Meeting crew + leden van tweakers.net(organisatie check)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Topicstarter
Hoi mensen,

Na aanleiding van redactieblog: Tweakers-crew viert opnieuw feestje in Brabant was ik eens gaan nadenken van is er eigenlijk al eens een algemene meeting opgezet voor de leden en de crew samen, dus geen specifieke meeting van een onderdeel op tweakers, ook in mijn omgeving kreeg ik deze vraag vaker van mensen, sterker die krijg ik best wel vaak, men gaf mij aan
waarom is er geen algemene meeting van de crew+leden waar de drempel toch wat lager kan zijn en het niet gericht is op een onderdeel op bv het forum?
Iemand anders gaf me aan
waarom zou zoiets bv niet om de 2 a 3 jaar kunnen als elk jaar te veel werk zou zijn kwa opzet etc
Dat er losse meetings zijn gericht op onderdelen en dat die vaker voorkomen dat klopt en dat weet ik maar dat gaat mocht dit doorgaan niet de opzet zijn.
Omdat ik een reactie van Standeman in 'redactieblog: Tweakers-crew viert opnieuw feestje in Brabant' las had ik hem even een berichtje gestuurd met de vraag waar ik een organisatie check het beste kon uitvoeren en hij gaf aan open maar een topic in LA dus bij deze open ik hem hier.

Nu is het zo dat voor het op zetten van zo'n meeting verschillende mensen nodig zijn en er ook veel tijd in gaat zitten.
Voor nu is het van belang om te weten of er mensen zijn vanuit de crew( en non crew) die bereid zijn om zoiets mede te gaan organiseren, ik heb het liefste een mix, zo'n evenement kan pas wat worden als de crew er achter staat en er paar mensen zijn die mede in de organisatie zitten en andersom geld dit ook voor de leden.
De hoe/wat/waar/wanneer/hoeveel mensen max/kosten uitwerking is voor latere zorg nu is het belangrijk eerst te kijken of er überhaupt serieuze animo voor is op organisatorisch vlak en of de crew zoiets wel ziet zitten( of niet) en zo niet dan vind ik het natuurlijk jammer maar dan heb ik alle begrip daar voor.
Dus mochten mensen het wel of niet zien zitten laat dat even hier weten.

Edit:

Bij voorkeur mensen die ervaring hebben met meetings organiseren.

[ Voor 28% gewijzigd door pino85 op 27-09-2013 19:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er zijn genoeg meetings (waaronder bijvoorbeeld Devschuur meetings) waar users en crew elkaar treffen. Ik weet niet of er behoefte is aan een "MoaM voor crew + users".

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

En ook in FV zijn er regelmatig meetings. Erg gezellig en bij deze ben je sowieso extraspeciaal uitgenodigt :p

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Standeman

Prutser 1e klasse

RobIII schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:56:
Er zijn genoeg meetings (waaronder bijvoorbeeld Devschuur meetings) waar users en crew elkaar treffen. Ik weet niet of er behoefte is aan een "MoaM voor crew + users".
Vandaar ook dit topic ;)

Ik vind het op zich juist wel een leuk idee zo iets breder te trekken. Als er geen animo is voor zowel organisatie als om te komen houd het natuurlijk op., maar er zijn genoeg fora waar dit soort meetings niet of zeer spaarzaam gehouden worden. Die krijgen nu ook een kans om elkaar te ontmoeten. :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat was me wel duidelijk ;) Ik sprak alleen even uit wat ik er van dacht :P (en dus kan even peilen idd geen kwaad).

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 23-09-2013 14:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:11

Geckoo

Good news, everyone!

indien mogelijk te combineren met dagelijkse gang van zaken wil ik eventueel wel mee helpen organiseren :)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er met een 'mede georganiseerd door crew'-evenement eigenlijk al heel snel de perceptie geldt 'Tweakers organiseert een evenement'. Ook al is dat de opzet niet direct. Dat maakt het wel enigszins lastiger.

De lead om een Tweakers voor Tweakers evenement te organiseren zou imho moeten liggen binnen de community. Net zoals de kleinschalige meetings die er al zijn. Als er dan een plan ligt, dan kan je dat natuurlijk altijd bij Zeef op het bureau leggen om te kijken of er sponsoring / ondersteuning mogelijk is en in welke vorm.

Op die manier blijft het ook écht een community evenement.

Andersom kan misschien ook wel iets, maar in de mix van vele taken is een evenement niet 'even' geregeld. En het is daarbij een factor dat de verwachtingen anders liggen als het initiatief / organisatie bij Tweakers wordt bezien.

