Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-02 14:07
Nou eigenlijk zegt de titel van dit topic het al, maar ik zoek mensen die nog meer zulke problemen hebben. Dit omdat ik gelezen heb dat er foutieve disks in omloop zijn wie deze problemen veroorzaken, je kunt hier denken aan crashes vastlopers texture failures en andere rare dingen.

Mijn probleem: Mijn GTA liep voor de 2e keer vast in 3dagen tijd. Dit terwijl ik een missie wou herkansen dus niks raars, ik wil de ps3 normaal restarten open menu (werkt prima via ps button) klik op afsluiten en nee hoor hij gaat niet uit. Dus toen de ps3 via de knop uitgezet.

Dit had ik de keer ervoor ook. Maar nu start ik hem weer op en ja geen GTA V. Disk eruit en nog een keertje. Nee hoor. Spel eruit disk bekijken, geen krasjes. Ander spel er in.. Nee hoor niks. Dus ik denk blu-ray laser kapot. Doe er een DVD in. Nee hoor. Alleen bij alles dat het klokje gaat draaien en blijft draaien. Maar ik hoor de schrijf niet eens meer draaien. Dus denk dat alles daar kapot is en niet alleen de laser.

Nu had ik toevallig de mogelijkheid om een nieuwe PS3 te halen maar dan zitten we er nog mee. Mijn PS3 is gewoon kapot door een "onschuldige" vastloper, of het kon ook echt pech zijn!

Nu weet ik van mijn persoonlijke groep kennissen en vrienden dat veel meer mensen problemen hebben ook zulke verhalen ps menu's die na herstarten niet meer laden en veel meer. Ik kreeg ook een mail van een mede-tweaker die precies het zelfde heeft gehad als mij..

Dus of het stom toeval is? Geen idee!

Wat heb ik gedaan, alles wat op internet staat om dit probleem op te lossen. Alleen geen reparatie. Want dat is nu het enige wat er op zit om te doen. Contact gezocht via de persoonlijke help/mail desk van rockstar. Hierop heb ik al een reactie gehad met feitelijk alleen basis dingen die je kunt proberen om het op te lossen. Dit alles al gedaan dus gedaan wat hij toen vroeg.

ps3 info opsturen, harde schrijf info en probleem nogmaals uitleggen met eventueel plaatjes.. Hij zei dat ze hier op verder onderzoek gaan verrichten. Er is een mogelijkheid dat het dus geheel aan hun kant ligt en ze hier ook op gaan vergoeden en weet ik veel wat (dit verwacht ik wel)

Dus heeft iemand zulke problemen ga je gang en deel dit met mij/ ons en ook graag met Rockstar zelf.. _/-\o_

Ondertussen hebben ze al toegegeven dat er disks zijn in de omloop die zulke problemen veroorzaken (alleen staat nog niks bij van hele consoles die kapot gaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 16:49
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.

Heb maar 1 keer gehad dat hij vastliep en daarna kon ik nog wel spelen. De ongein begon echter snel. De disk was niet zichtbaar in XMB. Na de disk te ejecten en er weer in te stoppen samen met het opnieuw opstarten van de PS3 deed hij het weer. Tot nu. Hij leest geen enkele game meer. Wel DVD's en CD's.

Op het playstation forum (community.eu.playstation.com), lees ik dat er veel meer van dit soort gevallen zijn na GTA V te hebben gespeeld. Ook op het Amerikaanse playstation forum hoor ik het een en ander. Zij hebben diverse dingen geprobeerd zonder resultaat. Formateren, lens schoonmaken, maar niets werkt.

Ik heb gelezen dat GTA V tijdens het spelen veelvuldig je disk leest en dat dit kan leiden tot freezes en vastlopers. Maar zou het zo kunnen zijn dat mijn PS3 geen disks meer kan lezen door GTA V? Kan het me haast niet voorstellen, maar als ik zo de geluiden hoor her en der lijkt die kans steeds groter.

Ook ik hoor graag of er nog meer zijn die problemen hebben en hopelijk komt er ergens een oplossing vandaan. Of dat nou van Sony, Rockstar of een gebruiker komt. Ik heb namelijk geen zin om +/- 80 euro uit te geven bij een reparateur, +/- 160 bij Sony of een nieuwe PS3 aan te schaffen met het risico dat het of niet werkt, of weer gebeurd.

