modem anonimiseren

Pagina: 1
Acties:

• Arjen_Mul
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2023
Om anoniem te browsen kan ik op mijn laptop gebruik maken van anonymizersoftware (www.anonymox.net). Dit is alleen voor de browser op het apparaat wat ik op dat moment gebruik.

Nu surf ik ook via mijn BluRay-player. Die wordt dan niet beschermd door anonymizersoftware. Ik heb op mijn modem namelijk dergelijke software nog niet geïnstalleerd.

Wanneer alles achter mijn modem anoniem is, kan ik ook Netflix USA ontvangen, BBC-iPlayer en meer van dat soort mooie producten.

Ik heb een UPC / Cisco EPC3925 modem.

Hoe kan ik mijn modem dusdanig instellen of programeren dat alles achter mijn modem anoniem is?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met CyBeR. Het enige dat je kunt doen is zelf een proxyservertje draaien op een los servertje, en van daaruit de anonimisatie doen. Dan is het al anoniem voordat je je modem ingaat, ook van je BR speler - maar dat laatste op voorwaarde dat je bij je BR een proxyserver in kunt stellen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Of een VPN router neerzetten die als default gateway dient en een VPN opzet voor al je verkeer naar een VPN provider in de VS.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 13:45
Of middels een eigen pfsense + squid een transparante proxy opzetten. Deze zal het dan wel weer via een open proxy moeten doen... En ik weet niet zeker of dat kan.

U+

• Arjen_Mul
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2023
Het meest simpele zou dus zijn alle afzonderlijke apparaten, ook de BluRay-speler, via een proxyserver laten lopen. En dat kan zijn een proxyserver die voor de modem staat, die ik zelf draai, of een proxyserver, die via inet wordt benaderd.

Het gaan klooien met de modem is een heilloze weg.

Begrijp ik dat goed?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19
Ja dat begrijp je goed. Maar aan de andere kant moet je jezelf ook stevig afvragen hoe anoniem je daadwerkelijk surft. Al jouw verkeer gaat namelijk uiteindelijk toch het internet op en dat is niet compleet anoniem. Wel kun je met de bovengenoemde surfprogramma proberen het te maskeren. Maar als je iets doet wat niet mag, zal dat uiteindelijk toch boven water kunnen komen.

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-12 15:06
Kun je geen router vinden die op DD-WRT support? Er staan genoeg tutorials online om dan de hele router anoniem te laten surfen (via bijv Tor).

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Arjen_Mul schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:31:
Wanneer alles achter mijn modem anoniem is, kan ik ook Netflix USA ontvangen, BBC-iPlayer en meer van dat soort mooie producten.
Niet onaardig bedoelt, maar je haalt hier dingen door elkaar. Als je het hebt over het kunnen kijken van iPlayer/Hulu/Netflix, dan heb je het over het omzeilen van een ip range blokkade (alles buiten bijv. de UK)
Als je anoniem wilt zijn, moet je je als eerst afvragen waarom je anoniem wilt zijn, en bij die wens bepalen welke maatregelen nodig zijn. Vertel anders eerst wat je wilt bereiken en waarom, dan kunnen we je daarbij helpen.

En misschien goed om te zeggen: lees goed wat er in de voorwaarden en privay policy van anoniemiseringssoftware staat. Je kunt misschien anoniem zijn voor adverteerdersnetwerk a,b en c, maar d en e leveren de advertenties die je in de browser ziet. Oftewel, bedrijf d en e weten altijd exact wat voor sites je bezoekt.
Bij betaalde services heb je dat risico een stuk minder. Zeg het maar, omdat je anders het één voor het ander uitwisselt.

Is het overigens geen oplossing om de bd-player via jouw pc het internet op te laten gaan? Je zult een netwerkje op moeten zetten en een proxy moeten kunnen instellen, maar in dat geval kun je met Windows 7 en 8 (al dan niet met bijv. VLC erbij) een (beperkte) netwerkserver op te zetten die je toelaat om video en audio te streamen.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Pagina: 1