Maar goed, dit is mijn perceptie :)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Ik vind het prima dat het wordt opgezet, maar wil wel even weten wat er van 'ons' Tweakers wordt verwacht. Mijn advies: begin simpel en lowbudget. Ik wil wel eens kijken of we hier iets kunnen doen. Daarbij is het van belang dat ik weet hoeveel mensen er wanneer komen. Het kantoor sluit om 19 uur dus we zouden op een vrijdag tussen 16 en 19 uur wat kunnen organiseren.

• pino85

pino85

Topicstarter
Dat low budget om mee te beginnen lijkt me verstandig inderdaad, en als we iets kunnen organiseren op of vanuit het tweakers.net HQ dan zou dat mooi zijn echter de andere vragen daar kan ik nog geen concrete antwoorden op geven behalve dat wat er van jullie word verwacht:

Zoals in de TS staat lijkt het me handig en goed om een mix van de community in de organisatie te hebben, dus crew en non crew.
Mocht dit niet haalbaar zijn dan moeten we even kijken of we het met enkel leden kunnen halen, tot nu toe is Geckoo de enige die zich heeft aangemeld om me mee te helpen met de kanttekening indien het mogelijk is te combineren.

2 vragen waren voor mij als eerste van groot belang:

1 Staat tweakers hier achter en uit je reactie haal ik ja dat staan we dus daar ben ik blij mee.
2 Krijgen we überhaupt een organisatie van de grond, dit punt is nog onduidelijk op dit moment.

Als punt 2 ook ingevuld is dan kunnen we verder als dat niet lukt moet ik kijken wat dan, ook wil ik aan geven dat als deze manier van aanpak anders kan/efficiënter ik daar natuurlijk voor open sta.
Ook zat ik te denken van wellicht kijken er in verhouding minder mensen op dit forum gedeelte dus mocht er over bv paar weken nog eigenlijk niemand vanuit de leden hebben gereageerd wie weet is reclame/een oproep plaatsen voor mensen (organisatie) wel een verstandig idee alleen geen idee of dit mag en als dat mag waar dit dan het beste kan

[ Voor 20% gewijzigd door pino85 op 26-09-2013 16:42 ]

Liefhebber van Tweakers

• zeef
Ik wil best wat organiseren hier, maar dan moet er wel een beetje massa zijn. Voor 20 man ga ik niet wat op poten zetten, dan moet je echt aan 40-50 man denken die ook echt komen (dus 60+ aanmeldingen).

Qua organisatie denk dat het handig is dat er een kerngroepje is die dat doet. Daarbij schuif ik graag aan voor het Tweakers gedeelte. De invulling van het programma voor en na HQ, dat is echt aan jullie. :)

[ Voor 34% gewijzigd door zeef op 26-09-2013 16:42 ]

• pino85

pino85

Topicstarter
Daar ben ik het mee eens, voor 20 mensen kunnen we beter bakje koffie oid doen en thats it.
Liefste wil ik je nu ook kunnen aan geven van Zeef kijk we hebben dit plan en we willen het op deze manier naar de community communiceren waarna de meldingen gaan binnen komen als het goed is.
Maar omdat dit stadium nog niet is aangebroken kan ik je dit allemaal nog niet geven en zelfs als dat gedaan is dan blijft het afwachten of er wel echt interesse voor is als in 60+ personen want mijn ervaring is dat zelfs als een plan goed is en het idee leuk dat het nog tegen kan vallen kwa aanmeldingen en uiteindelijke mensen die opdagen maar this said gaan we er gewoon van het positieve uit natuurlijk :) !

Ik hoop in ieder geval dat die kern groep 1 dezer weken zal gaan ontstaan maar we moeten dat nog even afwachten of mensen daadwerkelijk hier gaan reageren om mee te helpen.

[ Voor 107% gewijzigd door pino85 op 26-09-2013 18:06 ]

Liefhebber van Tweakers

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zeef schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:48:
Ik vind het prima dat het wordt opgezet, maar wil wel even weten wat er van 'ons' Tweakers wordt verwacht. Mijn advies: begin simpel en lowbudget. Ik wil wel eens kijken of we hier iets kunnen doen. Daarbij is het van belang dat ik weet hoeveel mensen er wanneer komen. Het kantoor sluit om 19 uur dus we zouden op een vrijdag tussen 16 en 19 uur wat kunnen organiseren.
T.net VrijMiBo, klinkt goed :9
Op vrijdagmiddag rond 16.00u A'dam in willen lijkt op het eerste gezicht een minder strak plan though ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pino85 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:49:
Daar ben ik het mee eens, voor 20 mensen kunnen we beter bakje koffie oid doen en thats it.
Dat valt ook wel weer mee, maar je hebt er gewoon een totaal ander soort meeting mee. :P