EDIT: Ik heb een PS3 Slim 120 GB.

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Een heel forum met meerdere mensen (engels) met dit probleem. http://community.eu.plays.../19796213/highlight/false

Zegt onderhand toch wel genoeg. Dus dit is geen stom toeval... dat ineens bijv. blu-ray laser kapot is gegaan.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06 11:35
Enige issue die ik gehad heb met GTA V is dat mijn internet op de ps3 het een hele tijd niet meer deed en na een dag ofzo deed hij het 'opeens' weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 22:46

Frits Flits

SOUND! Designer

The Last of Us lijkt een soortgelijk verschijnsel te geven

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:13
Hoe intensief hebben jullie je PS3 gebruikt vóór de release van GTA V?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-06 10:56
Hoeft niet perse door de game te komen. Bij mij heeft de ps3 maanden stof lopen verzamelen. Nu gta uit is staat ie weer dagelijks aan. De kans dat een laser er mee stopt als een apparaat maanden achter elkaar niets staat te doen is nihil, als je het intensief gebruikt is die kans een stuk groter. Verder is het erg onwaarschijnlijk dat een laser kapot gaat door een slechte disc, tenzij de disc zo slecht is dat ze elkaar raken.

Grote release -> veel ps3's die veel gebruikt worden -> veel kapotte lasers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Ik weet wel dat GTA V echt het onderste uit de kan trekt bij de huidige consoles. Mijn xbox360 word enorm warm. Normaliter heb ik deze in een kastje staan en geeft geen enkel probleem met verschillende games. Echter moet ik de xbox 360 nu uit het kastje halen als ik GTA V speel, puur omdat de xbox 360 zoveel warmte genereert dat hij deze niet kwijt kan (voorheen dus nooit ondervonden) Als ik hem niet uit het kastje haal krijg ik dus een rode ring of death.. vervelend.

Ik raad de mensen aan die nu nog de kans hebben om GTA V op een USB flashdrive te knallen, dit te doen.. Heb ook op diverse fora gelezen als je de play disc op een usb schijf zet, de game nog soepeler laat draaien ook..

PS heb geen oplossing voor de ps3 problematiek, wel raad ik het je ten aller tijden aan om de play disc dus op een USB flashdrive te knallen. Dit om je laser te ontzien, het zou toch zonde zijn als je GTA V niet meer kan spelen als je laser kapot gaat :(

Gr,
Boeles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
Ik gebruik mijn ps3 gemiddeld intensief qua gaming. Af en toe een periode dat ik veel erop game, dan weer een tijd niet. Wel kijk ik er veel films op door hem te gebruiken als media server. Ik had hem ook eerst in een kastje staan, maar bij LA Noire haperde hij flink. Uit het kastje liep alles soepel.

Ik ben van mening dat een playstation gebouwd moet zijn op veelvuldig gebruik en dat de laser hier tegen moet kunnen. Ik heb mijn playstation +/-4 jaar en dat kan toch niet de levensduur van een PS3 zijn. Ik heb tijdens mijn studie ooit een vakje recht gevolgd. Daarin werd gezegd dat een garantieperiode van 2 jaar niet bindend is. Het gaat erom dat de PS3 het goed blijft doen voor een aannemelijke levensduur. Mijns inziens is dat niet 4 jaar, maar zeker langer.

Verder denk ik dat ik hem ga laten repareren, of dit zelf ga doen. Echter wil ik wel weten of de laser/drive daadwerkelijk het probleem is en dit niet iets softwarematigs/diskmatigs is. Ik las namelijk ook dat de 4.46 versie ook het probleem kan veroorzaken dat disks het niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06 10:55
Geheel toevallig hetzelfde probleem. GTA V was echter voorheen niet vastgelopen bij mij. Mijn PS3 gebruik ik, de acht jaren dat ik hem heb, al heel veel, maar sinds dat ik PSN+ heb heb ik de drive amper gebruikt.

