Concept: Cops vs Robbers Online

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:59
Cops vs Robbers. (tijdelijke naam)
Concept voor een gratis 'open' online PC game.

Ik weet niet of het is toegestaan om een topic te openen omtrent een concept maar zou graag samen met jullie concepten willen uitwerken voor deze game.

In het kort, wat is het idee achter deze game?
Dit wordt een politie vs boefje spel wat een beetje op een soort GTA cloon zal lijken. Het idee is dat er twee teams zijn die tegen elkaar spelen in een grote stad. De boeven krijgen telkens nieuwe missies aangeboden waarvoor zij een bepaalde reward krijgen. De politie zal wanneer de boef / boeven een misdaad plegen een melding krijgen en moeten dan zo snel mogelijk naar de opgegeven locatie gaan om de boeven te pakken. het idee is dan zeg maar:

Politie:
- Boef arresteren: Grote reward voor jou en je team.
- Boef doden: Je krijgt standaard een kleine reward + bounty die hij eventueel heeft.
- Burger doden: Je team verliest een bepaalde hoeveelheid van hun opgebouwde reward.
- Je gaat dood: Je verliest veel exp en al je wapens.

Boeven:
- Missie voltooien: Grote reward voor jou en je team.
- Gearresteerd: Je verliest al je wapens en wat geld.
- Je gaat dood: Je verliest veel exp en al je wapens.
- Politie doden: Je krijgt een verhoogde bounty op je hoofd & melding bij de politie.
- Burger doden: Je krijgt een verhoogde bounty op je hoofd & melding bij de politie.

Door deze eisen zou het moeten zijn dat beide teams liever hun opdracht voltooien dan de tegen partij gewoon neerschieten omdat ze dan een veel kleinere reward krijgen.

Je moet als boef je zo min mogelijk opvallend gedragen zodat de politie je niet opweg naar een missie niet al in de gaten heeft. Wellicht kan dit zelfde gedaan worden bij het vluchten na een missie of als je in het algemeen de politie probeert te ontvluchten. Misschien een soort Pay 'n Spray idee voor auto's en andere kleren aantrekken zodat je niet meer matched met de gegevens van de verdachte.

In plaats van blips krijg je input over waar de boef is van inwoners van de stad die dingen hebben gezien. Daarom is het belangrijk om als boef zo normaal te doen als mogelijk is of anders snel je uiterlijk veranderen.

Beide teams hebben een hoofdkantoor (HQ) waar ze nieuwe gear kunnen kopen van hun opgebouwde reward. Je krijgen hierbij twee bedragen te zien. Een bedrag van alle team members samen en jou eigen aandeel daarvan. Van jou eigen aandeel kan je wapens en dergelijke kopen maar trekt dus zowel jou persoonlijke als team reward omlaag. In het begin kun je alleen basis items kopen en later kun je meer unlocken doormiddel van je opgebouwde experience. De opgebouwde exp zal ook je basis vaardigheden een beetje boosten. Denk hierbij aan wat sneller rennen of betere vaardigheden met betrekking tot het besturen van voertuigen of het gebruik van wapens.

De speelwereld
Het spel zal grotendeels plaats vinden in een grote stad welke steeds verder kan worden uitgebreid. Het idee is om een open speelwereld te maken die continue kan worden uitgebreid of worden aangepast om de speelwereld steeds beter te maken. Daarbij bestaat ook de mogelijkheid om zelf nieuwe missies te maken of zelfs nieuwe voertuigen, wapens, gebouwen, noem het maar op.

Het spel bestaat uit drie onderdelen, een server, een sdk en een client. Mensen met de sdk kunnen dus nieuwe content ontwerpen en worden dan op een soort lijst getoont waar andere sdk gebruikers de wijzigingen kunnen beoordelen en als er voldoende interesse is kan deze wijziging dan worden doorgevoerd.

Hoe gaan we spelen?
Ik zat er aan te denken dat iedere missie een bepaalde max aantal boeven mag hebben die deze uitvoeren. Uiteraard kunnen andere meehelpen maar krijgen dan geen reward omdat zij niet bij de taak horen. Politie daar in tegen mogen zelf bepalen welke crime ze willen oplossen. Het is dan uiteraard niet handig als iedereen achter de zelfde gaat want dan kunnen de andere boeven hun missie gewoon zonder problemen voltooien.

Bijvoorbeeld:
- Beroof een bank: max 16 boeven.
- Steel auto: max 4 boeven.

