• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-01 13:30
Zijn er hier gebruikers van SmoothvideoProject? Ik gebruik het sinds een week en ben er erg over te spreken! Veel mensen vinden een soapopera effect niks, maar moet zeggen dat de frame interpolatie in SVP van bijzonder goede kwaliteit is waardoor pans/bewegingen niet onnatuurlijk aanvoelen zoals vaak het geval is met bijvoorbeeld Samsung Tv's.

Het enige nadeel is dat je zeer goede hardware moet hebben om het hoogste niveau te kunnen draaien. Een core i7 in combinatie met een goede videokaart is dan zeker geen overbodige luxe. Met mid-range hardware haal je echter ook al goede resultaten en dat is voor een HTPC toch wel een beetje de norm aangezien niemand zit te wachten op een stroomslurpende herriemaker. Ik draai nu dus zelf de meest basic-instellingen en eigenlijk is dat al prima. Toch zou ik iets hoger willen gaan. Heb een Core i3 2100T met een Geforce GT210 (passief gekoeld). Overclocken zit er niet in ben ik bang, maar misschien weet iemand hier wat tweaks voor de instellingen?

Je kunt het koppelen met XBMC doormiddel van de DsPlayer build van XBMC. Werkt vooralsnog vlekkeloos.

Voor de mensen die er onbekend mee zijn:
http://www.svp-team.com/

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-01 19:54
Geen idee of de TS nog SmoothVideo Project (SVP) gebruikt, maar ik gebruik het zelf al jaren tot grote tevredenheid. Het beeld loopt met de juiste instellingen veel vloeiender zonder soap opera effect en de artifacts heb ik inmiddels tot een minimum kunnen beperken. Kortom, ik wil niet meer zonder.

Momenteel gebruik ik SVP in combinatie met MPC-HC (met ingebouwde LAV-filters), Reclock en MadVR. Het was ff puzzelen met welke instellingen ik het beste resultaat kon bereiken maar dat heb ik nu aardig voor elkaar. Op een later tijdstip zal ik mijn instellingen delen.

Hieronder mijn hardware.
Intel Core i7 2600K @4.2GHz (met Be quiet! Shadow Rock Top Flow SR1)
MSI Z68MA-ED55 (B3)
MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
8GB DDR3 (PC-1600)

Voor 1080p bluray video materiaal werkt deze config prima en bijna stil ondanks de hoge load (50-60%). Echter, binnen een paar jaar wil ik overstappen op 4K en dan is deze hardware echt onvoldoende. Het ziet ernaar uit dat een Intel i7 8700K met 16GB DDR4 @3200MHz en een midrange videokaart al prima 4K materiaal van frameinterpolatie kan voorzien met goede beeldkwaliteit. Ik wacht nog even 1 a 2 generaties CPU's af alvorens ik de knoop doorhak. Een 4K tv heb ik toch nog niet. Ook daarmee wil ik nog even de ontwikkelingen afwachten. Denk aan HDMI 2.1, meer helderheid voor betere HDR, etc.

Ik ben benieuwd of er op Tweakers nog andere fervente gebruikers van SVP zijn. Welke hardware, software en instellinge gebruiken jullie?