Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toshiba Satellite L70-A-11G of Toshiba Satellite P870-32L?

Pagina: 1
Acties:

• Marco1234
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-11 15:56
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop als desktop replacement en als bron voor mijn audio set. Geruisloos werken bij een lage belasting is het belangrijkste wat ik in een laptop zoek. Verder ook een minimaal 17 inch groot full hd scherm, en redelijke prestaties. Dit alles natuurlijk ook graag voor een schappelijke prijs.

Nu zit ik te twijfelen tussen deze 2 modellen:

Toshiba Satellite P870-32L € 749,00

Toshiba Satellite A-11G € 736,89

Als ik het zelf zo eens bekijk, heeft de P870-32L een betere processor en een hoogwaardigere behuizing, maar heeft de A11-G een betere videokaart en grotere hdd. Welke aankoop zou het verstandigst voor mij zijn?

Toshiba is een goed merk toch? Zou het stil zijn? Ik kan die info nergens vinden. Ik weet ook niet of de mooiere behuizing ook minder herrie betekent. Dat zou voor mij de doorslag kunnen geven.
Zou GTA 5 op één of op beide laptops kunnen draaien? Dat hoeft niet perse, maar het zou me wel over kunnen halen als het op een van de laptops wel kan en op de andere niet.

Verder lijkt het me ook handig om er een goedkope SSD bij in te kunnen zetten, om daar dan vervolgens het besturingsprogramma op te installeren. Ik kan niet vinden of dit tot de mogelijkheden behoort. Ik denk dat er dan een 2e hardeschijf plek in de laptop moet zitten, en dat windows er dan op een aparte disk bij moet zitten? Zou het trouwens de garantie doen vervallen?

Bedankt.

• Marco1234
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-11 15:56
Hij (de P870) gaat terug.

Windows 8 is een ergonomische ramp, en die apps kan ik ook wel op mijn telefoon openen. Die startknop mis ik op zich niet zo. Meer die taakbalk, waarin je altijd precies kan zien welke schermen je open hebt en snel kan wisselen. Nu moet je naar de linkerbovenhoek, dan iets naar beneden, dan verschijnen pas de schermen die je open hebt en kan je kiezen uit schermpjes die allemaal op elkaar lijken.. Het sluiten van schermen is ook onhandiger geworden. Verder vind je een deel van de opties en programma's via het bureaublad, en een ander deel via het andere startscherm.

Als ze de taakbalk en het kruisje rechts bovenin hadden behouden, en in plaats van 2 aparte bureaubladen de apps gewoon aan de rechterkant van het oude bureaublad scherm icoontjes of blokjes of whatever hadden gegeven, was het een leuk geïntegreerd geheel geweest. Nu is het onoverzichtelijk en hard werken zonder touchscreen, en besluit ik om Windows 8 over te slaan.

Laptop zelf is erg mooi afgewerkt, ziet er luxe uit. Scherm is mooi, flink glossy. Touchpad vind ik niet zo prettig werken, wat ongevoelig en soms druk ik per ongeluk dubbel op de linker bovenhoek, wat de touchpad uitschakelt. Het toetsenbord in gebruik geen robuuste indruk, hoewel ik denk dat er met de duurzaamheid niets mis is.
Ik vind de laptop net wat te veel geluid maken. Zelfs met de harde schijf op accu besparend en andere soortgelijke opties aan, hoor ik hem in idle op een paar meter afstand. De fan is voor mij niet stil genoeg. Dat maakt hem ongeschikt voor het aansturen van mijn HiFi. Nu moet ik wel zeggen dat ik veel eisend ben op dit vlak, de meeste mensen zullen zeggen 'waar praat je over'.