Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XBMC] XBMC gebruiken met Logitech harmony one

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 15:24
Hoi,

Het is misschien een n00b vraag, maar toch, ik kom er niet echt uit en volgens mij kan/is het antwoord makkelijk.

Eerst zal ik mijn huidige opstelling geven en hoe ik het gebruik.
MOBO: Asrock H67M GE/HT incl. remote
Windows 7 32bit incl WMC en klite codec pack.
Logitech Harmony one.

Ik wil alles kunnen bedienen met de Logitech, dat lukt tot nu toe. Ik stuur nu een "green button" (dus die met Windows-logo) naar de pc om WMC te starten. Daarnaast gebruik ik een twee/drietal MCE remotes om alles netjes te kunnen bedienen (ook afsluiten d.m.v. ALT-F4 commando).

Waar wil ik heen?
Ik wil WMC vervangen door XBMC omdat er waarschijnlijk meer mee kan.

Mijn vraag is dus: kan dit met een logitech afstandbediening? Ik wil misschien een power on/power off commando geven richting PC zodat deze hardwarematig uit gaat, maar daarnaast wil ik ook dat XBMC-software start door de Logitech en dat alle knoppen (play/pause/subtitle) werken.

Wat heb ik al geprobeerd/gezocht: ik was er achter gekomen dat de groene knop op de standaard remote een bepaald .exe bestandje startte (elke willekeurige .exe als deze hernoemd wordt), mijn idee was om misschien een snelkoppeling als .exe bestand te maken. Dit is niet makkelijk en het lijkt me makkelijker te moeten kunnen...

vrede in rust

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:38

TheVMaster

Moderator WOS
Dit lijkt me iets voor CSA >> MOVE

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:29

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ja dat kan heel goed. Ik heb het heel makkelijk werkend gekregen door de windows media player SE remote toe te voegen aan de harmony software.
When using a Logitech® Harmony remote, you need to select “Microsoft®” as the manufacturer and “Windows Media Center SE” and the model number when setting up the device.
bron: http://www.streacom.com/products/irrc/

Maar dat hangt af van ir receiver en remote model.

De meeste info is hier te vinden: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=77519
Je kan elk signaal of functie aan elkaar koppelen. Halverwege dat topic staat een een actuele how to dacht ik.

• Nas T
@Lt. Marx:
Ziet er goed uit. Kan helaas geen plaatjes zien dus dat wordt lastig. Ook is me het mysterie niet duidelijk hoe ik vanaf de desktop met een druk op de Harmony one XBMC software start.

vrede in rust

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:29

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Het commando van de groene knop bind je aan de xbmc shortcut. Ze ook hier
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=120163

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 13:41
Ik raad het programma LM Remote van L.S Gestion aan, hiermee kun je de gehele remote mappen en ook exclusief maken voor het programma (mits je IR ontvanger compatibel is in de fullrange RC6, anders ben je wat beperkter).

[ Voor 7% gewijzigd door Dannydekr op 30-09-2013 14:31 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Nas T
Alvast bedankt voor de reacties. Moet even wat repareren, want blijkbaar is het systeem zo stabiel dat onder andere kijken naar registerinstellingen al ertoe leidt dat de remote al niet meer werkt :D

EDIT:
al met al een tijdrovend klusje geworden, helaas. Drivers verschillende keren moet deïnstalleren en installeren, iets wat heel, heel lang duurt (bug?).

Hoe is het gelukt?
XBMC geïnstalleerd, geopend, "programma's" geopend, "meer verkrijgen..." en "MCERemote" toevoegen.
Klik er op, "Configure MCERemote settings", configureer "windows" zodat deze CTRL+SHIFT+W verstuurt.
op de vraag "Do you want to apply these..." --> "Ja". anders: "aplly current settings to remote".

zoek in het startmenu de snelkoppeling naar XBMC, pas de sneltoets CTRL+SHIFT+W toe om deze op te starten.
Windows herstarten, nu moet het werken.

