Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC werkt niet goed sinds windows 8

Pagina: 1
Acties:

• Koen860
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-11 08:02
hallo tweakers,

ik heb mijn game pc al een lange tijd maar sinds ik windows 8 heb geinstalleerd werkt hij niet goed.
mijn windows 8 loopt soms random vast dat hij gewoon freezt en geluid slaat dan ook vast hij deed het een tijdje goed maar nu niet meer en ik ben er achter gekomen dat als ik mijn geheugen plaatjes omdraai dan werkt hij wel weer goed en stabiel ik kan er dan ook gewoon makkelijk een stabilitie test op rdraaien vor een uur....

ik weet niet wat het probleem is de proccessor is al een keer vervangen van een phenom 965 x4 naar de laatste generatie fx proccessoren omdat die het niet goed deed.

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-4130 Boxed€ 85,-€ 85,-
1ASRock 970 Extreme4€ 76,95€ 76,95
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 164,90€ 164,90
1Western Digital AV-GP WD AV, 500GB SATA-600, 16MB, 7200rpm€ 60,44€ 60,44
1Cooler Master CM 690 II€ 0,-€ 0,-
1Noctua NH-U9B SE2€ 43,50€ 43,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue€ 71,50€ 71,50
1Corsair CX600M€ 63,20€ 63,20
1Plextor M5 Pro 128GB€ 110,90€ 110,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,39

alvast bedankt:)

Did you try turning off and on again?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Dus nadat je de dimm's omgedraaid hebt doet hij het een uurtje goed? Als het sinds Win8 is lijkt het mij niet zozeer hardware dus onderdelen vervangen lijkt mij niet zo heel zinvol. Je hebt netjes overal de laatste (win8) driver geinstalleerd?

Desktop | Server | Laptop

• MAMBA5
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
heb je de laaste bios wel geinstalleerd

• Koen860
de laatste bios is geupdate en ja dat klopt maar meestal doet hij het dan tot ik hem afsluit en daarna beginnen de problemen en als het goed is zijn de drivers up2date.

zou windows opnieuw installeren de oplossing leveren?

• Sjarelke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 17:03
Probeer even een andere harde schijf met cleane Windows 7 versie. Kun je hardwareproblemen uitsluiten.
Check ook vervolgens een cleane Windows 8 zonder geinstalleerde drivers. Draait dat wel stabiel, heb je driverissue.

• Koen860
ik zal vanavond ff kijken of dat werkt en ff een windows 7 van dreamspark afhalen en proberen en zover ik weet geen driver issue, hoe kan ik dat zien of ik dat heb?

en bedankt alvast allemaal voor de reacties :)

• Sjarelke
Als je Windows stabiel draait zonder drivers, maar niet meer stabiel draait met drivers, dan heb je een driverprobleem. Je kunt eventueel als Windows 8 zonder drivers goed loopt 1 voor 1 de drivers installeren. De boosdoener zul je dan waarschijnlijk wel vinden.

• Koen860
oke bedankt ik zal kijken maar hij draait wel stabiel als ik zeg maar die ram plaatjes heb om gedraaid
ik zou vanavond opnieuw windows 8 op een andere hdd zetten die ik nog heb liggen en dan even kijken hoe en wat.

• Sjarelke
Succes!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-11 21:37
Sjarelke schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:49:
Als je Windows stabiel draait zonder drivers, maar niet meer stabiel draait met drivers, dan heb je een driverprobleem. Je kunt eventueel als Windows 8 zonder drivers goed loopt 1 voor 1 de drivers installeren. De boosdoener zul je dan waarschijnlijk wel vinden.
dat hoeft niet perse een driverprobleem te zijn, dit kan ook zeker een hardwareprobleem zijn. als een defect apparaat niet aangestuurd word kan deze geen fouten produceren, als deze wel aangestuurd word dan weer wel.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• Sjarelke
@Nirrilith
Klopt, maar als in Windows 7 mét drivers er geen problemen zijn, gaat deze vlag niet op. Misschien is een kleine tekstaanpassing wel zo praktisch:

"Controleer eerst of het probleem zich ook voordoet op een verse installatie van Windows 7 met alle drivers geïnstalleerd. Gaat dit goed, kun je je wagen aan Windows 8. Als Windows 8 stabiel draait zonder drivers, maar niet meer stabiel draait met drivers, dan heb je een driverprobleem. Je kunt eventueel als Windows 8 zonder drivers goed loopt 1 voor 1 de drivers installeren. De boosdoener zul je dan waarschijnlijk wel vinden."

