Heb hulp nodig bij het in elkaar bouwen van een game pc

Pagina: 1
Acties:

• rememberme
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-08-2024
Geachte Forum,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe game pc in elkaar te zetten, aangezien mijn huidige pc langzaamaan verouderd raakt. Aangezien ik niet erg veel verstand heb van het uitzoeken van onderdelen die met elkaar compatible zijn, wil ik jullie om hulp vragen. Mijn budget bedraagt rond de 1000 Euro (excl. 50 euro voor het in elkaar zetten van de pc. Heb ook liever windows 7 64 bit dan windows 8. Ook ben ik van plan om alles bij ''Alternate'' te bestellen. Zoals eerder vermeld wil ik de pc voornamelijk gebruiken om te gamen. Games als Battlefield 4 en GTA V zou ik graag op high instellingen willen kunnen spelen. Ik heb mijn best gedaan om een game PC in elkaar samen te stellen en ik zou graag jullie meningen willen horen.

Dit zijn de onderdelen:

PSU: Aerocool Strike-X CM EN53891, 600 Watt voeding (Is 600 Watt genoeg?)
Prijs: € 79,90
https://www.alternate.nl/...ing/html/product/1016138/

Behuizing: Antec Nine Hundred Two V3, behuizing (Heb veel op internet gezien/gelezen dat het een goede kast is.)
Prijs: € 119,90
https://www.alternate.nl/...zing/html/product/763720/

GPU: ASUS GTX660-DC2O-2GD5 (Is dit een goede keus? Kan ik beter een iets duurdere pakken voor betere prestaties? Wil ongeveer 200 Euro uitgeven voor een videokaart)
Prijs: € 197,90
https://www.alternate.nl/...GD5/html/product/1030753/

CPU Koeler: Cooler Master Hyper TX3 EVO (Heb een goedkope gepakt. Voldoet deze?)
Prijs: € 21,99
https://www.alternate.nl/..._EVO/html/product/915236/

RAM Geheugen: Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit, geheugen Timings: CL9 9-9-24 (Is dit een goede? Kan ik misschien beter een iets duurdere paklken voor betere prestaties?)
Prijs: € 71,90
https://www.alternate.nl/...gen/html/product/1008044/

CPU: Intel® Core™ i5-4670K (Heb wat onderzoek gedaan en ben erachtergekomen dat dit een van de betere is voor zijn prijsklasse. Of heb ik het mis?)
Prijs: € 202,90
https://www.alternate.nl/...70K/html/product/1063388/

DVD-ROM: LG GH24NS70, DVD-brander (Kan deze ook dvd's lezen of alleen branden?)
Prijs: € 15,99
https://www.alternate.nl/...nder/html/product/864988/

Moederboord: MSI Z87-G45 Gaming (Voldoet deze?)
Prijs: € 132,90
https://www.alternate.nl/...ing/html/product/1080880/

HDD: Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB harde schijf
Prijs: € 58,90
https://www.alternate.nl/...hijf/html/product/963366/

Prijs: € 99,90
https://www.alternate.nl/...t_NL/html/product/825252/

Totaalprijs (exclusief bouwkosten): 1.017,12

Ben ik nog iets vergeten? Laat het mij dan weten alsjeblieft. Ik ben beniewd wat jullie ervan vinden.
Dank jullie wel.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:20

Thomg

Aww yiss

1 op 1 overnemen
reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013
Valt nog wel het een en ander af te schaven.
pricewatch: Intel Core i5 4430 Boxed
+
pricewatch: Asus B85M-E
+
pricewatch: MSI R7970 TF 3GD5/OC BE

LG GH24NS70 is een nee, dat ding werkt voor geen meter. :(

[ Voor 57% gewijzigd door Thomg op 22-09-2013 18:43 ]

• rememberme
Zou je ook nog kunnen zeggen waarom de componenten die je aanraadt beter zijn? Ik wil graag argumenten horen als het kan. Kan ik tenminste ook nog wat leren.
Thomg schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:38:
1 op 1 overnemen
reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013
Valt nog wel het een en ander af te schaven.
pricewatch: Intel Core i5 4430 Boxed
+
pricewatch: Asus B85M-E
+

LG GH24NS70 is een nee, dat ding werkt voor geen meter. :(

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik ga gewoon alle items dan stuk voor stuk na en vergelijk het wel met een item die jij hebt als er iets belangrijks op te merken valt.