Als meetingveteraan: je hebt nogal wat dingen waar je rekening mee moet houden bij een meeting van het formaat dat je voorstelt. Allereerst: domweg naar een café of restaurant gaan met zulke aantallen zit er waarschijnlijk niet in. Je zal dan, als je samen wat wil eten of drinken, iets moeten afhuren of bij iemand in de (grote) achtertuin iets weten te regelen. Voor enkel een uurtje rondleiding in het HQ van Tweakers ga je redelijk lastig mensen kunnen verzamelen van over het hele land, dus je hebt wel iets meer van een programma nodig. Onderschat de logistiek daarvan voor 40+ personen niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:23
We zitten menig vrijdag na het werk bij Pllek in Amsterdam. Iedereen is altijd welkom, voor wie in de buurt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
@ NMe

Ik heb dit niet in de TS geplaatst maar ik heb paar jaar terug ook mede in een team een evenement(dag) opgezet voor +-500 mensen voor een stichting die dicht aan me hart ligt.
Daar komt enorm veel bij kijken dus ik vind me voor de volle 100% in wat je aangeeft.Onderschatting heb ik dan ook zeker niet want dit is echt veel werk maar ik loop daar niet van weg als er een goed team komt.
Voor dat heb ik 1x een meeting georganiseerd voor crew+senior leden van hardware.info wat ook een succes was al was deze meeting veeel kleinschaliger moet ik er bij zeggen en niet iets wat een halve dag of langer was(gewoon een etentje en een drankje). Als vrijwilliger doe ik ook nog wat zaken organiseren voor kinderen/jeugd met een beperking.

Het beste zou zijn om een groep te kunnen vormen met mensen die zoals jou vaker meetings hebben georganiseerd of er gewoon veel ervaring mee hebben.Tot nu toe is er nog niemand die zich heeft gemeld die dat heeft.Ook ken ik maar weinig mensen op dit vlak op tweakers dus als je daar idee-en over hebt brand los je bent zelf ook welkom natuurlijk!

[ Voor 67% gewijzigd door pino85 op 27-09-2013 22:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

offtopic:
nofi, maar dat zijn 14 regels - en maar 3 zinnen :X Bij ons op de middelbare school noemde ze dat slierrtzinnen, en het leest voor geen meter ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een algehele T.net of GoT meeting is zinloos. Er zijn veel verschillende soorten mensen en die liggen elkaar echt niet allemaal. Meetings per forum of hoofdgroep hebben veel meer zin. Of IRC meetings. Of whatever. T.net is groot genoeg om per onderdeel een stuk of 10-20 mensen op een meeting te krijgen. Als meetings veel groter worden is er overigens geen reet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:01:
Als meetings veel groter worden is er overigens geen reet meer aan.
Welles, maar dan heb je wel meer nodig dan een avondje met zijn allen naar de kroeg. :P

• pino85

pino85

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:01:
Een algehele T.net of GoT meeting is zinloos. Er zijn veel verschillende soorten mensen en die liggen elkaar echt niet allemaal. Meetings per forum of hoofdgroep hebben veel meer zin. Of IRC meetings. Of whatever. T.net is groot genoeg om per onderdeel een stuk of 10-20 mensen op een meeting te krijgen. Als meetings veel groter worden is er overigens geen reet meer aan.
Bedankt voor je bijdrage, jij staat er niet op te wachten en daar is niets mis mee natuurlijk dat respecteer ik. De reden waarom dit mij wel een goed plan staat heb ik in de TS al uitgelegd ook met betrekking tot de meetings per onderdeel.

Het argument we zijn allemaal verschillend en we liggen elkaar niet allemaal.
Het klopt dat iedereen anders is en natuurlijk kom je altijd overal zelfs op tweakers mensen tegen waar het meer mee klikt dan met een ander, dit heb je bij kleinere en grotere meetings maar is dat een probleem?.

In de loop der jaren zijn er verschillende meetings geweest waar ik aanwezig was( niet op tweakers) van groot tot klein en voor alles viel wel wat te zeggen, ook nog nooit problemen mee gemaakt doordat mensen verschillend waren.
Persoonlijk vond ik wat grotere meetings bv met 50-60 personen( of meer) niet minder leuk of gezellig dan met 10-20 man dus ik ben het niet echt met je eens op dat er geen *reet* aan zou zijn.
Wel is het inderdaad zoals NMe al aangaf zo als het groter word moet je wel wat meer te doen hebben op een dagdeel/dag of net hoe jet dat invult.

