warmte: hifi component boven receiver vestandig

Pagina: 1
Acties:

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 09:01

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
Ik heb hier een Onkyo TX-NR609 staan, met momenteel een DSP/EQ component erboven en nog 2 componenten ernaast.

Logischerwijs komt er een hoop warmte af van de receiver, ventilatiegaten zitten aan de boven kant (unit is niet actief gekoeld) waar ik dan 1,5 cm ruimte heb tot de bodem van de DSP unit.

Is dit voldoende? (wil er graag wel een unit bovenop houden...om te voorkomen dat de kat het als een lekker warm plekje gaat zien om op te gaan liggen en daardoor de ventilatie openingen afsluit...)

Alvast bedank!

www.triathlete.nl

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat is echt niet genoeg.

Ik heb zelf een TX-606 gehad van Onkyo, en die werd gewoon heet. In de zomer ging ie dan ook wel eens uit, en ging er vanuit dat dat oververhittingsbeveiliging (3x woordwaarde) was. Ding was dan ook zo heet dat ik mijn hand er niet op kon houden.
Hebben nieuwe Onkyo's dat ook nog?
Ik heb nu een Denon, die iets zwaarder is maar lang niet zo warm wordt.

Ik raad je aan minstens 10 centimeter ruimte vrij te houden. Als dat niet gaat, of je krijgt warmteproblemen, kun je misschien actieve koeling in je meubel monteren.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:31
Zelf heb ik een Onkyo 707, met daarbovenop een Dune mediaspeler. De ruimte ertussen wordt door mijn zoontje nog wel eens vol DVD's gelegd, maar hitte problemen ken ik niet. Echt hard gaat mijn geluid niet.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 09:01

Scighera

swim-bike-run

Topicstarter
De receiver staat niet in maar op een meubel, dus volledig ruimte vrij aan voor-, linker- en achterzijde. Onder vollast (paar uur gamen om maar wat te noemen kan ik mijn hand op de receiver leggen, hij wel goed warm, maar niet dusdanig dat ik me na 1 minuut verbrand :) Ik zal eens kijken of ik de ruimte wat kan vergroten :)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Hier staat al jaren een mediabox op mijn Onkyo en tegenwoordig Denon. Nooit geen problemen gehad.