UPC Horizon Wifi versterken middels Airport Expres

Pagina: 1
Acties:

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 13:30
Beste Tweakers,

Nu het signaal van de UPC horizon box er slecht doorkomt in ons huis, had ik bedacht om een versterker te kopen. Het aanleggen van UTP kabels is helaas niet echt een optie naar mijn kamer.

De Airport Express is inmiddels aangeschaft en ik heb al enkele malen geprobeerd het netwerk uit te breiden. Echter dit lijkt niet te werken. Hij maakt eventjes contact met het 5ghz netwerk van de horizon maar het signaal valt dan vaak weg. Heb al geprobeeerd met het 2.4ghz netwerk te connecten en daar is het zelfde probleem.

Aan het bereik ligt het niet gezien het feit dat de expres vrij dicht bij de horizon box staat.

Iemand die dit al wel werkend heeft gekregen met een UPC horizon box?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Verwijderd

Waar zet je de Airport neer? Op de kamer waar het "slecht" is?

Dat is juist FOUT. Hij moet of dichtbij de Horizon box staan, of op zijn minst ergens tussen de horizon en jouw kamer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe dan ook, als je muren/vloeren hebt die het signaal blokkeren is een WiFi repeater (niks versterker...) vrij kansloos - ofwel je zet het aan de 'goede' kant van de muur en dan kan je client alsnog niets horen, danwel zet je het aan de 'foute' kant van die muur en dan kan de repeater de AP niet meer horen.

Linksom of rechtsom, kabel door muur is enige goede oplossing.

Oslik blyat! Oslik!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 13:30
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:03:
Waar zet je de Airport neer? Op de kamer waar het "slecht" is?

Dat is juist FOUT. Hij moet of dichtbij de Horizon box staan, of op zijn minst ergens tussen de horizon en jouw kamer.
Nee ik heb de Airport ergens gezet in het midden waar de rest van onze devices wel gewoon bereik heeft.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr