeft 2 PCI slots en door mijn nieuwe videokaart moet ik de adapter van de ene naar de andere PCI slot verplaatsten. In de andere PCI slot (2 jaar niet geruikt) geven de lampjes echter minder fel licht. De computer blijkt de adapter ook niet te herkennen.
Wat zou mijn probleem kunnen zijn en hoe los ik dit op?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Even kijken of er stof in het slot zit!?

Anders even een USB WiFi adapter halen (als je nog een vrij USB slot hebt).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Even met contactspray eroverheen.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Dat lijkt mij een niet zo goede oplossing.
Toepassing
Contactspray is onder andere geschikt voor het reinigen en onderhouden van elektrische contacten zoals potmeters, schuif- en sleepcontacten en regelaars. Het is tevens preventief te gebruiken.

Eigenschappen
■Vuil- en oxideoplossend vermogen,
■Verbetert geleiding,
■Voorkomt spanningsverlies,
■Vochtverdrijvend,
■Niet corrosief,
■Tast metaal en synthetische materialen niet aan,
■In alle standen te gebruiken.
Bron.

Verwijderd

Waarom is het niet zo'n goed idee, en kom je dan met een positieve punten lijst ;)

Verwijderd

Uitzuigen en idd contactspree erin spuiten.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:53:
Waarom is het niet zo'n goed idee, en kom je dan met een positieve punten lijst ;)
Ugh, inderdaad. Ik wilde ermee zeggen dat mijn gevoel zegt dat het gebruik van contactspray niet slim lijkt om die te gebruiken in een pc.

* LnC moet eerst denken voordat hij wat post :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ipv contactspray eerst even goed geprobeerd het te ontstoffen met een spuitfles. Hierna deed hij het echter nog niet. Ik zocht mijn oude internet adapter op en deed deze erin i.p.v. de hierboven benoemde. Gevolg: ik heb wireless internet. Waarom de nieuwe het niet doet weet ik dus nog niet. Maar de oudere werkt nog prima dus ik zal het hier voorlopig maar mee doen.
Ik zou echter nog wel willen weten wat het probleem is met de nieuwere. (In de ene PCI slot werkt hij wel. In de andere PCI slot niet. In deze andere PCI slot werkt een andere adapter wel.)
Pagina: 1