Maargoed, ik speel GTA V en vriendin lief wilt eten en dan zetten we altijd Star Trek op, dit ging prima, geen problemen of schokken of dergelijke. Toen ik GTA V weer in het laadje stopte was er ook geen probleem aanwezig. Totdat ik een missie wilde spelen, deze wilde niet laden - dus ik dacht ik start het spel opnieuw op. Op pauze zetten had geen zin, toen liep het spel vast. Daarna de PS3 uitgezet en toen wilde hij geen BD/DVD's meer laden. De drive spinde niet eens meer, accepteerde wel BD's en DVD's maar las/speelde ze niet meer af.

Ik had geen idee dat er meer mensen waren met dit probleem, ik heb mijn PS3 opengemaakt en zitten frommelen met de drive maar tot-nu-toe geen succes.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Ben tot nog toe 1 bug tegen gekomen bij de Playstation 3 versie. Dit is wat er gebeurde :

Ik speelde een side-missie met Franklin omdat er even niks te doen was. Het idee was om een achtergelaten auto met drugs elders naar toe te brengen. Het bleek dat de auto niet wilde starten ("This car is a hooptie").

Vervolgens werd er gesuggereerd dat ik een takelwagen moest gebruiken. Omdat ik geen zin had om daar naar te gaan zoeken stapte ik nog een keer in de auto en probeerde deze te starten (eigenwijs ...).

Plots gebeurde er iets vreemds; Franklin zat het ene moment in de auto en vervolgens zweefde hij er in zittende positie naast. Toen ik op driehoekje drukte om uit te stappen, stond hij vanuit de zwevende positie plotseling rechtop. Vanaf dat moment kon ik enkel nog de camera bedienen, voor de rest was er niks mogelijk. Geen enkele knop werkte meer op de controller. De enige optie was om via de PS-toets naar XMB te wisselen en het spel opnieuw te starten.

Heb die missie sindsdien niet meer gespeeld. Zal via de reguliere weg wel te behalen zijn zolang je niet te veel gaat zitten klooien :-)

Overigens kan het wel zijn dat je BD-ROM laser kapot is. Er zitten er namelijk twee in; 1x BD-ROM laser en 1x DVD-ROM laser. Kunt beter even testen met een bluray film of zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Titan_Fox op 23-09-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Faberge schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:38:

Heb maar 1 keer gehad dat hij vastliep en daarna kon ik nog wel spelen. De ongein begon echter snel. De disk was niet zichtbaar in XMB. Na de disk te ejecten en er weer in te stoppen samen met het opnieuw opstarten van de PS3 deed hij het weer. Tot nu. Hij leest geen enkele game meer. Wel DVD's en CD's.

Op het playstation forum (community.eu.playstation.com), lees ik dat er veel meer van dit soort gevallen zijn na GTA V te hebben gespeeld. Ook op het Amerikaanse playstation forum hoor ik het een en ander. Zij hebben diverse dingen geprobeerd zonder resultaat. Formateren, lens schoonmaken, maar niets werkt.

Ik heb gelezen dat GTA V tijdens het spelen veelvuldig je disk leest en dat dit kan leiden tot freezes en vastlopers. Maar zou het zo kunnen zijn dat mijn PS3 geen disks meer kan lezen door GTA V? Kan het me haast niet voorstellen, maar als ik zo de geluiden hoor her en der lijkt die kans steeds groter.

Ook ik hoor graag of er nog meer zijn die problemen hebben en hopelijk komt er ergens een oplossing vandaan. Of dat nou van Sony, Rockstar of een gebruiker komt. Ik heb namelijk geen zin om +/- 80 euro uit te geven bij een reparateur, +/- 160 bij Sony of een nieuwe PS3 aan te schaffen met het risico dat het of niet werkt, of weer gebeurd.

Het kan evengoed zijn dat je drive kapot is. Bij de eerste drie generaties gebruikte Sony hoofdzakelijk HDD's van Hitachi. Die gingen erg goed. Sinds de 4e generatie zijn ze overgestapt op Seagate. Sindsdien is het uitval van harde schijven een stuk hoger. Die 160GB Seagate die in mijn "Slim" zat heb ik preventief vervangen voor een Western Digital Scorpio Black.

