• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:12
Aangezien ik sinds kort een beamer heb wil ik het beeld wel mooi projecteren. Aangezien ik geen vrije muren heb om op te projecteren zal ik iets moeten verzinnen: een projectiescherm dus.

Zelf heb ik geen enkel idee waar ik op moet letten tijdens de aanschaf van zo'n ding.
Ik weet wel dat het formaat 16:9 dient te zijn en +/- 2m breed moet zijn.
Verder geen electrische maar handmatige bediening (oprollen).
Wie kan mij helpen om een goede keuze te maken voor aanschaf van zo'n ding?
Of is ieder scherm vrijwel gelijk aan de ander?
En: heb ik wel een scherm nodig? Of kan een rolgordijn de uitkomst zijn?

Beamer: Mitsubishi EX320U

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Afhankelijk van het soort materiaal heb je meerdere soorten 'projectiekwaliteit'. Een groot verschil zit `m bijvoorbeeld al in de reflectie van het materiaal of de afwerking met zwart vilt langs de projectielijnen..

Op welke schermen heb je je geörienteerd en wat zijn je bevindingen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:12
Ik kan me moeilijk orienteren op schermen omdat ik niet weet waar ik op moet letten. Online zie ik schermen voorbij komen van pakweg 125- 9999 euro. Ofwel: je kan het zo duur maken als je zelf wilt lijkt wel.

Ik zie wel dat veel schermen een Gain 1.0 hebben, en naar wat ik lees is dat prima.
Voor mijn toepassing, series en film kijken, stel ik niet veel eisen aan een scherm, behalve de afmeting en dat het geschikt moet zijn voor project. Ergo: vlak scherm.
Kijkhoek is niet van zeer groot belang, waar ik nu naar kijk is een scherm met een kijkhoek van 100 graden, meer dan afdoende in mijn situatie. althans, dat denk ik.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...