Goedenavond
Ik wil een "Windows 8 Professional System Builder" licentie (een 64-bit Engelse versie) kopen. Maar nu kom ik op veel plaatsen "OEM" tegen in de beschrijving (bijv. ook in de Pricewatch vind je enkel een versie met OEM in de beschrijving. Een ander voorbeeld is Amazon, waar de Engelse site "OEM" gebruikt & de Duitse en Amerikaanse "System Builder"), en nu weet ik niet of dit ook gewoon system builder licenties zijn.
Als ik het goed begrijp, is een OEM licentie gebonden aan de hardware waarop je Windows installeert, terwijl een System Builder licentie overdraagbaar is (zolang het maar op max. 1 PC geïnstalleerd staat) bron.
Op Wikipedia lees ik dan weer het volgende:
Op dit forum ben ik 1 post tegengekomen die eigenlijk precies dezelfde vraag stelt, maar geen antwoord.
Dus nu is mijn vraag: hoe kan ik zeker weten dat ik een System Builder licentie koop en geen OEM licentie?
Alvast bedankt
Ik wil een "Windows 8 Professional System Builder" licentie (een 64-bit Engelse versie) kopen. Maar nu kom ik op veel plaatsen "OEM" tegen in de beschrijving (bijv. ook in de Pricewatch vind je enkel een versie met OEM in de beschrijving. Een ander voorbeeld is Amazon, waar de Engelse site "OEM" gebruikt & de Duitse en Amerikaanse "System Builder"), en nu weet ik niet of dit ook gewoon system builder licenties zijn.
Als ik het goed begrijp, is een OEM licentie gebonden aan de hardware waarop je Windows installeert, terwijl een System Builder licentie overdraagbaar is (zolang het maar op max. 1 PC geïnstalleerd staat) bron.
Op Wikipedia lees ik dan weer het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, is er geen onderscheid tussen "OEM" en "System Builder". Ik vind trouwens ook nergens een of andere id waarmee ik een onderscheid zou kunnen maken. Er zijn 2 nummers die ik vaak zie terugkomen: een nummer van Microsoft: FQC-05955 en de EAN: 885370414806. Ik ben beiden echter al tegengekomen op zowel sites waar "OEM" als sites waar "System Builder" gebruikt wordt in de omschrijving. En om het helemaal makkelijk te maken, zijn er dan nog sites die "OEM DSP" (Delivery Service Partner) gebruiken.The "Full" and "OEM" SKUs of Windows (which can be installed on a computer with no existing operating system) were initially replaced by a single "System Builder" SKU, intended to be used by original equipment manufacturers and hobbyists building their own systems.
Op dit forum ben ik 1 post tegengekomen die eigenlijk precies dezelfde vraag stelt, maar geen antwoord.
Dus nu is mijn vraag: hoe kan ik zeker weten dat ik een System Builder licentie koop en geen OEM licentie?
Alvast bedankt