• Koen860
ik ga nu windows 7 installeren en kijken hoe dat gaat verdere info komt nog....

edit:

ik draai nu een tijdje windows 7 met de meest recente drivers geinstalleerd en het werkt tot nu toe goed :) ik test dit ff een paar dagen en kijk of hij het nog goed doet dan en dan verder met windows 8

ik denk zelf dat het door de ahci ligt kan dit mischien kloppen ? - de ahci staat nog steeds aan bij windows 7

misschien ff kijken voor een frimware update van plextor ? - dus ik denk niet dat dat dan het probleem is.

edit:

ik heb nu een tijdje me pc aan laten staan en ikkwam terug en hij was gefreezt. (met de recente drivers windows 7)

[ Voor 94% gewijzigd door Koen860 op 23-09-2013 22:14 ]

• Sjarelke
Dan vrees ik dat je toch iets mag gaan vervangen.
Misschien een van je DIMM's even er uit laten en kijken of het probleem zich dan nog voordoet.
Misschien dat het probleem veroorzaakt wordt door een kapotte DIMM!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:45
Ik weet niet of het helpt maar controleer het volgende eens?

mijn pc ( nog een stuk ouder dan die van jou) liep om de haverklap vast zonder aantoonbare reden. Toen ik het powerplan van windows 8 van high performance terugschroefde naar balanced trad dit probleem niet meer op...

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Koen860
bedankt voor de tip :)
ik denk zelf niet dat het door de hardware komt en windows 7 liep vast door de videokaart drivers want de amd autodownloader had de win8 drivers geinstalleerd 8)7

en het meest veedehand liggende is toch wel het geheugen maar er zijn echt bijna geen problemen met corsair gehaugen..

• Sjarelke
Probeer eens geen autodownloader, daarmee kun je makkelijk in de problemen raken. Beter "handmatig" alle drivers opzoeken in de juiste bronnen, scheelt een hoop ellende!

Edit: Wel even weer cleane Windows 7, zodat je geen ongewenste drivers hebt in je systeem uit die autodownloadsh*t :)

[ Voor 26% gewijzigd door Sjarelke op 24-09-2013 18:33 ]

• Koen860
oke zal ik doen ik draai nu windows 8 op 1 stick geheugen en op gebalanceerd energie schema en dat gaat vanaf nu nog steeds goed

ik ga nog kijken voor een bios update

ik verwijder nog even de videokaart drivers en instaleer ze even handmatig

nee de tip werkt niet en mijn cd drive gaat voor dat de cpu veel werk moet doen draaien en dat doet hij de hele tijd tijdens een stabilitie test maar er zit geen cd in dat is ook al zo raar.

ik ga nu de bios updaten - bios is geupdate

en ik heb gelezen dat de amd ahci rom beter is dus heb die geselecteerd

edit:

niks werkt! :(

[ Voor 60% gewijzigd door Koen860 op 24-09-2013 19:44 ]

• Sjarelke
Bij het verwijderen van drivers, is misschien nog iets achtergebleven. Ga nogmaals voor cleane Windows 7.
Haal de drivers netjes van de juiste websites af (van de fabrikant zelf).
Na iedere driver reboot en een tijdje laten proefdraaien, misschien stresstest er op loslaten na iedere reboot. Begin met chipsetdrivers, daarna videokaart, en daarna pas de rest.

Als je computer na een bepaalde driver problemen geeft, onderdeel (tijdelijk) vervangen en kijken of het probleem nog altijd voor komt.

Als je computer voor zover stabiel draait na alle driverinstallaties, dan Windows updaten.

Kun je hier eerst eens mee aan de slag gaan, voordat je aan Windows 8 begint? Windows 8 heb je nooit stabiel gekregen, maar Windows 7 wel.

• Koen860
oke ga ik morgen proberen.

ik had ook iets gevonden over de geluidskaart maar dat bleek ook bullshit te zijn... en kan het kloppen dat het aan de ahci kan liggen? want hoor daar meer mensen over

• Sjarelke
AHCI modus zou met behulp van de juiste drivers geen probleem moeten geven. Maar als je alles hebt geprobeerd, kun je altijd nog voor IDE kiezen. Achteraf kun je dat volgens mij niet aanpassen.

Is er nog iets gelukt/mislukt trouwens?

• Koen860
zonder drivers werkt hij ook niet goed zelfde probleem :( ik ga wel ff op ide modus proberen wel zonde van de ssd...

-----
edit

ik heb windows 8 opgestart en hij werkt al een stuk beter door jullie tips :D

ik run nu een SFC scan en ik krijg inplaats van dat hij helemaal vast loopt een blue screen nu van: driver_power_state_failure dus dat zegt al wel wat meer ik laat jullie wel weten wat er uit de scan komt

zo te zien is er veel mis in mijn windows :(
https://www.dropbox.com/s/f43lwt5yqbkdbg8/sfc%20scan.txt

wat denken jullie gewoon volledig opnieuw installeren ? en dan met ahci of ide mode ?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik heb de oplossing eindelijk gevonden :D het wisselbestand bleef in het geheugen zitten en dat veroorzaakte alle problemen. ik vond het zelf al raar dat ik ze om draaide hij het ineens weer deed tot ik hem afsloot de pagina dat je kan selecteren dat je dat wilt verwijderen voor hij afskuit vind je HIER

bedankt voor alle tips en hulp daarvoor ik denk dat sommige tips ook echt geholpen hebben :)

[ Voor 113% gewijzigd door Koen860 op 27-09-2013 20:12 ]

Pagina: 1