Afgebroken SATA connector - Zinnig oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 21:15

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Zoals in de titel aangegeven ben ik zo dom geweest van mijn SSD de connector af te breken tijdens het inbouwen van het kastgedeelte waar de schijven in hangen.

Dit is hoe de situatie er nu voor staat:

Afbeeldingslocatie: http://i428.photobucket.com/albums/qq4/Gnermo/IMAG0122_zps6c0b1d7a.jpg?t=1379923428

Ik heb nu het probleem dat de SSD af en toe niet word herkent, wat niet echt handig is natuurlijk.

Iemand tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken?

De SSD is al refurbished en er zit geen garantie meer op. Die zou ik denk ik ook niet krijgen, overigens. :/
De beste oplossing is natuurlijk een andere SSD kopen of de schijf op te sturen naar de fabrikant, maar die route wil ik op dit moment nog niet nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gnermo op 23-09-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 15:14
Ik heb dit ook gehad met een HDD. De HDD was alleen te vinden als er de kabel naar boven werd gedrukt. Ik heb een sata kabel met klikje erop gezet en de kabel aan de bovenkant van de HDD vast getaped. De connectortjes worden namelijk tegen elkaar gedrukt als je de kabel zo houd. Zo is hij nog 6 maanden meegegaan.

Hopelijk heb je er iets aan. Maar een nieuwe SSD zal er dan zeker moeten komen.

Als ik je een tip mag geven.. de Samsung 840 EVO´s zijn relatief voordelig. Kijk daar eens naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat kabeltje op dat ding erboven zit ook al scheef. Wat ben je van beroep, houthakker?
Een wankele aansluiting op je ssd wil je niet, hoe dat precies kapot is kan je op de foto niet zien.

Ik weet alleen als er wat scheef komt op een (hot swap) hard disk, dat dan einde oefening is. Tenzij je geen bal geeft om de data die erop staan, en het je hobby is windows keer op keer te herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 15:14
Hoewel je geen zak hebt aan de reactie van Reepje, heeft hij wel gelijk. Die connector erboven zit ook al schuin en dit is niet goed.

Zorg dat je de kabels direct naar boven of onder laat gaan en geen rare bocht naar de zijkant laat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
De foto is ietwat raar genomen, en later een kwartslag gedraaid, door de zwaartekracht trekt die gele sata kabel wat schuin naar beneden.

De kabel is bekneld komen te raken omdat de kast een wat vreemde constructie heeft (Silverstone GD05) en het waren toch al geen al te beste sata kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

Afbeeldingslocatie: http://www.pcguide.com/vb/attachment.php?attachmentid=3393&stc=1&d=1295184182

Je ziet wel bij hd dat ze soms de connector eruithalen om te vernieuwen ,zou dat ook zo makkelijk gaan als dat je hier ziet. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Bij een oude HDD is dat nog wel te proberen, maar bij een SSD kom je er praktisch niet aan vanwege de gesloten behuizing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

4 schroefjes en je zit erin...
Het is gewoon een blikje met een dekseltje... Meeste behuizingen van een SSD stellen echt niet veel voor...

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1299/ocz_vertex2_inside.jpg

[ Voor 104% gewijzigd door Swordlord op 23-09-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:09
Als je kan solderen en een nieuwe connector kan vinden, heb je er in een kwartiertje solderen een nieuwe connector op gezet, en dan is hij weer als nieuw (of soms zelf nog beter, je wil niet weten hoe consumenten-electronica soms gesoldeerd is).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

De pins zijn nog in orde zoals ik op de foto zie... alleen de plastic die de pins vasthoud is defect. De reparatie zoals Systeemherstel liet zien is al de oplossing.
Dus een nieuwe plastic over de pins schuiven ;)

Maar het zou fijn zijn als Gnermo eens een beter foto liet zien ;)

offtopic:
@ reactie hieronder
Als je er geen zin aan hebt en gaat weggooien, stuur de drive dan maar hierheen :+

[ Voor 24% gewijzigd door Swordlord op 23-09-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Dan moet ik wel eerst alles weer uit mijn kast slopen, en hij doet het net weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:14
Yup en volgens mij is het allemaal hetzelfde. Als je nog een oude, niet gebruikte 2.5inch sata HDD hebt kom je al een heel eind. Desnoods sloop je er een uit een oude usb HDD, die hebben intern ook sata..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 20:41
Ik heb dit ook ooit eens gehad met een WD Raptor. Destijds opgelost door dat plastic in de sata stekker te steken, deze vervolgens compleet over de metalen pinnetjes heen te schuiven.

Nogal een beunhaas oplossing maar ik heb hier nog vrolijk 5+ jaar mee kunnen draaien voordat ik hem zelf maar eens vervangen heb door een ssd.
Pagina: 1