Iomega Storcenter ix2-200 - Geen lees/schrijf bevoegdheden

Pagina: 1
Acties:

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik zit met een probleem en kom er niet uit.

Wij hebben hier een netwerk met 3 gebruikers op bovengenoemde NAS. Alle gebruikers gebruiken een iMac, de NAS verbinden we mee via Samba. Eerst had ik iedereen als Guest ingelogd, maar dat gaf lees-/schrijfproblemen (de een mocht soms een map niet meer in, kennelijk geeft OSX er eigen gebruiksrechten aan mee ofzo).

Nu heb ik keurig netjes 3 gebruikers aangemaakt, en allemaal lees-schrijf rechten gegeven voor de gehele NAS. De share heeft ook lees-schrijf bevoegdheden aan iedereen (volgens de Iomega admin interface in ieder geval). Maarrrrrrr niets blijkt minder waar :(

Als we op de ene iMac een map aanmaken mag de ander er niet in, mag het wel kan je vaak de bestanden niet openen of bewerken. Heel erg frustrerend. Ook kan ik niet vanaf een van de computers de gehele nas chmodden/chownen want dat geeft ook weer recht-conflicten (no permission to change bla bla bla).

Iemand nog een gouden idee? De NAS moet gewoon te schrijven en lezen zijn door alle 3 de iMacs, ook de nieuw aangemaakte bestanden (of er in gekopieerd).

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 09:05
Afhankelijk van de firmware versie, maar onder Opslag -> Shares -> <Sharenaam> -> Toegangsrechten staat de optie "Gebruikers toestaan de beveiliging op bestandsniveau te wijzigen". Als deze aan staat, probeer het eens met die optie uit.

CHmod kan via SSH: http://www.vigus.eu/tech-...-ssh-access-how-to-guide/

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Het vinkje uitzetten dat gebruikers bestandsniveau mogen wijzigen deed zo te zien wonderen! Bedankt Taigu!!

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "