T9400 laptop processor gebruiken in PC

Pagina: 1
Acties:

• Topquark
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-05-2023
Dag luitjes,

Ik heb mijn oude laptop (G50V) gesloopt met als intentie een servertje ervan te maken. Nu heb ik de server weten te installeren en het werkte, een uurtje of zo. Hierna ging het beeldscherm op zwart en vermoed ik dat het moederbord gefrituurd is. Leds van de aan uit knop branden niet meer en mijn adapter moet opnieuw in het stopcontact gestoken worden om weer spanning te leveren (kortsluiting denk ik?)

Ik heb nu dus een aantal onderdelen waarvan de meest waardevolle de core2duo T9400 processor. Ik heb ergens gelezen dat een processor niet zomaar op elk moederbord kan. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Zoals hierboven al duidelijk is, is mijn doel om een server te bouwen, al is dit eigenlijk hardwarematig het zelfde als een PC. Het ideaalst zou zijn om gewoon een (goedkoop) moederbord te kunnen kopen en mijn RAM, processor en netwerkkaart daar op te monteren.

Kort maar krachtig is mijn vraag als volgt: Hoe kan ik het best mijn onderdelen gebruiken om goedkoop een kleine server te maken?

Verwijderd

heel korte samenvatting, die cpu gaat niet werken op een desktop moderbord vanwege de socket. (er zijn geen desktop moederborden met een BGA479 of PGA478 socket)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18

Thomg

Aww yiss

Je beste gok is een moederbord op de kop tikken op ebay en die dan op een creatieve wijze in een server douwen.

• Topquark
Ok, ik was idd al bang dat een 2e hands laptop moederbord de beste optie zou zijn. De grote vraag is dan echter welke zou ik moeten hebben? is enkel een mPGA478mn slot voldoende? of moet ik met nog meer dingen rekening houden (bijvoorbeeld 32/64 bit)? Hoe vind ik of ik nog een losse video kaart of netwerkkaart nodig heb?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook kijken naar een nieuwe desktop processor. Zo duur is dat niet als je een gelijkwaardig model neemt als je laptop procesor.
Bijv de AMD A4-3400 boxed, presteert gelijk aan die je nu hebt, heeft als voordeel dat er al een grafische unit inzit. Deze processor kost minder dan 40 euro, dan een bordje erbij van 40 euro en je hoeft niet moeilijk meer te gaan doen.

Je kan dan altijd nog proberen je T9400 te verkopen.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Zoals reepje aangeeft dat je beter A4-3400 en een simpel FM2 moederbord en dit voor ~ €80 te hebben en je oude T9400 te verkopen. Er zijn vast nog gebruikers van de mPGA478mn socket die een upgrade zoeken ;).

• Topquark
Goed, in ieder geval bedankt. Dan weet ik dat iig. Enige dat ik me nog af vraag is of ik nog iets aan de ram heb. Gok van niet want dat past niet op een normaal moederbord. of is daar een simpele stekker omvormer voor te vinden? Anders bewaar ik het gewoon voor de toekomst.
Pagina: 1