4670K - CPU
Deze is hetzelfde als in de pricewatch. Echter heeft deze een unlockte multiplier, dat schreeuwt om overklokken, dit verwerkte Intel ook in de prijs. Velen zullen echter nooit aan het overklokken toekomen, simpelweg omdat ze het niet nodig vinden of hen handen er niet aan willen branden. Aangezien je nogal nieuw bent raadt ik dit ook dus met klem af. Je kan dan een flink goedkopere processor nemen die slechts een paar %en minder presteert door een lagere kloksnelheid. In de realiteit zal je hier niks van merken.

Cooler Master Hyper 412S - CPU koeler
De BBG heeft deze toegevoegd omdat je bij het overklokken ook een betere koeling nodig hebt, ik zou het er nog steeds gewoon in laten aangezien het de levensduur van de processor ten goede komt en minder lawaai maakt. De koeler die jij hebt gepakt staat wel bekend om goed te koelen, maar ook dat het luid is. Dat neemt eigenlijk het hele idee van een aftermarket koeler in de maling.

GA-Z87-HD3 - Moederbord
Dit moederbord pakt de BBG als aansluiting bij een K processor, echter zal jij zeer waarschijnlijk niet gaan overklokken en is dit gewoon simpelweg weggegooid geld. Zelfde gaat op voor het moederbord die jij pakte.

Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU - Geheugen
Valt weinig over te zeggen. Dat is gewoon goed as it is.

Gigabyte GV-R797OC-3GD - Videokaart
Is op zich niks mis mee, maar er is simpelweg een goedkopere kaart beschikbaar die gelijk presteert. Waarom zou je dan die willen nemen?
Het kaartje die jij pakte is echter behoorlijk minder.
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-7970-vs-GeForce-GTX-660

Kan je ook nemen, wel bij Alternate!!!, krijg je 3 gratis spellen.

Crucial 2.5" M500 240GB - SSD Opslag
SSD is de laatste tijd een absolute must als je meer dan 500 euro neerlegt voor een normale pc. Ik ken geen SSD gebruiker die het een miskoop noemt. Valt gewoon weinig over te zeggen. Het hoort er nu nou eenmaal echt bij.

Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB - Opslag
Valt weinig over te zeggen, een SSD is vaak niet genoeg om je films of wat dan ook op te zetten, een losse HDD helpt daar vaak bij. Snelheid heb je dan toch niet nodig.

Corsair Carbide 300R - Case
Gewoon een goede kast zonder teveel foefjes. De kast die jij pakte is toch iets té luxe voor wat je erin stopt. Probeer de kast niet meer dan 10% van het totaal te laten kosten.

Seasonic M12II 520W - Voeding
Je pakt een voeding, die overpriced is en ook niet zo geweldig is. Deze voeding is van Seasonic en staat als sinds jaren bekend als de beste PSU maker voor alle prijsklasses. Google er maar op. Er is geen enkele voeding van Seasonic waar men niet lovend over is. Seasonic is gewoon de beste. Pas op erg hoge Wattages (~800+) komen er sterke concurrenten.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 22-09-2013 19:48 ]

• rememberme
Ik heb paar dagen geleden precies die SSD ( de Crucial M500 240 GB SSD) gewonnen. MIjn vraag is, zou ik die SSD eventueel zelf kunnen installeren of kan er dan iets goed mis gaan? En wat de kast betreft, ik heb er wel wat voor over om een mooie kast te hebben en de grote fan op de bovenkant en dustfilters vind ik ook echt handig. Ook de videokaart die jij aanraadt, die kost 330 euro op Alternate t.o.v. de 200 Euro die ik wilde uitgeven voor een videokaart. Dat is mij toch wat te veel voor een videokaart. En is de 520 Watt voeding ook wel genoeg voor mijn setup?
Verder wil ik je bedanken voor de moeite die je hebt genomen, het heeft mij erg geholpen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dan zou ik de MSI versie nemen. ( -> videokaart, zie post )
SSD installeren is erg simpel, zou prima moeten gaan. ( -> SSD )
Ik ben er niet om je te overtuigen, slechts om je tips te geven ( -> Kast ).
520W van een degelijk merk is meer dan zat. ( -> Voeding )

[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 22-09-2013 20:43 ]

