Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 19:23
Goedenmiddag.

Ik heb thuis een ENORME lijst met wifi netwerken nou vroeg ik me af if er apps of tweaks zijn waarmee ik op mijn android devices de bekende netwerken waarmee ik niet kan verbinden zoals die van de buren enz. kan verbergen zodat ze niet meer in de lijst voorkomen.

Mijn doel is om alleen de netwerken van vrienden en kennisen weer te geven en eventuele nieuwe netwerken die ik dan handmatif kan verbergen of verbinden.

Dit maakt het stukken overzichtelijker dan dat het nu is met 30+ netwerken in de lijstwaarvan ik meer dan de helft niet ken en toch niet mee kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Android verbind toch automatisch met netwerken waarmee je eerder bent verbonden. Het enige wat ik hoef te doen als ik thuis kom of op mijn werk ben is WIFI aanzetten, de rest gaat vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:21

RnB

Maar dat is toch voor maar *knip* Doe even normaal s.v.p., dit soort taal tolereren we niet op GoT
Je zoekt het goede netwerk op, verbind ermee en slaat m op. Iedere keer dat je daar bent, maakt ie automatisch verbinding met het netwerk.

Of zie ik dat verkeerd?

Het lijk mij omslachtiger om alles te verbergen waar je niks mee kunt.

[ Voor 13% gewijzigd door Bullet NL op 22-09-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 19:23
Er zijn een aantal open netwerken zonder internet toegang.
Ik kan er dus wel mee verbinden maar krijg geen internet door omdat die service geblokkeerd is.

Met het nare resultaat dat ik dus van de 3g af ga en over ga op de wifi waar ik vervolgens niks mee kan.

De enigste optie is dus om deze nare figuren te blocken en het netwerk uit de lijst te verwijderen anders blijft ie verbinden aangezien het een open netwerk is.

ik moet dus met regelmaat zelf het netwerk selecteren om dadwerkelijk internet te krijgen wat erg frustrerend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:21

RnB

Dan haal je die ''nare'' netwerken toch uit je lijst met opgeslagen wifi netwerken? Dan zal je toestel niet meer automatisch verbinden met die netwerken.
Ik zie het probleem niet zo.

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 10:40

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Ja, verbind met het netwerk wat u wilt gebruiken en vul daar het juiste wachtwoord voor in zodat die verbinding hebben.
Verwijder dan alle andere netwerken uit uw opgeslagen netwerken zodat er niet automatisch verbinding gemaakt worden. Zodra u binnen de range van het opgeslagen netwerk loopt zal hij daar verbinding mee maken en niet met de open netwerken die de service blokkeren..

Laat maar even wat of het gelukt is of dat het nog niet helemaal lukt :)

https://techrvw.com/

Pagina: 1