Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tool voor vullen RSS feed gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Vanuit meerdere bronnen ga ik content aangeleverd krijgen in de vorm van tekst, afbeelding en tags.
Deze wil ik inlezen als RSS feed en automatisch (naar aanleiding van de tags) distribueren over over verschillende databases. Dat laatste gedeelte heb ik voor elkaar zonder problemen, wat ik nog mis is een geschikte (liefst bestaande) tool om de verschillende mensen content in te laten vullen.

Heeft iemand een bestaande dienst paraat in gedachten die het volgende kan:

- WYSIWYG content invoer
- Toevoegen van (hash)tags
- Toevoegen van afbeelding
- Export via RSS feed

In mijn zoektocht ontdek ik veel oplossingen die niet geschikt zijn. De bestaande website wil ik deze content als ballast niet meegeven, er een complete WordPress site voor optuigen lijkt me overkill en eveneens wens ik de content niet in die vorm indexeerbaar te stellen, Tumblr lijkt de tags niet mee te geven in zijn RSS feed, weboplossingen gericht op het maken van een RSS feed zijn ongeschikt omdat ze maar 1 gebruiker aankunnen (ik moet er 12 uit de hele wereld toegang geven).

Any thoughts are welcome, ik ga graag iets uitproberen in mijn zoektocht naar de heilige (en betaalbare) graal ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pietert op 23-09-2013 12:11 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk toch dat je richting een CMS moet gaan denken, eentje die snel en simpel opgezet kan worden ís WordPress, ik zie niet waarom dat niet zou kunnen. Overkill is een tool als WordPress zeker niet in dit geval, het doet immers precies wat je wilt.

Als je sites niet wilt (laten) indexeren, dan zit daar binnen WordPress een optie voor en anders is er robots.txt nog, die je sowieso zou moeten gebruiken als je niet wilt laten indexeren.

Een andere optie is wellicht Twitter ipv Tumblr? Al heeft die laatste volgens mij geen RSS-feed meer, wel een uitgebreide REST API.

[ Voor 63% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2013 12:22 ]

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken! Bij Wordpress zal ik hosting moeten zoeken of me verdiepen in de mogelijkheden van de gratis hosted versie van Wordpress (robots.txt? plugins?), Ga daar eens wat dieper in duiken aangezien ik met Wordpress wel vertrouwd ben, wel jammer dat er niet een über simpele blog-tool is die direct geschikt zou zijn.
Twitter valt af vanwege het aantal tekens dat gebruikt mag worden.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, je kan ook naar vergelijkbare systemen als WordPress kijken, WordPress is immers daarin niet de enige, Joomla wordt ook héél veel gebruikt en anders Drupal, dat zijn imo wel 'de grote drie'. Al is in mijn ervaring WordPress wel handig voor het snel opzetten van een dergelijke site. Hosting hoeft ook geen groot probleem meer te zijn, hosters genoeg tegenwoordig op het web te vinden. :) Eventueel even rondzoeken hier naar diverse hosters of andere sites zoals webhostingtalk.com of webhostingtalk.nl. :)

[ Voor 72% gewijzigd door CH4OS op 24-09-2013 12:56 ]