Een goedendag allemaal,
Ik ben relatief nieuw in de custom-computerwereld. Ik heb de afgelopen weken al de nodige research gedaan en wil jullie vragen of jullie kunnen meekijken met een setup wat de pc betreft die ik heb opgesteld na dit forum te hebben bekeken en wat build-suggesties van youtube te hebben gechecked.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem zal nieuwe en zware games zoals GTA V, Battlefield 4, Crysis 3 etc goed moeten kunnen draaien op hoge settings. Voor de andere toepassingen zal er niet veel van de pc gevraagd gaan worden op wat regulier downloadgedrag na.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik besteed liever niet meer dan €1200,- voor het totaalplaatje.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Logitec speakersysteem dat prima zijn werk doet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat 1TB geheugen voldoende moet zijn. Wanneer de 2TB voor een paar 10tjes meer binnen mijn budget gepast kan worden is dat altijd mooi meegenomen. Een externe Hardeschijf is ook een optie om films en muziek op te bewaren.
Wat het scherm betreft heb ik het liefst een 24inch.
Wat het toetsenbord en de muis betreft heb ik geen bijzonder hoge eisen. Ik ben niet van plan hier meer dan 50 euro aan uit te geven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een SSD om Windows op te zetten lijkt me verstandig. Als het kan een niet al te luidruchtig apparaat maar dit is geen vereiste.
Mijn vriendin heeft me wel een vereiste opgelegd: er moeten lichtjes in de kast zitten
.
Ben ik van plan te gaan overclocken
Nee, daar ga ik mijn vingers niet aan branden.
Ik heb aan de hand van de reacties wat aanpassingen gedaan. De lijst hieronder is de huidige stand van zaken:
Hier komen dan nog verzendkosten en toetsenbord / muis bij.
Ik weet dat ik zojuist aardig wat vragen naar voren heb laten komen. Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken.
Groetjes Wouter.
Ik ben relatief nieuw in de custom-computerwereld. Ik heb de afgelopen weken al de nodige research gedaan en wil jullie vragen of jullie kunnen meekijken met een setup wat de pc betreft die ik heb opgesteld na dit forum te hebben bekeken en wat build-suggesties van youtube te hebben gechecked.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem zal nieuwe en zware games zoals GTA V, Battlefield 4, Crysis 3 etc goed moeten kunnen draaien op hoge settings. Voor de andere toepassingen zal er niet veel van de pc gevraagd gaan worden op wat regulier downloadgedrag na.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik besteed liever niet meer dan €1200,- voor het totaalplaatje.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Logitec speakersysteem dat prima zijn werk doet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat 1TB geheugen voldoende moet zijn. Wanneer de 2TB voor een paar 10tjes meer binnen mijn budget gepast kan worden is dat altijd mooi meegenomen. Een externe Hardeschijf is ook een optie om films en muziek op te bewaren.
Wat het scherm betreft heb ik het liefst een 24inch.
Wat het toetsenbord en de muis betreft heb ik geen bijzonder hoge eisen. Ik ben niet van plan hier meer dan 50 euro aan uit te geven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een SSD om Windows op te zetten lijkt me verstandig. Als het kan een niet al te luidruchtig apparaat maar dit is geen vereiste.
Mijn vriendin heeft me wel een vereiste opgelegd: er moeten lichtjes in de kast zitten
Ben ik van plan te gaan overclocken
Nee, daar ga ik mijn vingers niet aan branden.
Ik heb aan de hand van de reacties wat aanpassingen gedaan. De lijst hieronder is de huidige stand van zaken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 191,73 | € 191,73 |
| 1 | MSI H87M-E33 | € 55,- | € 55,- |
| 1 | MSI R7970 TF 3GD5/OC BE | € 249,90 | € 249,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 74,85 | € 74,85 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | LG 24EA53VQ-P Zwart | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | be quiet! Shadow Rock PRO SR1 | € 40,30 | € 40,30 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 86,99 | € 86,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.052,16 | |
Hier komen dan nog verzendkosten en toetsenbord / muis bij.
Ik weet dat ik zojuist aardig wat vragen naar voren heb laten komen. Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken.
Groetjes Wouter.
[ Voor 59% gewijzigd door Woutz112 op 24-09-2013 18:53 . Reden: Wenslijst wederom geupdate ]