Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-11 23:55
Hoi Tweakers

Ik zoek een leuk setje om muziek te luisteren.

Echter weet ik niet wat ik moet kiezen.
Ik zat te kijken voor setje KRK RP5's dit zijn active studiemonitoren maar misschien is een Z906 toch beter voor mijn doel eind.

Mijn prioriteit is muziek maar ook game ik en kijk ik films hiernaast.

Ik luister vaak muziek via Youtube, Of ik download 320kbps formaten. Als ik die monitoren heb zal ik wel beter kwaliteit muziek gaan kopen/downloaden.

Bass is opzicht wel belangrijk ik luister namelijk dubstep/trap en hardstyle, Ik wil eventueel in de toekomst een KRK subwoofer kopen als KRK RP5's het waard zijn

Wie helpt mij een keuze maken?

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Auw, geluid via Youtube.
Iemand die ik ken heeft de KRK RP5's aangesloten op vinylset en gebruikt het voor early. Voor die prijs klinken ze lekker detailed.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• interlude
Ik beluister het muziek nu met de kraken pro, dus daarvoor zijn uploads nog wel te doen hoor :D.

Mijn voorkeur gaat ook naar die KRK's, Alleen ik vraag me af of er voor mij iets beter is aangezien ik geen producer ben maar gewoon een audiofiel xD

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Als audiofiel zijnde kan ik me niet voorstellen dat je echt muziek kan luisteren via Youtube. Dat ter zijde zou ik dan eerder kiezen voor KRK Rokit RP8 G2. Kost iets meer, maar heb je ook iets meer.

Anders klinken de Tannoy Reveal 501a's ook wel lekker, maar ook die, zijn iets duurder dan de RP5's

Ooit gezocht naar M-Audio speakers? Ook de koptelefoons zijn heerlijk. Hele mooie budgetseries

[ Voor 15% gewijzigd door Chris van der G op 23-09-2013 12:26 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk - met alle respect - dat de gemiddelde audiofiel met een grote boog om dergelijke speakers heen zal lopen.

Als muziekliefhebber kun je in mijn ogen beter wat meer budget verzamelen en een receiver en 2 goede vloerstaanders kopen. Dat zal tig keer beter gaan klinken.

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

S1NN3D schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:29:
Ik denk - met alle respect - dat de gemiddelde audiofiel met een grote boog om dergelijke speakers heen zal lopen.

Als muziekliefhebber kun je in mijn ogen beter wat meer budget verzamelen en een receiver en 2 goede vloerstaanders kopen. Dat zal tig keer beter gaan klinken.
En toch lijken mij, als je house o.i.d. maakt, monitors fijner dan vloerstaanders.
whereas home hi-fi loudspeakers often only have to reproduce compressed commercial recordings, studio monitors have to cope with the high volumes and sudden sound bursts that may happen in the studio when playing back unmastered mixes.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Misschien wel; maar ik denk dat de topicstarter niet in een studio bezig is met het maken van muziek. Uit de openingspost is dit in ieder geval niet te halen. Het gaat om het luisteren van muziek en dan vind ik het een aparte keuze. Ben benieuwd wat de gedachtengang hierachter is.

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

S1NN3D schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:54:
Misschien wel; maar ik denk dat de topicstarter niet in een studio bezig is met het maken van muziek. Uit de openingspost is dit in ieder geval niet te halen. Het gaat om het luisteren van muziek en dan vind ik het een aparte keuze. Ben benieuwd wat de gedachtengang hierachter is.
Oh excuus! Na opnieuw gelezen te hebben zie ik het. Ik dacht dat er stond "Ik maak namelijk dubstep/trap en hardstyle"

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:47

DjVe

Hatsaflats!

Budget? Wellicht ook eens kijken naar de AudioEngine A5?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als ik het zo hoor denk ik dat de Z906 voor jou de beste keuze is. In ieder geval geen studiomonitors, die zijn bedoeld om fouten in de mix te laten horen en niet om mooi te klinken. Muziek van YouTube is vaak niet om aan te horen op studiomonitors. Ook denk ik dat de aangedikte basweergave van de Z906 je beter bevalt dan de niet zo diepe bas van de RP5. Verder heeft de Z906 surroundgeluid, wat bij games en films een voordeel is.

Mocht je toch een wat betere geluidskwaliteit willen, dan zou ik ergens tweedehands hifi speakers kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door TBTL op 23-09-2013 13:36 ]

• interlude
Ik wou geen budget noemen omdat ik open sta voor nieuwe opties. Maar maximaal 300 euro

Ik dacht aan studiemonitoren omdat er een goede balans tussen zit, ik twijfel aan de Z906 omdat mijn vorige setje Logitech echt baggerzooi was (fake tweeters, Slechte amp, bloedende oren ). Wel heeft deze een subwoofer en 5.1.

Ik produceer niks, luister gewoon regelmatig naar muziek

• interlude
Ik ga morgen ze Z906 ophalen bij de mediamarkt, Deze set is toch meer all-round, ik hoop echt dat het me geld waard is want ik heb lang getwijfeld over dit setje :D

Bedankt allemaal

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Pagina: 1