De looks:
Grafisch zou ik me iets voorstellen dat vergelijkbaar is met GTA: Vice City maar dan met een grotere speelwereld. Echter zal je wel een beperkte distance view hebben waardoor je niet de gehele map kan zien in de verte ivm engine berkingen. Je kunt de distance wel aanpassen maar moet je even kijken tot hoe ver dit vloeiend loopt op de computer. Dus denk aan Vice City graphics met een view distance van 100 a 250 meter, misschien zelfs verder, maar dat kan ik nu nog niet beoordelen. Ik zit er wel aan te denken om een soort van low res model van stukken te maken zodat je deze achter de full detail distance kunt plakken waardoor je nog iets meer view distance krijgt. Maar ik moet nog even kijken hoe ik dit zal aanpakken.

Jullie mening
Wat vinden jullie van dit idee? Wat zouden jullie veranderen of juist willen toevoegen aan dit concept? Ik kan niet beloven dat het spel er ook daadwerkelijk zal komen omdat het nogal een groot project is maar ik wil wel graag er aan beginnen. Dus laten we de discussie niet houden over of het spel uberhaupt er komt maar meer over wat jullie vinden van dit concept. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dat klinkt wel heel leuk om even een avondje mee te doden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Cops vs Robbers is toch een spelmodus in GTA4? Bijna exact zoals jij omschrijft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
boe2 schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:36:
Cops vs Robbers is toch een spelmodus in GTA4? Bijna exact zoals jij omschrijft.
Klopt is een GTA 4 game-mode

Maar als de TS een betere uitwerking kan maken ervoor dan zeg ik ga je gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

APB:Reloaded :)

Het idee is uit, de uitvoering zal veel complexer zijn.

Het verlies van wapens en/of exp is veel te grote penalty, als je moeite moet doen om betere wapens te krijgen. Zeker als je het met oogpunt van een MMO wil bouwen (met progressie op je character) is de lol er imho bizar snel vanaf als je alles verliest bij doodgaan.

Welke impact hebben andere spelers in die wereld? Worden ze 'instanced', worden ze 'doorzichtig', of gelden gewoon alle regels? Hoe werken voertuigen tov wapens? 1 rocket op een auto, dood aan iedereen die er in zit. Mag je respawnen bij een missie? Hoe ga je om met campers en snipers, wat wordt je TTK, welke balans zet je in de targets? Welke kant wil je op, puur PVP of ook PVE? (zie APB en Heist2).

Ik speel al jaren APB, de balans vinden tussen de 2 partijen én de missies is al moeilijk an sich, laat staan een speelbare versie te creëren.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 23-09-2013 12:57 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Cops vs Robbers in GTA4 is wat bepekt. Politie krijgt de opdracht om naar een blip te rijden die altijd achter de boss aan gaat dus je weet altijd waar hij is, het enige wat je hoeft te doen is hem te doden. De boefjes hoeven alleen maar te vluchten en geen missie eerst doen ofzo. Dus vandaar dat dit dan ietsjes uitgebeider is :D

@SinergyX,
Dat spel lijkt inderdaad op hetzelfde concept te werken alleen ik weet niet in hoe verre de uitwerking het zelfde zal zijn. In ieder geval zien de graphics er 1000x beter uit dan wat ik voor elkaar zou kunnen krijgen met deze game :P

Even terug naar mijn concept over het experience systeem en dood gaan. Voor het uitvoeren van missies en het doden van agenten krijg je experience (missie uiteraard veel meer dan het doden van de politie). Als je bepaalde hoeveelheid exp hebt gehaald ga je een level up en unlocken er bepaalde dingen zoals sterkere wapens. Mocht je dood gaan verlies je een gedeelte van je exp, bijvoorbeeld ga je een level omlaag en verlies je al je wapens. Deze kan je direct terug kopen bij de HQ maar je raakt dan dus wel geld kwijt. Het is daarom beter om niet alles te kopen maar alleen wat je echt nodig hebt. Je wilt namelijk zo veel mogelijk sparen omdat het beter is voor je stats in een rang lijst. Hierin staat welke party binnen een team en ook wie precies de meeste punten heeft, beste kill / death ratio enzovoort.