• MAMBA5
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
rememberme schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:18:
Ik heb paar dagen geleden precies die SSD ( de Crucial M500 240 GB SSD) gewonnen. MIjn vraag is, zou ik die SSD eventueel zelf kunnen installeren of kan er dan iets goed mis gaan? En wat de kast betreft, ik heb er wel wat voor over om een mooie kast te hebben en de grote fan op de bovenkant en dustfilters vind ik ook echt handig. Ook de videokaart die jij aanraadt, die kost 330 euro op Alternate t.o.v. de 200 Euro die ik wilde uitgeven voor een videokaart. Dat is mij toch wat te veel voor een videokaart. En is de 520 Watt voeding ook wel genoeg voor mijn setup?
Verder wil ik je bedanken voor de moeite die je hebt genomen, het heeft mij erg geholpen.
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

ik kom rond de 400 watt uit dus moet makelijk kunnen

[ Voor 3% gewijzigd door MAMBA5 op 23-09-2013 09:01 ]

• mystiqu
  • Laatst online: 01-05-2024
Met 520 watt haal je het makkelijk. Verder sluit ik me grotendeels aan bij wat Thomg zegt.

Over je videokaart keuze; waarom zou je maar 200 uitgeven aan een videokaart als je het budget hebt om er meer aan uit te geven? In de basis is dit systeem bedoeld om te gamen, je videokaart is daarbij toch wel het belangrijkste onderdeel - dus waarom niet wat extra daaraan spenderen?

Persoonlijk zou ik voor iets als volgt gaan (+ de SSD die je al hebt);

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1zof955.png
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/qzgnkl.png

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-04 13:30

lolhoo

Just reboot and relax

Ik ben het met de setup van Thomg eens.
Vooral omdat een k processor gemaakt is voor overclockers.
Ook de gtx 660 is het net niet vind ik zelf en je kan er niet heel lang mee doen denk ik.
Als ik jouw was zou ik ook even wachten tot en met 25 sep want dan laat amd mischien zijn nieuwe videokaarten zien.
Word de amd 7970 ook goedkoper :)
De 7970 heeft gewoon betere specs en een k processor is niet nodig als je niet gaat overclocken.

Did you try to put it off and on again?

• rememberme
Beste mensen,

Ik heb al jullie reacties gelezen en voor zover heb ik mijn verlanglijst aangespast aan jullie suggesties. Om eerlijk te zijn ben ik wel bang om de SSD zelf te installeren. Ik ben bang dat ik iets stuk zal maken. Ik ben momenteel aan het proberen om het te verkopen en een nieuwe te kopen. Is dit zelf of vinden jullie toch dat ik hem zelf moet kunnen installeren?

Hieronder zijn de onderdelen waar ik op dit moment voor ga.

Afbeeldingslocatie: https://www.alternate.nl/html/myAlternate/comfort/myWishlist/wishlist.html?cmd=delete&articleId=1030753

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:45

Tornado1.0

Work in progress

Misschien nog een beetje aan de late kant, maar wat me opviel is dat niemand wijst op de HDD. Waarom 1TB nemen voor €50 als je voor 20 euro extra al een 2TB schijf hebt. Dit heb ik voor mijn pc (die overigens nu ook in bestelling is) aangepast van de BBG. Die extra Tb kan altijd van pas komen zonder dat je naderhand weer moet gaan klooien met klonen dan wel aansluiten, en zo veel kost het niet extra op €1000 :)

[ Voor 1% gewijzigd door Tornado1.0 op 25-09-2013 20:08 . Reden: Kromme zin ]

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

• rememberme
Das inderdaad geen slechte deal, om 20 euro meer te spenderen voor een extra TeraByte. Ik zal het eens overwegen, dankjewel voor je tip.
Tornado1.0 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:06:
Misschien nog een beetje aan de late kant, maar wat me opviel is dat niemand wijst op de HDD. Waarom 1TB nemen voor €50 als je voor 20 euro extra al een 2TB schijf hebt. Dit heb ik voor mijn pc (die overigens nu ook in bestelling is) aangepast van de BBG. Die extra Tb kan altijd van pas komen zonder dat je naderhand weer moet gaan klooien met klonen dan wel aansluiten, en zo veel kost het niet extra op €1000 :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Qua videokaarten heeft alternate nu een hele mooie aanbieding: https://www.alternate.nl/...uct/1055860/?tk=7&lk=9371

Overgeclockte 7950 (die nog veel verder over te clocken is) met een goede koeler, en je krijgt er 3 gratis games bij. Net zelf ook besteld :)

