Soort van ddos aanval blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 16:09
Hallo allemaal,

Een vriend van mij zit mij de laatste tijd te trollen door de hele tijd mijn IP een soort van aan te vallen met het linux commando:
"iptables -A INPUT -s (mijn ip) -j drop"
sleep 0.2
"iptables -F"
sleep 0.2

Ik weet deze commando's omdat hij mij een screenshot heeft gestuurd via whatsapp. Hij is achter mijn IP gekomen doordat ik op een link van hem heb geklikt die mijn IP doorspeelde (ja dom ik weet het 8)7 )

Ondanks dat het nu een troll is kan het natuurlijk zo zijn dat iemand ooit hiervan misbruik gaat maken en daarom wil ik mezelf indekken. Is er een manier om mij te beschermen van dit soort aanvallen/spam met dit commando? Ik bezit een TP-Link WR1043ND router en een glasvezel modem van caiway, moet ik ergens iets instellen?

Alvast bedankt!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:33
Misschien is het verstandig om eens te kijken wat die vriend daadwerkelijk doet met dat commando. Lees dit maar eens door:

https://help.ubuntu.com/community/IptablesHowTo

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

En op welk apparaat voert hij dat commando uit? Op zijn eigen PC/router/server/whatever? Dan heb jij er geen last van. Het is namelijk geen DDoS, het enige wat het commando uitvoert is traffic vanaf jouw IP blokkeren.
Met het commando kan hij dus niets "aanvallen".

Voert ie het uit op jouw apparaat? Dat zou überhaupt niet mogelijk moeten zijn, beveilig dus je telnet/SSH/whatever.
tobitronics schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:51:
Ik weet deze commando's omdat hij mij een screenshot heeft gestuurd via whatsapp. Hij is achter mijn IP gekomen doordat ik op een link van hem heb geklikt die mijn IP doorspeelde (ja dom ik weet het 8)7 )
Nee, dat is niet dom. Elke site die je bezoekt weet je IP. Mods van Tweakers weten nu ongetwijfeld je IP. Met 10 minuten research zou je achter mijn IP kunnen komen. Je IP is geen geheim nummer, maar eerder te vergelijken met een telefoonnummer of een huisnummer.

[ Voor 61% gewijzigd door Compizfox op 22-09-2013 20:02 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• tobitronics
Compizfox schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:59:
En op welk apparaat voert hij dat commando uit? Op zijn eigen PC/router/server/whatever? Dan heb jij er geen last van. Het is namelijk geen DDoS, het enige wat het commando uitvoert is traffic vanaf jouw IP blokkeren.
Met het commando kan hij dus niets "aanvallen".

Voert ie het uit op jouw apparaat? Dat zou überhaupt niet mogelijk moeten zijn, beveilig dus je telnet/SSH/whatever.

[...]

Nee, dat is niet dom. Elke site die je bezoekt weet je IP. Mods van Tweakers weten nu ongetwijfeld je IP. Met 10 minuten research zou je achter mijn IP kunnen komen. Je IP is geen geheim nummer, maar eerder te vergelijken met een telefoonnummer of een huisnummer.
Volgensmij voert hij dit uit vanaf zijn mac of vanaf zijn webserver, weet ik niet zeker. Maar nu weet ik wel wat de symptomen veroorzaakt. Het enige wat ik merk is namelijk dat ik niet op teamspeak kan komen of er na een tijdje vanaf gegooid word, welke op een van zijn webservers draait. Not a ddos after all dus... In ieder geval bedankt! :)

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12 11:26

EnnaN

Toys in the attic

als die teamspeak op 1 van zijn servers draait dan is hij jou niet aan het ddossen, maar precies wat compizfox zegt, hij dropt alle verkeer naar zijn server.

En als het zijn server is dan kan hij jou inderdaad blocken, en kan je er weinig aan doen?

sig

• tobitronics
EnnaN schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:14:
als die teamspeak op 1 van zijn servers draait dan is hij jou niet aan het ddossen, maar precies wat compizfox zegt, hij dropt alle verkeer naar zijn server.

En als het zijn server is dan kan hij jou inderdaad blocken, en kan je er weinig aan doen?
Hij beweerde mij aan het ddosen te zijn en ik geloofde deze lulkoek dus, vandaar dat ik het hier kwam vragen. Nu ik weet dat het niks meer is dan een block op zijn server ben ik in ieder geval gerustgesteld :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou leuk,

weer een vriend minder. 1x kan leuk zijn. maar wat mij betreft kunnen dit soort mensen gewoon optieven
Lekker zelf blokkeren in je telefoon en whatsup etc. klaar geen geneur meer. zet je eigen teamspeak server neer mocht je die nodig hebben. Dit soort kinderachtig gezeur kan me gestolen worden

Iperf

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Niets ddos aan dus, en met 2 tellen zelf zoeken was je daar ook wel achter gekomen.
Volgende keer minder panieken en eerst zelf even researchen

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.