Stel je hebt 4 spelers in beide teams:

Cop 1: $ 4000
Cop 2: $ 2000
Cop 3: $ 1000
Cop 4: $ 500
================
Team total: $ 7500

Robber 1: $ 8000
Robber 2: $ 6000
Robber 3: $ 2000
Robber 4: $ 200
================
Team total: $ 16200

Nu kan bijvoorbeeld Cop 1 als hij dood gaat kiezen of hij zijn aandeel van $ 4000 wil besteden aan nieuwe wapens of dan hij liever alleen een pistool koopt om zo het team reward hoog te houden. Misschien moet ik nog even bedenken wat het nut is van de team reward behalve dat meer natuurlijk betekend dat jij wint of verliest van de andere partij. Misschien zijn er nog leuke ideetjes wat je hiermee kan doen. :)

Qua exp kan je naast wapens dan ook nog nieuwe voertuigen unlocken. Zo mag je bijvoorbeeld pas vanaf een bepaald level een helicopter besturen.

Het spel zelf is dan dat als boef zijnde probeer je als normale burger te gedragen zodat de politie niet weet dat jij een boef bent. Ook als een agent jou voorbij komt en jij je normaal gedraagd krijgt hij geen melding dat jij een boef bent en is het aan jou om rustig te blijven en normaal te doen zodat hij jou niet in de gaten heeft. Pas zodra je de missie gaat uitvoeren zal er chaos onstaan en na de missie moet je proberen snel uit de chaos te komen en jezelf weer naar neutraal te krijgen, doormiddel van andere kleren dragen bijvoorbleed zodat npc burgers niet meer vertellen aan de politie waar je bent omdat ze jou niet meer herkennen.

[ Voor 93% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-09-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ikzelf ben altijd tegen het verliezen van XP en Wapens. Het enige wat de boeven dan gaan doen is de politie doden. Kijk als je als politie een burger doodt, dan zou ik het een goed idee vinden om XP te verliezen.

Als je als boef gearresteerd ben, wat dan. Moet je voor een bepaalde tijd in de gevangenis? Zeg een uur niet kunnen spelen met die karakter tenzij je crew je uitkoopt oid.

Misschien is het idee van een gangwar ook wel leuk. Je zit met laten we zeggen drie gangs in 1 stad. Je kan met je gang territoria veroveren dmv drugs verkopen en mensen afpersen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Gearresteerd worden betekend dat jij geld verliest en je wapens kwijt bent. Mocht de politie jou arresteren ga jij in zijn voortuig en wordt je meegenomen naar hun HQ. Als je daar aankomt wordt de penalty betaald en zal je teleporten naar jou eigen HQ om een nieuwe missie te starten. Cops doden als boef zijnde zou op een bepaalde manier niet echt mogen lonen zodat ze liever proberen hun missie te voltooien. Als je cops gaat doden krijg je ook nog eens bounty op je hoofd waardoor het doden van jou als boef zijnde dan ineens heel gunstig wordt voor de cops omdat ze dan een dikke bonus krijgen. Het beste is dus daarom om geen cops te doden zodat het voor hun team niet interessant is om jou te doden maar juist te arresteren.

Het arresteren wordt een soort trigger event. De politie kan als hij in een bepaald bereik is een keuze menu naar voren komen waar de keuze arrest in staat. Als hij arrest kiest zullen de boeven in de beperkte range ook een keuze menu krijgen. Zij krijgen de keuze uit accept arrest of vluchten. Als je dus voor arrest kiest kom je in de politie auto en moet je wachten tot je wordt afgevoerd maar als je kiest voor vluchten riskeer je dat je wordt dood geschoten. Het is dus belangrijk dat je op tijd weg bent van de crime scene zodat de politie je niet kan arresteren.

Wanneer een agent zo een keuze menu opent krijgen de boeven 10 seconden de tijd om een keuze te maken, gedurende deze tijd kunnen zowel de agent als de boeven niet geraakt worden tot ieder zijn keuze heeft gemaakt.

Het idee achter het spel is dat mens dus niet er een willekeurige shooter wordt, hey laten we het andere team gewoon continue dood schieten maar meer dat er strategies wordt gespeeld en dat het doden van tegen spelers een soort van laatste optie is en er dus grote consequenties heeft (voornamelijk als boef zijnde).

Nu alleen nog even kijken wat we met team reward kunnen doen. Ik zat eraan te denken dat we misschien gebouwen kunnen kopen zodat je tussen stations hebt in de stad waar je kunt spawnen of dat bepaalde gebouwen juist bonussen geven zoals lagere kosten voor de aanschaf van bepaalde items.

[ Voor 16% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-09-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:48

Stronkie

Where wind is Trouble

bestaal al > Mafia online :)
Pagina: 1