Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 21:05
Ik ben al een paar daagjes bezig om een driver van een port replicator naar onze laptops te pushen maar ik krijg het niet voor elkaar.

De driver is een HP driver en die leveren hun drivers alleen als *.exe aan. GPO's accepteren alleen maar MSI's. Dat was dus al de eerste drempel. Deze heb ik overwonnen door de *.exe simpel te wrappen in een MSI file.

Tweede drempel was dat de MSI als elevated user moest gaan draaien. Daar was ook een Policy voor gelukkig. Alleen nu loop ik vast, de MSI wordt afgetrapt met admin rechten. Maar de *.exe die daar weer in zit niet, deze draait vrolijk als een normale user die niets mag installeren. Dus het pakket wil niet installeren bij log-on.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, hebben jullie een idee? :)

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 10:03

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Powergrim
Die gebruiker daar heeft problemen met prerequisites. Daar zit mijn issue niet denk ik, het punt is dat er een driver in zit die net zo goed elevated rights nodig heeft.

Ik kan ook niet zoveel met mijn uitleg omdat ik geen prerequisites opneem.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 22:11
Bij het installen van je msi, heb jij ook aangegeven dat die msi voor ALLUSERS geinstalleerd moet worden? je kunt msiexec een hoop extra parameters meegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door muppet99 op 23-09-2013 09:56 ]

Carpe Diem

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
De exe's van HP zijn ingepakt ; met 7zip kan je deze gewoon weer uitpakken zodat je de "echte" bestanden te zien krijgt welke hierin zitten.
Ook kan je eventueel dmv het whitelisten van de device class GUID (via GPO macine settings) de class whitelisten zodat elevated permissions niet nodig zijn om dit type driver te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Killah_Priest op 23-09-2013 09:57 ]

• Powergrim
muppet99 schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:56:
Bij het installen van je msi, heb jij ook aangegeven dat die msi voor ALLUSERS geinstalleerd moet worden? je kunt msiexec een hoop extra parameters meegeven.
Ik heb inderdaad voor all-users aangegeven. Maar dit betekent volgens mij dat het software pakket voor alle gebruikers beschikbaar wordt. Dit zegt niets over de elevated rights?
Killah_Priest schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:56:
De exe's van HP zijn ingepakt ; met 7zip kan je deze gewoon weer uitpakken zodat je de "echte" bestanden te zien krijgt welke hierin zitten.
Ook kan je eventueel dmv het whitelisten van de device class GUID (via GPO macine settings) de class whitelisten zodat elevated permissions niet nodig zijn om dit type driver te installeren.
De EXE die is bewerk is degene die ik krijg na het uitpakken. Ik kan die EXE verder ook niet uitpakken. Ik kan wel eens kijken of ik dat met GUID kan proberen, maar ik denk dat dat alleen maar specificeert. Ik heb nu gewoon voor alles dit open staan met "install as elevated" policy,

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat die driver op de HP site? Geef ons dan eens een linkje om verder mee te kijken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Powergrim schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:01:
[...]

De EXE die is bewerk is degene die ik krijg na het uitpakken. Ik kan die EXE verder ook niet uitpakken. Ik kan wel eens kijken of ik dat met GUID kan proberen, maar ik denk dat dat alleen maar specificeert. Ik heb nu gewoon voor alles dit open staan met "install as elevated" policy,
Als je de exe uitvoert op een (test) machine, worden de driver files dan niet toevallig in de temp folder of in de appdata weggeschreven? Dit zie ik ook vaak met drivers en andere software (zo heb ik de MSI van Adobe reader te pakken gekregen, zelfde voor Java etc)

[ Voor 38% gewijzigd door Killah_Priest op 23-09-2013 10:29 ]

• Powergrim
We zijn een stapje verder. We komen er achter dat de driver op de client machine niet eens goed werkt, en die draaien nog Windows XP. We hebben nu een mooie (extra) reden te pakken om over te gaan stappen naar Windows 7 voor die machines. We gaan gewoon images maken met de driver ingebakken.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1