Wat ook mogelijk is, is dat je een corrupte schijf hebt gekregen. Er stond vorige week een artikel op Tweakers.net waar problemen omtrent de productie van de XBox360-versie van GTA5 werden vermeldt. Wellicht dat er ook fouten in de PS3 schijfjes zijn geslopen. Wie weet ?

[ Voor 6% gewijzigd door Titan_Fox op 23-09-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Ik heb een paar keer gehad dat het spel vast leek te hangen op de PS3.

Wanneer ik tijdens het vast hangen op de ps-knop drukte waarna de overlay verschijnt, en dan nog een keer de ps-knop indruk dan loopt het spel wel weer door.

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:59
Ik heb er nog geen last van gehad. Kan het niet komen dat de PS3 warmer wordt dan normaal? Ik speel geregeld op de PS3 en nu vaker met GTA5. Ik merk dat hij warmer wordt en de koeling op max draait.

Ik heb mijn PS3 sinds release ( PS3 Fat 60GB )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBx2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 18:18
Titan_Fox schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:28:
Ben tot nog toe 1 bug tegen gekomen bij de Playstation 3 versie. Dit is wat er gebeurde :

Ik speelde een side-missie met Franklin omdat er even niks te doen was. Het idee was om een achtergelaten auto met drugs elders naar toe te brengen. Het bleek dat de auto niet wilde starten ("This car is a hooptie").

Vervolgens werd er gesuggereerd dat ik een takelwagen moest gebruiken. Omdat ik geen zin had om daar naar te gaan zoeken stapte ik nog een keer in de auto en probeerde deze te starten (eigenwijs ...).

Plots gebeurde er iets vreemds; Franklin zat het ene moment in de auto en vervolgens zweefde hij er in zittende positie naast. Toen ik op driehoekje drukte om uit te stappen, stond hij vanuit de zwevende positie plotseling rechtop. Vanaf dat moment kon ik enkel nog de camera bedienen, voor de rest was er niks mogelijk. Geen enkele knop werkte meer op de controller. De enige optie was om via de PS-toets naar XMB te wisselen en het spel opnieuw te starten.

Heb die missie sindsdien niet meer gespeeld. Zal via de reguliere weg wel te behalen zijn zolang je niet te veel gaat zitten klooien :-)

Overigens kan het wel zijn dat je BD-ROM laser kapot is. Er zitten er namelijk twee in; 1x BD-ROM laser en 1x DVD-ROM laser. Kunt beter even testen met een bluray film of zo.
Deze bug heb ik ook zo exact meegemaakt als jij het beschrijft. Alleen dan met de Xbox 360-versie.
Oftewel zit deze bug gewoon in het spel zelf en heeft het in dit geval (gelukkig) niets met je PS3 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

CristianSchriev schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:59:
Nou eigenlijk zegt de titel van dit topic het al, maar ik zoek mensen die nog meer zulke problemen hebben. Dit omdat ik gelezen heb dat er foutieve disks in omloop zijn wie deze problemen veroorzaken, je kunt hier denken aan crashes vastlopers texture failures en andere rare dingen.

Mijn probleem: Mijn GTA liep voor de 2e keer vast in 3dagen tijd. Dit terwijl ik een missie wou herkansen dus niks raars, ik wil de ps3 normaal restarten open menu (werkt prima via ps button) klik op afsluiten en nee hoor hij gaat niet uit. Dus toen de ps3 via de knop uitgezet.

Dit had ik de keer ervoor ook. Maar nu start ik hem weer op en ja geen GTA V. Disk eruit en nog een keertje. Nee hoor. Spel eruit disk bekijken, geen krasjes. Ander spel er in.. Nee hoor niks. Dus ik denk blu-ray laser kapot. Doe er een DVD in. Nee hoor. Alleen bij alles dat het klokje gaat draaien en blijft draaien. Maar ik hoor de schrijf niet eens meer draaien. Dus denk dat alles daar kapot is en niet alleen de laser.

Nu had ik toevallig de mogelijkheid om een nieuwe PS3 te halen maar dan zitten we er nog mee. Mijn PS3 is gewoon kapot door een "onschuldige" vastloper, of het kon ook echt pech zijn!

