Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win7] Meenemen nieuwe pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Had een vraag ben bezig met het maken van mijn nieuwe pc en is het mogelijk om mijn windows 7 mee te nemen? heb Windows 7 Professional 64bit

Mvg
S.Gomez

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:38

D4NG3R

kiwi

:)

Mits je de key niet op beide PC's tegelijk gebruikt: Ja hoor.
Mag dit officieel van MS: Nee.

Indien je de key op je nieuwe PC niet kan activeren moet je ff naar het aangegeven nummer bellen ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Afhankelijk van wat je bedoelt zijn hier al veel antwoorden over te vinden, waar twijfel je precies over gegeven de info die je elders (GFoT-search, Google, etc.) hopelijk al hebt gevonden? En dan: wat bedoel je met meenemen?

De licentie? Hangt van de precieze licentie af. Als OEM dan mag het bijv. niet.
Het image? Hangt af van de precieze hardware, ik zou er niet van uit gaan. Zie o.a. [google=transfer windows 7 to new computer]
De inrichting? Hangt af van wat er draait. 100% alles over zou ik niet van uit gaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:33:
Mits je de key niet op beide PC's tegelijk gebruikt: Ja hoor.
Mag dit officieel van MS: Nee.

Indien je de key op je nieuwe PC niet kan activeren moet je ff naar het aangegeven nummer bellen ;) .
Ohhh ok maar heb een UK versie krijg ik dan een nr naar een UK telefoon of wel gewoon nl?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zat die versie erop toen je de vorige pc kocht, oftewel was het een OEM? Of heb je toen de Windows versie als OEM gekocht en er toen zelf opgezet (wat eigenlijk al niet is toegestaan)? Dan nee, dan mag dat niet.

Was het een gekochte retail versie, dan mag je (zo uit mijn hoofd, volgens mij 4 keer?) die versie overnemen naar een nieuwe PC, met de voorwaarde dat je die op de oude PC verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb eigenlijk geen idee of het een oem versie is... heb deze paar jaar geleden los gekocht via een kennis bij Slim.nl (eigenlijk voor studenten) is alleen een dvdje staat nergens oem denk het niet....

ben echt een leek met dit soort dingen :)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mij heb je dan een upgrade licentie, studenten versies zijn meestal van een MSDNAA en dan is hetmeestal een upgrade. Dan had je eigenlijk een geldige XP of Vista moeten hebben. Als je geen geldige licentie op je pc had, heb je nu eigenlijk betaalt voor een niet legale versie.

Ik heb eigenlijk niet echt een idee hoe het met een upgrade gaat, maar volgens mij kan je die overzetten, als de pc maar een geldige licentie (retail/oem) heeft en je de upgrade licentie op de oude pc deactiveert, maar dat durf ik niet te zeggen.
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:35:
[...]

Ohhh ok maar heb een UK versie krijg ik dan een nr naar een UK telefoon of wel gewoon nl?
Volgens mij kan je als je moet bellen aangeven in welk land jij zit, en dan laat windows gewoon een NL nummer zien (volgens mij ook altijd een gratis nummer). Je krijgt geen persoon aan de lijn, maar een systeem waar je een installatiecode moet ingeven (duurt even, is een lang nummer). Enkel als dat mislukt, krijg je iemand aan de lijn.

[ Voor 34% gewijzigd door kluyze op 22-09-2013 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:52:
Volgens mij heb je dan een upgrade licentie, studenten versies zijn meestal van een MSDNAA en dan is hetmeestal een upgrade. Dan had je eigenlijk een geldige XP of Vista moeten hebben. Als je geen geldige licentie op je pc had, heb je nu eigenlijk betaalt voor een niet legale versie.

Ik heb eigenlijk niet echt een idee hoe het met een upgrade gaat, maar volgens mij kan je die overzetten, als de pc maar een geldige licentie (retail/oem) heeft en je de upgrade licentie op de oude pc deactiveert, maar dat durf ik niet te zeggen.
[...]
Volgens mij kan je als je moet bellen aangeven in welk land jij zit, en dan laat windows gewoon een NL nummer zien (volgens mij ook altijd een gratis nummer). Je krijgt geen persoon aan de lijn, maar een systeem waar je een installatiecode moet ingeven (duurt even, is een lang nummer). Enkel als dat mislukt, krijg je iemand aan de lijn.
Denk dat ik voor die persoon dan ga is het makkelijkste denk ik
Pagina: 1