• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-01 09:15
Hoi,

Lastige vraag, ik heb gezocht maar nog niet echt een goed antwoord kunnen vinden.

Systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 112,51€ 112,51
1Asus Sabertooth 990FX€ 165,-€ 165,-
1Sapphire VAPOR-X HD 4890 2GB GDDR5 PCI-E OC€ 0,-€ 0,-
1Western Digital Green WD30EZRX, 3TB€ 106,96€ 106,96
1CM Storm Trooper€ 126,20€ 126,20
4Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 139,-€ 556,-
1Samsung SH-222AL Zwart€ 0,-€ 0,-
1Enermax Liberty DXX 620W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series 128GB€ 0,-€ 0,-
1Conrad multikaartlezer----
1Creative Inspire 5700 (5.1)----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.066,67

Goed volgende gebeurt vandaag (2 keer reeds) PC draait na herstart. maar ik start Company of Heroes.
Laad me game en dan gebeurt het.
Me schermen (2 stuks) gaan op zwart geen signaal meer.
Binnen in de PC kast zie ik het volgende CPU led brandt en GPU led brandt, pc lijkt verder te draaien. maar beeld heb ik niet meer en ik kan ook niks meer verder want ik kan niets zien. ik heb de kabels na gekeken en dat mocht niet helpen.
Zover ik kan zien met Speedfan, GPU-Z geen bijzondere temperaturen of over belasting.

Ik heb een gevoel dat het de voeding is maar durf het niet met zekerheid te zeggen en hoop hier een beetje op tips/oplossingen?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Ik denk dat je vermoeden over de voeding wel eens correct kan zijn. Kan je eens testen met een andere voeding?

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Zoals LnC al aangeeft denk ik ook dat de voeding niet naar behoren werkt. 620W zou voldoende moeten zijn om het systeem te kunnen draaien je zou een stress test kunnen uitvoeren om te kijken of je systeem dan wederom uitvalt of een andere psu gebruiken om te testen.

• mr.wjca
Ik ga even op zoek naar een nieuwe voeding, heb ze helaas niet op voorraad liggen :(

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zoek dan gelijk een goede, bijv deze Corsair Builder CX430 Bronze

• lolhoo
  • Laatst online: 05-02 08:16

lolhoo

Just reboot and relax

Eey,

Ik heb ook zo sabertooth 990fx en bij mij brand dat cpu lampje standaard maar alles werkt.
Heb een keer mijn videokaart verkloot door het te flashen en toen brande mijn gpu lampje inderdaad ook.
Het zou dus ook je videokaart kunnen zijn.

Did you try to put it off and on again?

• mr.wjca
@lolhoo (en andere) , CPU led hoort niet altijd te branden, brand alleen als je pc opstart net zoals mb, bios, gpu op moederboard. (leds zijn test indicatie leds en als er iets mis is met die zaken (vervanging van de bekende piep)
Bij mij gaat na opstarten van een game de led op de videocard (dus niet het moederboord) en bij de cpu (op moederboard) branden. mijn vermoeden is toch wel de voeding, dit omdat voor een paar weken terug na een koude start het een ramp was om de pc aan te krijgen, bleef steeds hangen op allerlei checks. toen dacht ik dat het losse draaden waren want alles werkte weer prima.
Opdit moment als ik de PC wat werk laat doen, stress werk. gaat die optilt zeg maar. ik zit op een goede OCZFatal1ty als het probleem dan niet weg is gaan we verder zoeken.

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

Ik weet dat ie dat niet hoort te doen toch doet mijn systeem dat toch.
Heb een FX-8120 en dat was toen super deluxe toen ik het kocht.
Maar dat boeit niet.
Maar idd raar dat je bij wat stress werk toch problemen krijgt.
Het is denk ik dan toch je voeding.

• mr.wjca
Okee even een update, nieuwe Voeding er in gedaan. alles aangesloten. en het eerste wat me opviel was dat de boot tijd (klinkt stom) t/m het windows logo sneller ging dan normaal. Games getest en dat gaat nu nog goed. gaan het nog even verder testen natuurlijk.

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

Klinkt helemaal niet stom.
Als je spul niet genoeg stroom krijgt gaat het ook minder hard.
Bij te weinig en alles flikkerd uit.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Contradictio in terminis.

Heb je een ander systeem waar je GPU in kan testen? (gezien hij er bij een game uitklapt verdenk ik je bejaarde GPU)

• mr.wjca
Helaas geen ander systeem of geld om direct een nieuwe GPU te kopen maar doneren mag altijd :)
De enermax was al een 2de handsje dus die ligt er nu uit alles draait opdit moment toppie

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Op welke snelheid heb je het geheugen draaien? De geheugencontroller in Phenom II processors ondersteunen officieel maar tot 1333 MHz; daarboven ga je opvoeren. Onofficieel kunnen ze wel wat meer hebben, maar op 1600 MHz in combinatie met vier modules ben je mogelijk wel de grenzen aan het opzoeken. Ik zou hoe dan ook aanraden om een geheugentest te draaien zodat je het geheugen als oorzaak uit kunt sluiten.
Pagina: 1