Nu weet ik van mijn persoonlijke groep kennissen en vrienden dat veel meer mensen problemen hebben ook zulke verhalen ps menu's die na herstarten niet meer laden en veel meer. Ik kreeg ook een mail van een mede-tweaker die precies het zelfde heeft gehad als mij..

Dus of het stom toeval is? Geen idee!

Wat heb ik gedaan, alles wat op internet staat om dit probleem op te lossen. Alleen geen reparatie. Want dat is nu het enige wat er op zit om te doen. Contact gezocht via de persoonlijke help/mail desk van rockstar. Hierop heb ik al een reactie gehad met feitelijk alleen basis dingen die je kunt proberen om het op te lossen. Dit alles al gedaan dus gedaan wat hij toen vroeg.

ps3 info opsturen, harde schrijf info en probleem nogmaals uitleggen met eventueel plaatjes.. Hij zei dat ze hier op verder onderzoek gaan verrichten. Er is een mogelijkheid dat het dus geheel aan hun kant ligt en ze hier ook op gaan vergoeden en weet ik veel wat (dit verwacht ik wel)

Dus heeft iemand zulke problemen ga je gang en deel dit met mij/ ons en ook graag met Rockstar zelf.. _/-\o_

Ondertussen hebben ze al toegegeven dat er disks zijn in de omloop die zulke problemen veroorzaken (alleen staat nog niks bij van hele consoles die kapot gaan...)
Waar heb je gelezen dat er foutieve disks in omloop zijn? (Link?!)

En wat zou er dan fout aan moeten zijn? De disks zijn immers allemaal kopieën van een masterdisk, daar kan weinig mee misgaan. De issue's die je noemt duiden meer op een defecte/slechte/vieze laser als een foutieve disk. Als ik jou was zou ik als eerste een cleaning disk proberen in je PS3. Die maakt de lens van de laser schoon. Grote kans dat het daarna weer werkt. (Heb het zelf met m'n PS3 Fat ook gehad, Uncharted 2 werd niet herkend, na cleaning nooit meer last van gehad.)

Uitzetten via de on/off knop op de achterkant is vragen om problemen, als je dit te vaak doet heb je kans dat je het filesystem corrupt maakt, dan moet ie of repairen (process dat na het opstarten start) of in het ergste geval opnieuw installeren.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Meelobee schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:49:
[...]

Waar heb je gelezen dat er foutieve disks in omloop zijn? (Link?!)

En wat zou er dan fout aan moeten zijn? De disks zijn immers allemaal kopieën van een masterdisk, daar kan weinig mee misgaan. De issue's die je noemt duiden meer op een defecte/slechte/vieze laser als een foutieve disk. Als ik jou was zou ik als eerste een cleaning disk proberen in je PS3. Die maakt de lens van de laser schoon. Grote kans dat het daarna weer werkt. (Heb het zelf met m'n PS3 Fat ook gehad, Uncharted 2 werd niet herkend, na cleaning nooit meer last van gehad.)

Uitzetten via de on/off knop op de achterkant is vragen om problemen, als je dit te vaak doet heb je kans dat je het filesystem corrupt maakt, dan moet ie of repairen (process dat na het opstarten start) of in het ergste geval opnieuw installeren.
here u go (oplossing gedeelte op rockstar zelf) even opzoeken waar ik de rest had gevonden voor je ;) http://support.rockstarga...or-console-hardware-issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Daar staat toch echt niet dat de game je PS3 sloopt, dat maak jij ervan ;) Dat gaat over een mogelijke slechte disk, of mogelijk slechte hardware waardoor de game niet gelezen kan worden...Niets daar wijst erop dat de game je console sloopt..

Maar nogmaals, probeer een cleaningdisk, 9 van de 10 keer lost dat lees issue's op, en zo niet kan je dan altijd nog overwegen om de bluray drive te (laten) vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 23-09-2013 16:42 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Meelobee schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:42:
Daar staat toch echt niet dat de game je PS3 sloopt, dat maak jij ervan ;) Dat gaat over een mogelijke slechte disk, of mogelijk slechte hardware waardoor de game niet gelezen kan worden...Niets daar wijst erop dat de game je console sloopt..

