De lokale apparaatnaam wordt al gebruikt...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Hopelijk kan tweakers me een stukje verder helpen:

We hebben thuis 1 bekabelde PC(win7), en 4 laptops allen op wifi waarvan 1 op win8, 2 op win7 en een oudje op XP.

Ons euvel wil dat onze NAS (Synology DS212J op DSM 4.3) alleen bekabeld bereikbaar is, met uitzondering van de XP laptop die ook prima de luxe over de wifi gaat.

De win7 & 8 laptops geven over wifi de melding dat de apparaatnaam al bestaat. Ik heb er op gegoogled; de aangegeven oplossing zou zijn "unmounten in het register en vervolgens een nieuwe koppeling maken" biedt geen soelaas. Issue blijft tenzij ik die laptops middels een kabel aan het netwerk hang wat we niet willen.

Omdat de XP machine wel over wifi werkt, durf ik voorzichtig te concluderen dat het issue niet in de oude speedtouch router zit, maar in de nieuwere laptops.

Wie kan aangeven in welke richting ik moet zoeken om dit verholpen te krijgen?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 08:59
De apparaatnamen (computer name) bij 'eigenschappen' van 'deze computer' is ook uniek in hun domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Ja, die zijn uniek

Wellicht ten overvloede: ik heb ook getest of er verschil zat tussen de aangemaakte accounts. Alle aangemaakte accounts werken op de XP-laptop. Maar op de andere laptops geen van allen tenzij ik bekabeld de NAS benader.

[ Voor 86% gewijzigd door onsgeluk op 23-09-2013 12:09 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Error 85, where The local device name is already in use is where more than one network connections is being mapped to a local drive letter. Please select a different drive letter to use
Bron.
Waarschijnlijk heb je de shares staan op de laptops die dezelfde drive letter gebruiken.Verander eens de driveletters eens op de laptops.

Bijvoorbeeld:
Laptop 1 Driveletter: K:\
Laptop 2 Driveletter: L:\
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij Printers en Apparaten 't ding verwijderen als-ie aan de kabel hangt, dan over naar wifi en 'm opnieuw zoeken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
@ LnC
Inderdaad alle computers gemapt naar N:\

1 laptop zojuist opnieuw gemapped naar driveletter X:\ Er is nu echter wel iets vreemds: er staan 3 folders op de NAS. 2 folders met veel data, en 1tje met een 3tal Word bestandjes.

De kleine folder opent ie probleemloos. De midden-grote folder(25GB) duurt pakweg een minuut voordat deze geopend wordt. Op de grote folder(70GB) krijg ik dezelfde foutmelding. Met het inrichten van de NAS heb ik indexering wel aangezet.

Het lijkt wel een soort time-out

@Hero, onder printers en apparaten is de NAS niet zichtbaar op de WIN7 laptops, wel onder netwerk uiteraard.

[ Voor 8% gewijzigd door onsgeluk op 23-09-2013 12:51 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Voor de trage respons op grote mappen, probeer dit eens:
Ok, I try...

First, I have a german Windows 7 Version, so maybee the names in my context menu differ from the english names.

When I browse my networkdrive with about 1500 folders inside, I can see all folders immediately (2 sec) in the Folder View (this is the left view). In die right view (details, lists, symbols, etc...) I see some folders and during about 1min all 1500 folders drop in one by on at a rate of about 10-20 folders a second. During this 1 minute I can see the green search indicator in the address bar.

In my right view (details, lists, symbols, etc...) Explorer writes somthing about the selected kind of grouping.

If I right-click in my right view (details, lists, symbols, etc...), I get a context menu with an item "groups" (don't know if it has the same name in english version). If I select this menu item, I get a list of possible grouping options. One of these options says something like "none" or "disable". (again... german version).

After I selected this option, the text in my right view which said something like "all groups" is gone and Explorer shows me all 1500 folders immediately (2 sec).

That's all.

I would insert a screenshot, but this forum does not support this.. :-(

Update: Here comes a screenshot. Hope it helps although all is in german. The last item in the group by menu is the "none" item.
http://img33.imageshack.us/img33/8206/grouping.png
Bron.

Als ik de quote goed begrijp moet je als je de share hebt geopent klikken op de rechtermuisknop en dan groeperen op, en dan op geen. Bekijk anders ook even de screenshot in de quote.

Ergens anders wordt ook gezegd dat je een aanpassing moet doen in de registry, maar eerst dit proberen lijkt mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Hele thread doorgelezen:
- Groeperen op kan uitsluitend op naam, wijzigingsdatum, type dan wel grootte. De optie "geen" staat er niet tussen (win7 home premium)
- De registersleutels die ik zou moeten disablen zoals genoemd in je bron heb ik niet, althans niet met die letter/cijfer combi. Dus daar durf ik niet verder te gaan...

iR Profiel

Pagina: 1