Mocht je nog wel mensen kennen die wellicht in tegenstelling tot jou wel interesse hebben om iets mee op poten te zetten stuur ze dan maar naar dit topic toe. :)

[ Voor 59% gewijzigd door pino85 op 28-09-2013 00:50 ]

Liefhebber van Tweakers

• zeef
Overigens is mijn ervaring bij de wat grotere meetings dat het aantal no-shows best hoog is. Reken op zo'n 20-30%. Daarom heb ik liever een overboeking dan precies het minimum aantal. ;)
Misha schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:43:
We zitten menig vrijdag na het werk bij Pllek in Amsterdam. Iedereen is altijd welkom, voor wie in de buurt is :)
Tsss bitterballen... they haz them not. :/

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

zeef schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:15:
Overigens is mijn ervaring bij de wat grotere meetings dat het aantal no-shows best hoog is. Reken op zo'n 20-30%. Daarom heb ik liever een overboeking dan precies het minimum aantal. ;)
Dat percentage zie ik bij kleinere meetings ook terug. ;) Alleen is 20% van 10 man 2 mensen, daar heb je doorgaans nergens een probleem mee. 20% van 50 man zijn er 10, en da's wat problematischer als je voor 50 man dingen geregeld hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij heb ik in het verleden hier een negatief antwoord van Daniel gekregen, maar die werkt hier niet meer >:)

Het lijkt an sich een leuk idee, maar ik vraag me af of je het met een regular partytent geregeld krijgt :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ben in iig!
Ik zou ook wel willen helpen met plannen & organiseren.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Dit lijkt me erg leuk zo'n meet. Wanneer ik kan zal ik er zeker bij zijn. Wel wat ervaring met meets organiseren, wil eventueel wel in de DM meedenken indien gewenst.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Outerspace schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:35:
Volgens mij heb ik in het verleden hier een negatief antwoord van Daniel gekregen, maar die werkt hier niet meer >:)

Het lijkt an sich een leuk idee, maar ik vraag me af of je het met een regular partytent geregeld krijgt :P
Ga eerst maar eens zorgen voor zo'n opkomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zomaar een suggestie: 23 Nov is een HK-meet waar meerdere van de mensen die hier al gereageerd hebben aanwezig gaan zijn. Allicht is dat een goed moment om te gaan vissen. Als je meerdere van de bezoekers daar meekrijgt ben je een eind op weg naar die kritieke massa en heb je het begin van een 'harde kern' die nodig is om zoiets op te zetten. Lukt dat niet... Dan grote kans dat het sowieso niet gaat vliegen.

Ben zelf voorzichtig voorstander van zoiets, waar mogelijk zeker bereid hand-en spandiensten te verrichten, maar ivm drukte (klein kind thuis enzo) kan ik geen sleutelrol op me nemen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb helaas geen vishengel :7

Maar dat is wel een goed idee, misschien ook zoiets nog doen bij de Devschuur meeting? (26 oktober)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Leef je uit zou ik zeggen. :Y) Bedenk je overigens wel dat er bij een meeting van het beoogde formaat door de organisatie kosten gemaakt gaan worden, wat betekent dat er vooraf plaatsen gereserveerd (en waarschijnlijk betaald) moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Mijn advies: hou het low profile qua investeringen. Laten we eerst maar eens kijken hoeveel massa er gemobiliseerd kan worden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 17-10-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Het combineren van tweakers HQ+ als we de meeting het in een weekeind wilt houden is een no go lijkt me.
Al was het wel tof als dat kon maar dan is HQ denk ik dicht.
Omdat de meesten toch wel werken door de weeks ontkom je er niet aan om iets in een weekeind te organiseren.
Ik had al verschillende andere opties gevonden echter het moet aan allerlei zaken voldoen dus dat gaat nog tijd kosten omdat er veel af valt.

Het goedkoopste zou zijn als er iemand is die een enorme tuin of iets dergelijks heeft zodat we daar allerlei dingen kunnen opzetten en er een BBQ achteraan gooien.
Tot nu toe heb ik nog niemand gevonden maar ook dit is een optie waar ik naar zou willen kijken.

Afijn eerst maar eens zien hoe de HK mensen bij die meet waar dion_b naar refereerde er tegen aan kijken als ik er heen kan en anders dan zorg ik dat iemand er een rondvraag doet. Als die mensen het niet zien zitten dan zal het niet van de grond komen.
Misschien hebben ze nog goede ideeën!
Voor mij is alles bespreekbaar zo lang het aan bepaalde voorwaarden voldoet.

* Niet te duur.
* Goed bereikbaar met het ov.
* Centrale ligging in ons land heeft wel de voorkeur.
* Open in het weekeind.

[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 18-10-2013 09:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Binnenkort komt er een eventje op HQ voor de community. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Oh dat is top, ook een leuke happening ben benieuwd!

[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 17-10-2013 19:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Community als in: Abo's of iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Iedereen. En nee, ik ga (nog) niet vertellen wat en wanneer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

zeef schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:32:
Iedereen. En nee, ik ga (nog) niet vertellen wat en wanneer. :)
* AW_Bos hoopt stiekem op een Devvers Summit :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1