Maar nogmaals, probeer een cleaningdisk, 9 van de 10 keer lost dat lees issue's op, en zo niet kan je dan altijd nog overwegen om de bluray drive te (laten) vervangen.
No shit shirlock. Tuurlijk staat het er niet...... ik zeg dat er een mogelijkheid is dat dat kan ;) En zo denken veel meer mensen er over. Want het blijft er toevallig dat op de playstation fora er zoveel is te vinden hier over. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dus de topic titel is een aanname en geen feit, dat maak jij ervan ;)

Op fora is er veel over te vinden omdat vaak de mensen met bugs en klachten erover posten, de mensen zonder problemen zijn de game aan het spelen.

Maar je drive doet helemaal niets meer? Want dan heeft een cleaning disk ook geen nut...

[ Voor 73% gewijzigd door Meelobee op 23-09-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
Was net bij de media markt en daar wouden ze me doodleuk een DVD cleaning disk aanbieden. Iets wat overal op het internet wordt afgeraden.

Zoals ik al zei denk ik dat het komt doordat GTA V veelvuldig je disk leest, dit in combinatie met een al zwakke blu ray drive/lens levert het probleem op dat er geen disks meer gelezen kunnen worden.

Ik ga hem nu even openschroeven en kijken hoe het er van binnen uitziet.

Nog geen respons van Playstation NL op mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 12:59

reaL_G

G

Faberge schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:38:

je lens is gewoon kapot. ik heb dit vaker gehad, en hierdoor loopt hij dus ook vast.
lens heeft 2 koppen die van de bd is kapot.
voor 40e koop je een nwe en plaats je simpel zelf.
(als het goed is kan je wel gedowne spellen spelen, dus je hd is gewoon ok)

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Heb ook dezelfde symptomen een keer gehad, waarbij bleek dat de lens vervangen moest worden.
Het spel wat ik speelde was motorstorm. Op een of andere manier leek het of het spel het veroorzaakt had. Maar het had net zo goed een ander game kunnen zijn.

Ik denk dat GTA V redelijk intensief gespeeld wordt nu over de gehele wereld. En dat elke scheet wat er gebeurt gelinked wordt aan het spel.

Beetje hetzelfde verhaal dat na elke Playstation firmware update er toevallig Bricks veroorzaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Er kunnen 2 dingen naar mijn mening gebeuren bij het spelen van een vrij intensieve game.

1: De hardware wordt gepushed tot de limit. Niet zo gek gezien al de nieuwe features in de game. Een stoffige console die moeite heeft met het afvoeren van warmte kan problemen krijgen. Wellicht dat de console ook nog iets oc'ed wordt bij het spelen van GTA IV. Die mogelijkheid hebben developers volgens mij, en dat dit leidt tot problemen.

2: De hardware die je hebt was al op het randje, en bij het spelen van een intensieve game ging het stuk. Niet echt jouw verantwoording, maar die van Sony en gebruik componenten. Of je daar nog garantie voor kunt krijgen is de vraag. Zorg voor goede koeling, zelfs bij het kijken van een stream of blu-ray loopt dat ding al aardig warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 17:38
Kan het niet komen doordat GTA (onnodig) veel heen en weer skipt op de disc? Net alsof alle data er gefragmenteerd op staat oid.

Ik hoor het aparaat vooral in vergelijking met andere spellen abnormaal skippen. Dit gebeurt vooral bij free roam continu. Logischerwijs is dit een zware belasting voor de BD player in de PS3.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Maak dan de optie beschikbaar dat je de game voor 2/3de op HDD kunt installeren. Zo offload je namelijk het laden van data gewoon op een harde schijf ipv veelzijdig de BD laser aan het werk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
Ik heb gister me PS3 opengemaakt en er zat weinig tot geen stof in. Dus daar kan het in ieder geval niet aan liggen. Hij staat helemaal vrij op een kast dus aan de hitte afvoer kan het ook niet liggen.

Denk inderdaad dat het optie 2 is van wat Jism zegt. En ben ook bang dat je daar nooit garantie op krijgt. Vanavond maar een nieuwe lens kopen en kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn FAT PS3 is defect gegaan door PES 2011 of 2012.

