oude ipod 3rd gen recoveren?

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
hallo,

een aantal jaar geleden is mijn ipod 3rd gen dement geworden (nog niet dood, maar werkt niet lekker meer zeg maar). ik kan alleen nog in disk mode aansluiten.
Nu heb ik blijkbaar wat muziek erop staan die ik niet op de pc heb staan, of die wel op de pc staat maar op de een of andere manier 'besmet' is geraakt met een soort "hik" die er continue doorheen komt. heel irritant.

de ipod wordt met wat moeite nog herkend en toegangelijk in bijv. verkenner of winamp.

Nu heb ik hierdoor een deel van de muziek die ik nog wilde hebben kunnen identificeren (ja, itunes zetten de bestandsnamen allemaal om in 1 letterige namen :S).
een deel van de gewenste bestanden heb ik over kunnen kopieren, maar bij een ander deel lukt het niet om deze over te kopieren. Het zou ongetwijfeld kunnen dat de harde schijf te beschadigd is..

wat ik aan errors krijg bij het overkopieren van de betreffende bestanden:
-parameter is onjuist
-cyclische gegevens redundantie (of iets dergelijks)

heeft het nog zin om hier nog moeite voor te doen of kan ik beter m'n best doen om de gewenste muziek opnieuw te vinden (ook al wil dat niet echt heb ik ondervonden).

ik probeer nu met testdisk om de gewenste bestanden nog terug te halen, heb vanmiddag geprobeerd via livecd van ubuntu om de bestanden nog over te kopieren en dat leverde ook geen succes op.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

crc, cyclic reduntie check. is een basale manier om de integriteit van de data te checken. zo te zijn zijn de bestanden dus ook daadwerkelijk beschadigd.

Wat zit er in zo'n ding als opslagmedium, flash/hd ?, ik gok gewoon dat dat naar zijn grootje is

maar probeer dit eens (de hik zal blijven natuurlijk, beschadigt is nou eenmaal beschadigt)
http://www.roadkil.net/program.php/P29/Unstoppable%20Copier

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 22-09-2013 20:46 ]

Iperf

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
thanks. dit was nog een ouderwetse ipod met hd erin...tig keer gevallen en hij bleef het maar doen .
de hikjes zitten in de bestanden die op de harde schijf staan die in mijn pc zit.
de muziek die ik van mijn ipod heb weten te redden is "hik"-vrij

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja probeer het eens zou ik zeggen. nooit geschoten is altijd mis

Iperf