Ik zal beginnen met een inleiding:
Ik heb recent alle componenten aangeschaft voor een nieuw systeem.
Deze heb ik ook succesvol in elkaar gezet (eerste keer dus ben erg tevreden)
Systeem:
CPU: Intel I5 4670k
GPU:Gigabyte GTX 760 4GB x2 (SLI)
HDD: Seagate 1TB 7200RPM
SSD: Crucial M4 128GB
MOBO: Gigabyte Z87X-D3H
(meer details lijken me niet nodig? zo wel zal ik ze erbij zetten)
Het probleem met mijn systeem is dat ik via de channel poorten van het moederbord (ik heb GEEN losse audio kaart) geen geluid krijg.
Ik heb met Driver Genius (laatste versie en database) alle driver geupdate (ook die van Realtek).
Zodra ik het Realtek menu open zie je aan de rechterkant alle audio poorten op het moederbord en waar wat op is aangelosten. Nu heb ik een receiver (Onkyo TX-NR515) en krijg ik via de kabel die ik al altijd gebruikt heb geen geluid. Ik gebruik een kabel die op rood + wit is aangesloten op de receiver en die loopt naar aux (2 naar 1 kabel). op mijn vorige systeem werkte dit gewoon normaal maar nu geeft realtek niet eens aan dat er iets is aangesloten.
Nu heb zo'n 2e kabel en heb ik die aangesloten, zelfde resultaat realtek geeft niet aan dat er iets is aangesloten. Ook heb ik een Optical kabel die ook niet word aangegeven indien aangesloten.
Nu zit ik met een HDMI kabel via één van de gpu's om geluid te krijgen.
Ik wil dit via de kabel hebben omdat ik dat makkelijker vind.
Het is uitgesloten dat de receiver niet werkt, die werkt wel met andere geluid apparaten.
Wat zou ik kunnen doen om toch geluid te krijgen via mijn moederbord?
of denken jullie dat het audio gedeelte van mijn mobo kapot is?
Bij voorbaad dank alvast voor jullie reacties.
Ik heb recent alle componenten aangeschaft voor een nieuw systeem.
Deze heb ik ook succesvol in elkaar gezet (eerste keer dus ben erg tevreden)
Systeem:
CPU: Intel I5 4670k
GPU:Gigabyte GTX 760 4GB x2 (SLI)
HDD: Seagate 1TB 7200RPM
SSD: Crucial M4 128GB
MOBO: Gigabyte Z87X-D3H
(meer details lijken me niet nodig? zo wel zal ik ze erbij zetten)
Het probleem met mijn systeem is dat ik via de channel poorten van het moederbord (ik heb GEEN losse audio kaart) geen geluid krijg.
Ik heb met Driver Genius (laatste versie en database) alle driver geupdate (ook die van Realtek).
Zodra ik het Realtek menu open zie je aan de rechterkant alle audio poorten op het moederbord en waar wat op is aangelosten. Nu heb ik een receiver (Onkyo TX-NR515) en krijg ik via de kabel die ik al altijd gebruikt heb geen geluid. Ik gebruik een kabel die op rood + wit is aangesloten op de receiver en die loopt naar aux (2 naar 1 kabel). op mijn vorige systeem werkte dit gewoon normaal maar nu geeft realtek niet eens aan dat er iets is aangesloten.
Nu heb zo'n 2e kabel en heb ik die aangesloten, zelfde resultaat realtek geeft niet aan dat er iets is aangesloten. Ook heb ik een Optical kabel die ook niet word aangegeven indien aangesloten.
Nu zit ik met een HDMI kabel via één van de gpu's om geluid te krijgen.
Ik wil dit via de kabel hebben omdat ik dat makkelijker vind.
Het is uitgesloten dat de receiver niet werkt, die werkt wel met andere geluid apparaten.
Wat zou ik kunnen doen om toch geluid te krijgen via mijn moederbord?
of denken jullie dat het audio gedeelte van mijn mobo kapot is?
Bij voorbaad dank alvast voor jullie reacties.