Toch wel dezelfde ervaringen als mensen nu posten met GTA V.

Om even eea te delen :
- PS3 destijds weinig gebruikt
- Fanatiek PES
- Enkel Bluray lezen wannneer de PS3 koud was
- DVD/CD altijd

Lens vervangen, was niet de oorzaak. Het lijkt een fout te zijn met de printplaat welke ik er nu uit zou moeten halen en moet verhitten met een hete lucht fohn.
Heb destijds nieuwe PS3 gekocht, oude moet ik nog eens fixen.

Ik kan me niet voorstellen dat het door de disc zelf komt
* Capo mompelt nog iets over koe en haas vangen. Jenever ken tell, maar als je genoeg ervan drinkt weet je het wel ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
Heb uiteindelijk een nieuwe Blu Ray lens gekocht en zelf erin gezet. Was erg makkelijk, wel goed op letten bij de kleine dunne draadjes. Nu draait ie weer als nieuw. Dus dat was gewoon het probleem.

Ik ben nog wel steeds van mening dat dit onder garantie valt. Het is namelijk aannemelijk dat het product het gewoon na 4 jaar nog gewoon goed doet. Echter had ik geen zin om Sony achter zijn broek aan te zitten en vervolgens misschien die 160 euro reparatiekosten niet te hoeven beetalen, maar wel een maand moeten wachten.

Nu was het 40 euro en 1 dag wachten op het onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickvWijk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
In de missie Daddy's little girl zit een bug, op de waterscooter in de tunnel gecrasht en toen stond ik plotseling op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H0lyGra1l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-11-2023
Titan_Fox schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:28:

Ik had eenzelfde ervaring met de Last of Us. Ellie begon om mij heen te zweven en uiteindelijk kon ik alleen maar de camera gebruiken. Geen enkele knop werkte behalve de PS. De PS maar uitgezet na de speelsessie en savonds speelde hij geen discs meer af. Heb alles wat op het web staat al geprobeerd behalve het vervangen van de drive.

Gelukkig kan ik nu een ps3 lenen van een collega om GTA te spelen. Om nu een nieuwe aan te schaffen 1 maand voor de release van de PS4 ging mijn vriendin te ver.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door H0lyGra1l op 01-10-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 22:53
Zelfde achtig iets gehad. GTA 5 disk omgeruild bij de mediamarkt en werkte weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maozzo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-04 11:27
Mijn ps3 is helaas ook gesneuveld.

Laatst speelde ik gta 5 op de console, totdat het apparaat plotseling vast liep.
Ik probeerde het via de ps knop af te sluiten, ook dit werkte niet.
Dus de enige optie was via de aan/uit knop.

Nadat ik de console weer had opgestart, lukte het niet meer om wat voor type disc dan ook te lezen.
Ik vermoedde dat het aan de stof lag dus ik heb het apparaat uit elkaar gehaald en de laser schoongemaakt met een wattenstaafje en wat alcohol.

Dit heeft niet mogen baten. Er gebeurd nog steeds helemaal niets!

Toen vond ik deze petitie:

http://www.change.org/en-GB/petitions/rockstar-games-fix-my-playstation-3-or-xbox360?recruiter=113960975&utm_campaign=signature_receipt&utm_medium=email&utm_source=share_petition

Dit is precies wat mij is overkomen! Dat voelde als een opluchting, maar ik kan niemand vinden die inmiddels een kosteloze oplossing aangeboden heeft gekregen.
Niet dat deze petitie momenteel veel uit zal halen dus maar het is een begin!

Ook heb ik op het playstation forum gereageerd op een topic maar bij voorgaande reacties is er volgens mij door sony niet op ingegaan.

Het gaat mij voornamelijk om het principe dat het apparaat niet door mijn toedoen is stuk gegaan. En ik het dus gemaakt wil hebben!

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 610819

Waarschijnlijk komt het omdat het spel een super grote bestand is en het zwaar is voor de lens van de ps3 om te lezen ik zelf heb wel paar keer vastlopers gehad maar niet dat me ps3 die Disc niet meer kan lezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
Lees mijn antwoord een paar reacties terug. Dit zou je misschien kunnen helpen.

Pagina: 1