Hier staat ie in de PW: pricewatch: MSI R7950 TF 3GD5/OC BE

[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 25-09-2013 20:17 ]

• rememberme
Helaas is overclocken geen optie bij mij aangezien ik daar totaal niets vanaf weet. Toch bedankt voor je reactie.
Avalaxy schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:16:
Qua videokaarten heeft alternate nu een hele mooie aanbieding: https://www.alternate.nl/...uct/1055860/?tk=7&lk=9371

Overgeclockte 7950 (die nog veel verder over te clocken is) met een goede koeler, en je krijgt er 3 gratis games bij. Net zelf ook besteld :)

Hier staat ie in de PW: pricewatch: MSI R7950 TF 3GD5/OC BE

• Avalaxy
Het is niet alsof je hem MOET overclocken, op de standaard instellingen doet ie het heel goed (beter dan de GTX 660 geloof ik). Ik geef puur aan dat er nog veel meer potentie in zit :)

• rememberme

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

Een vriend van me heeft de 7950 en het is een ziek ding.
De 7970 is nog even sterker dus ik zeg doen!

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

rememberme schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:15:
Beste mensen,

Ik heb al jullie reacties gelezen en voor zover heb ik mijn verlanglijst aangespast aan jullie suggesties. Om eerlijk te zijn ben ik wel bang om de SSD zelf te installeren. Ik ben bang dat ik iets stuk zal maken. Ik ben momenteel aan het proberen om het te verkopen en een nieuwe te kopen. Is dit zelf of vinden jullie toch dat ik hem zelf moet kunnen installeren?

Hieronder zijn de onderdelen waar ik op dit moment voor ga.

[afbeelding]
Een ssd plaatsen is net zo simpel als een hdd.
Het slopen is ook vrij lastig of je moet er mee gaan gooien of de verkeerde draden toch weten aan te sluiten op dat ding met bruut geweld.
Ik weet niet of je enige ervaring heb met bouwen/slopen van een pc maar als je dat heb kan je dat prima zelf.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nee maar TS moet van die SSD dan wel zijn boot schijf maken etc.
Je mag die SSD toch wel afleveren bij de PC bouwer en hem dan meteen met de rest laten opbouwen?

Gewoon uitleggen dat je deze hebt gewonnen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• rememberme
Ik zal het eens aan Alternate vragen of dat een optie is. Zou mooi zijn als ik gewoon mijn SSD naar hun opstuur en dat ze hem erin bouwen samen met de nieuwe samengestelde pc.
Dinictus208 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:07:
Nee maar TS moet van die SSD dan wel zijn boot schijf maken etc.
Je mag die SSD toch wel afleveren bij de PC bouwer en hem dan meteen met de rest laten opbouwen?

Gewoon uitleggen dat je deze hebt gewonnen.

• Avalaxy
Het is dat je in Heerlen woont, als dat Rotterdam was had ik hem wel even voor je in elkaar geklust.

• rememberme
Trouwens hoe kan ik een afbeelding uploaden? Ik kan alleen de optie vinden via URL. Is er geen upload mogelijk?

• rememberme
Hoe denken jullie trouwens over de Intel® Core™ i5-4570, is dit een goede vervanging i.p.v. de Intel® Core™ i5-4670K. Ik ga namelijk niet overclocken.

[ Voor 11% gewijzigd door rememberme op 26-09-2013 17:36 ]

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

Ja ik vind van wel zo k ding is toch overbodig voor jouw.
De 4570 is snel zat als je het mij vraagt.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-04 09:45

Bolletje

Moderator Harde Waren
Mensen, maak a.u.b. gebruik van de mooie pricewatch die we hier hebben. Daar kan je mooie tabellen mee maken met je componenten. Linkjes naar en afbeeldingen van winkelwagentjes van webwinkels zien we liever niet. Zie Handleiding Pricewatch als je wil weten hoe dat moet.
Daarnaast hoort dit topic uiteraard in DAA en niet in CSL.

[ Voor 13% gewijzigd door Bolletje op 27-09-2013 10:30 ]

Verwijderd

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat alternate een van de duurdere winkels in nederland is .

Het zou beter zijn als je gebruikt maakt van de pricewatch , en dan de goedkoopste winkel uitzoekt dan kan je meer kopen voor hetzelfde geld . .

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

Ben het niet helemaal met je eens over Alternate maar, ik ben het met je eens om de pricewatch te gebruiken.

Pagina: 1