Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaspc
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Hallo Allemaal,

Ik zit erg te twijfelen tussen twee home cinema sets. Het gaat om de LG hx561 home cinema set of de Sony BDV-e290. Ik zal links met de specificaties even bijvoegen.

LG: http://www.lg.com/nl/home...ray-home-theater-systemen
Sony: http://www.sony.nl/produc...ith-blu-ray-disc/bdv-e290

Laat ik hier nog even bij benoemen dat ik een sony bravia tv heb en het belangrijkste wat ik in een set zoek is goede geluidskwaliteit met de nadruk op de bas. Ook moet hij 3d blu ray kunnen afspelen, maar dat kunnen beiden.

Dank jullie wel!

MVg,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Goede geluidskwaliteit met nadruk op bass,

Ik vrees, zonder deze setjes gehoord te hebben, dat je met deze setjes echt geen goede geluidskwaliteit noch goede bass gaat krijgen.

Ik weet niet wat je budget is, maar je bent echt veel beter af met een AV-receiver (Denon, Marantz, ...) en goede speaker set....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaspc
Ik heb een receiver overwogen, maar heb toch besloten voor een home cinema set te gaan. Natuurlijk verwacht ik dan ook geen bioscoop bass, maar wel een stuk beter dan de bass die standaard uit de tv komt. (wat vaak helemaal niet goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat is een goede geluidskwaliteit... Dat is afhankelijk van waarvoor je het wil gebruiken en wat het budget is wat je er aan uit wil geven. Beide setje die je noemt zijn zo'n € 300-€400 dus naar mijn mening moet je dan qua geluidskwaliteit niet te hoge eisen stellen.

Het zijn standaard setjes die je op zich redelijk goed kan gebruiken om een film/serie te kijken. Wanneer je muziek wil gaan luisteren is het een ander verhaal want daarvoor zijn zulke setjes totaal ongeschikt. Daarvoor is de geluidskwaliteit namelijk niet goed genoeg voor.

Zelf heb ik ook ooit zo'n standaard setje gekocht. Uiteindelijk heeft het geheel nauwelijk aangestaan omdat het gewoonweg niet om aan te horen was. Het hoog was slecht, het midden was slecht en de subwoofer was niet meer dan een irritante bonkdoos. Sinds ik overstapt ben op een betere installatie speelt deze ontzettend veel uurtjes in de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 00:08

Chris van der G

Tailchakra

Ik heb zelf de BDV-E290. Voor dat geld met 5.1/bluray/smartoptie is het een goede koop. Als ik jou was zou ik op marktplaats voor een 2.1 setje zoeken en dan uitbreiden naar 5.1, wat toendertijd helaas niet mijn keus was.

De bass van de E290 is dreunend. Kwaliteit van de E290 is zeker niet slecht. Maar verre van goed, maar meer kan je van een 300 EUR setje niet verwachten.

Daarbuiten klinken de standaard setjes van Sony gemiddeld beter dan LG (naar mijn mening). Ook heeft de Sony SBS, NET5 en Veronica gemist en Netflix. (+ een hele boel extra Opera apps)

[ Voor 19% gewijzigd door Chris van der G op 23-09-2013 12:04 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Die standaard setjes zijn gewoon in 1 woord waardeloos.
Heb er al heel wat gehoord en daar wordt je niet blij van.

Zal in jou geval 2dehans gaan kijken op Marktplaats en goedkoop een setje kopen en niet zo veel geld eraan besteden.
Want ik denk dat het setje binnen enkele maanden toch de deur uitgaat en je dan iets beters gaat kopen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:46
Die 'standaard setjes' zijn niet gewoon 'in 1 woord waardeloos'. Prima hardware om films en series te kijken, en mooi compleet voor een beperkter budget.

Om je keuze te vergemakkelijken, hier nog een optie voor je: pricewatch: Panasonic SC-BTT590

Review: http://www.trustedreviews...round-Sound-System_review
Of je wat van de beoordeling moet geloven weet ik niet, maar een indruk van de Home Cinema set krijg je wel.

Je beslissing zal wellicht ook van je TV afhangen, weet je het type nummer?
Een paar jaar terug werkten de TV en home cinema sets van dezelfde fabrikant wat beter met elkaar, nu is dat minder relevant met beter gestandaardiseerde protocollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:08
E2TK schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:05:
Die 'standaard setjes' zijn niet gewoon 'in 1 woord waardeloos'. Prima hardware om films en series te kijken, en mooi compleet voor een beperkter budget.

Om je keuze te vergemakkelijken, hier nog een optie voor je: pricewatch: Panasonic SC-BTT590

Review: http://www.trustedreviews...round-Sound-System_review
Of je wat van de beoordeling moet geloven weet ik niet, maar een indruk van de Home Cinema set krijg je wel.