[ Voor 61% gewijzigd door Nas T op 02-10-2013 12:46 ]

vrede in rust

Verwijderd

Ik heb mijn windows afstandsbediening aan de praat gekregen doormiddel van deze pagina:
http://xbmccustomregis.sourceforge.net/remapping.html

Wat daar uitgelegd wordt kan je hier downloaden:
http://sourceforge.net/projects/xbmccustomregis/files/XBMC/
Ik heb "Config_Win7.v1.41.zip" gebruikt. Deze past een aantal mappings aan in je register (open en kijk eerst wat die doet!) :)

• eureka18
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 16:50
goedemorgen,

Ik heb een harmony one en een raspberry pi welke aangestuurd wordt door een IR ontvanger van Microsoft (deze kwam bij een MCE remote (versie 2). Probleem is dat als ik mijn harmony one instel dan moet ik om xbmc te bedienen ook deze mce remote toevoegen.

Als ik dit doe dan gaat hij voor de MCE remote ook het turn on/ turn off command doen. dit zorgt ervoor dat mijn xbox aan en uitgaat terwijl ik deze helemaal niet aan/uit wil hebben. Is er een manier om de harmony one te laten stoppen dit command uit te sturen?

Verwijderd

Herkenbaar :)
Ik heb een "domme" MCE remote, dus ik weet niet hoe je het uitschakelt op je Harmony One.
Wat je echter wel kan doen is MCE support op je Xbox uitzetten: Dit is eenvoudigweg te doen in de instellingen van je Xbox. Er zit ergens een menu waar je kan kiezen op welke type remotes hij mag reageren, standaard staat MCE aan.

Voor de anderen hier: XBMC komt standaard met mappings voor MCE remotes. Die extra MCE app is enkel nodig als je bestaande mappings wil gaan wijzigen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2014 09:58 ]

• eureka18
Dank voor je reactie! Ga het proberen. Hoop alleen wel dat hij dan nog wel reageert op signalen van de harmony one als de xbox mode geselecteerd is (wil natuurlijk wel in een andere activity de xbox aan en uit kunnen zetten).. Ervaring mee?

• Nas T
Je kan het misschien ook aan de zijde van je pi oplossen: daar een andere remote installeren waarbij het on/off signaal niet gelijk is aan die van je remote.

vrede in rust

• eureka18
Daar had ik zelf ook aan gedacht. Echter de infrarood receiver is van de microsoft remote (bijgeleverd). Ik heb echter geen kennis of de vertaling van het IR signaal in de receiver plaatsvind of in de RPi? Weet iemand dit? als dit in de receiver plaatsvind dan herkent hij denk ik de andere remote niet (wil het graag nu uit proberen maar ben pas vanavond weer thuis :( )

• Nas T
Ik schat zo dat je infrarood receiver elk signaal kan ontvangen, het is aan de pc of die daar iets mee doet.
De vertaling vindt niet plaats (correct me if I'm wrong) in de receiver, maar door de pc. En dat kan per programma verschillend zijn.
Zo heb ik een remote gevonden die een "ALT + F4" commando heeft, om software af te sluiten. Het commando shutdown of powertoggle/poweroff had tot gevolg dat de hele pc uit ging, en dat was voor mij teveel van het goede.

vrede in rust

• eureka18
Ik heb het uitgetest. Ik heb de MCE remote uitgeschakeld in de xbox360 en in de harmony 1 heb ik de xbox360 toegevoegd als device (naast de media center remote). Op die manier werkt het uitstekend. Xbox blijft uit als ik hem op RPi zet en gaat aan als ik game wil spelen.

Enige waar ik nog niet uitkom is waarom de remote zo verschrikkelijk traag reageert.

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:55
eureka18 schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:12:
Enige waar ik nog niet uitkom is waarom de remote zo verschrikkelijk traag reageert.
Stel eens 'microsoft media extender' in als apperaat dat je bedient met je remote(zou sneller gaan), verderder kan je ook de toetsen 'snelheid' aanpassen normaal gezien.

Morgen kan ik zelf aan de slag, zal laten weten hoe dat hier verloopt ;)
Pagina: 1