Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Titel parsen op Facebook gaat niet goed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een blogspot blog. En als ik, of iemand anders een artikel op Facebook wil zetten dan verschijnt niet de titel van het bewuste artikel maar de titel van het blog zelf met geen samenvatting van het betreffende artikel maar de 'description' van het Blog zoals te vinden in de meta content.

Ik heb me rot gezocht maar ik kan echt niet vinden wat hier nu de storende factor is. Kan iemand mij misschien op weg helpen?

Bij voorbaat dank.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
Facebook meta tags aangeven :)

http://davidwalsh.name/facebook-meta-tags

[ Voor 42% gewijzigd door 418O2 op 23-09-2013 13:47 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je zult de juiste meta tags moeten gebruiken. Je kunt de FB linter gebruiken om te zien of je tags goed zijn.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Het bleek inderdaad dat de og tags ontbraken. Deze heb ik dus allen ingevuld en geplaats onder de header. Na weer getest te hebben gaf FB aan dat alles nu wel klopte echter als ik weer een link plaats van het art. blijft het zelfde probleem zich nog steeds voordoen. 8)7

Voor de duidelijkheid: hij plaats wel de link van het artikel maar de titel van de link plaatst ie niet. Alleen de titel van het blog zelf.

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
Facebook cached die dingen. Als je het met een andere bloglink probeert werkt het waarschijnlijk wel :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

Verwijderd

Topicstarter
Spinal schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:04:
Facebook cached die dingen. Als je het met een andere bloglink probeert werkt het waarschijnlijk wel :)
Nee helaas, heb een oude link geprobeerd en nog steeds hetzelfde probleem. ;(

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat zegt de linter? Als dat goed is komt 't uit de cache als je de oude omschrijving/afbeelding/titel ziet. Geef 't even de tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 23-09-2013 19:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:27:
Wat zegt de linter? Als dat goed is komt 't uit de cache als je de oude omschrijving/afbeelding/titel ziet. Geef 't even de tijd.
Ook in nieuwe/ andere browsers blijft het probleem zich voordoen.

Linter zegt wel dit nadat ik alle andere og fouten had hersteld:

Doorverwijzings-pad

origineel: (dit is de link vh artikel)
og:url: (dit is de link van de index pagina)

Final URL is in bold (this is the URL we tried to extract metadata from).

Volgens mij gaat het hier dus steeds fout!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 12:29 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:27:
Ook in nieuwe/ andere browsers blijft het probleem zich voordoen.
Dat is ook totaal niet relevant omdat 't server-side (als in: bij FB) gecached wordt...
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:27:
Dan is 't wel heel handig als je even de daadwerkelijke tags post (vervang het domein even door mijndomein.nl ofzo) want wij hebben ook geen kristallen bol...

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 24-09-2013 13:07 ]

Over mij

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 12:19
Facebook cached de meta data bij een url. Als je de url in de debug tool van facebook laad dan wordt die cache opnieuw aangemaakt: https://developers.facebook.com/tools/debug

Verwijderd

Topicstarter
En wanneer wordt die cache dan vernietigd op die FB servers? Mag toch wel aannemen dat dit niet langer dan 24 uur duurt?

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:05:
[...]

Dat is ook totaal niet relevant omdat 't server-side (als in: bij FB) gecached wordt...

[...]

Dan is 't wel heel handig als je even de daadwerkelijke tags post (vervang het domein even door mijndomein.nl ofzo) want wij hebben ook geen kristallen bol...
Komt hier op neer:

Doorverwijzings-pad

origineel: www.mijndomein.nl/artikel.html
og:url: www.mijndomein.nl

Final URL is in bold (this is the URL we tried to extract metadata from).

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je naar www.mijndomein.nl/artikel.html gaat kom je op de juiste pagina uit? Of krijg je een redirect? (En hou er even rekening mee dat FB waarschijnlijk een andere UA gebruikt dan jij in je browser, dus ga ook even na of je "zoekmachines" of andere vaagheid niet alsnog redirect naar je root van 't domein.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Geen redirect kom gewoon op juiste pagina uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 12:43 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan heb je in de og:url dus niet de url van de huidige pagina staan maar die van je hoofddomein, dan gaat Facebook dus redirecten.
Pagina: 1