Je beslissing zal wellicht ook van je TV afhangen, weet je het type nummer?
Een paar jaar terug werkten de TV en home cinema sets van dezelfde fabrikant wat beter met elkaar, nu is dat minder relevant met beter gestandaardiseerde protocollen.
Ik vraag me af wat de TS bedoelt met 'goede geluidskwaliteit met de nadruk op de bas'. Als dit het zelfde betekent als 'het moet hard en met veel bas', dan zal dit vast aan zijn wensen voldoen.

Ik was (lang geleden) ook blij met mij logitech setje, alleen al omdat het surround was. De muziek was echter niet om aan te horen, dus dat setje staat nu niks te doen en ik heb een paar Focals 816v geplaatst. Ik heb tegenwoordig liever een goede stereoset, dan een slechte/matige surroundset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:10
Ik heb na enkele jaren zo'n alles in 1 setje met plezier gebruikt te hebben twee jaar geleden de stap genomen en een losse receiver via Marktplaats aangeschaft. Daarna langzaam de satellieten vervangen voor bookshelfs en daarna voor vloerstaanders. Man wat heb ik een spijt dat ik dat niet eerder gedaan hebt. Zeker zo'n alles in 1 set is wel aardig maar wat is het verschil groot als je goede losse componenten hebt. Mijn advies: kijk op Marktplaats en neem (desnoods) stap voor stap losse (lees betere) componenten en je hebt jarenlang plezier van echt goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Twee zuilen voor zo'n 150 euro. Bassweergave van deze zuilen is beter dan van de meeste home cinema setjes.

Leuke receiver voor 150 euro. Is voldoende krachtig voor de bovenstaande zuilen.

Afhankelijk van je woonplaats een stukkie rijden voor een van beide (of beiden?), maar t is maar voor het idee.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kijk ook even rond op de 2ehands websites (en ook HTforum) naar de Philips HT9900 speakers/subwoofer/versterker combinatie. Lees de reviews er maar op na, is een zeer mooi systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaspc
AllSeeyinEye schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:18:
Twee zuilen voor zo'n 150 euro. Bassweergave van deze zuilen is beter dan van de meeste home cinema setjes.

Leuke receiver voor 150 euro. Is voldoende krachtig voor de bovenstaande zuilen.

Afhankelijk van je woonplaats een stukkie rijden voor een van beide (of beiden?), maar t is maar voor het idee.
Ik ben best bereid om voor een receiver speaker combo te gaan nu ik het verschil gehoord heb. Misschien een rare vraag, maar zouden jullie voor mij (net als AllSeeyinEye) kunnen kijken naar goede luidsprekers en receivers in een straal van 25 km rondom 8172 op marktplaats en uitleggen waarom ik een dergelijk soort zou moeten halen.

Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik kan wel wat merken noemen waar je op kan zoeken. Receiver: Pioneer, Yamaha, Denon, Marantz. Speakers: Tannoy, Kef, Chario, Boston Acoustics, B&W. Dit zijn niet de enige merken maar wel een paar die ik nu zo uit m'n hoofd op kan noemen. Nu moet je er zelf ook wel uit kunnen komen ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

thomaspc schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:29:
[...]

Ik ben best bereid om voor een receiver speaker combo te gaan nu ik het verschil gehoord heb. Misschien een rare vraag, maar zouden jullie voor mij (net als AllSeeyinEye) kunnen kijken naar goede luidsprekers en receivers in een straal van 25 km rondom 8172 op marktplaats en uitleggen waarom ik een dergelijk soort zou moeten halen.

Dank jullie wel!
Nee, daar is Tweakers niet voor, stel zelf een paar eisen, vergelijk een aantal sets, haal er een stuk of 3 t/m 5 uit en gooi die in dit topic. Maar met geluid is toch het beste om het te horen, loop gewoon de Mediamarkt binnen en probeer wat dingen uit;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
thomaspc schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:29:
[...]

Dank jullie wel!
Dit is inderdaad een rare vraag. Dit kan je natuurlijk net zo goed zelf doen. Daarnaast is het niet mogelijk om je gericht op één bepaalde set af te sturen want luisteren is erg belangrijk aangezien de sound van de verschillende merken/typen erg verschillend is. Wat de één goed vind klinken, is volgens jou misschien helemaal niets. Zoek gewoon een paar setjes bij elkaar en ga er een paar langs om te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaspc
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik wil deze set gebruiken om een goede dolby ervaring te krijgen tijdens het kijken van 3d blu ray films. Waar moet ik op letten of de receiver 3d blu ray compatible is? Is dat alleen een 1.4a HDMI output? Ik heb nu een Sony STR-DH730 op het oog. Ik lees dat deze wel 3d compatible is, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
thomaspc schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:24:
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik wil deze set gebruiken om een goede dolby ervaring te krijgen tijdens het kijken van 3d blu ray films. Waar moet ik op letten of de receiver 3d blu ray compatible is? Is dat alleen een 1.4a HDMI output? Ik heb nu een Sony STR-DH730 op het oog. Ik lees dat deze wel 3d compatible is, klopt dat?
Is echt heel eenvoudig... Google en gij zult vinden: Wikipedia
Pagina: 1