Toon posts:

Game PC, max budget €1100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, ik ben benieuwd naar jullie reacties op mijn build.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal in 99% van de gevallen gebruikt worden om te gamen. Tevens hoop ik hier weer tijdje (2-3 jaar) vooruit te kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1100,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Beeldscherm: Samsung Syncmaster 2243 SN
Muis: Steelseries Sensei
Toetsenboard: Logtich Illuminated

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn opgebouwde wensenlijst

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zolang alles prima samenwerkt, heb ik geen voorkeur voor merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik ben niet van plan om te gaan overclocken, wel wil ik een stil systeem.

Hieronder mijn eigen lijst!
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 135,70€ 135,70
1ASRock 990FX Extreme3€ 88,90€ 88,90
1MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC€ 341,99€ 341,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Corsair Carbide 300R€ 60,50€ 60,50
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 82,28€ 82,28
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,12€ 30,12
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,90€ 64,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,29€ 16,29
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 87,89€ 87,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.018,07

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat ik eventueel zou moeten/kunnen aanpassen. Alvast bedankt!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Opzich prima systeem, al zou ik de SSD vervangen voor de Crucial M500, die is in theorie wat betrouwbaarder, en goedkoper. Win-win!

Welke games ga je spelen?

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment speel ik veel BF3, Dota 2 en Guild Wars 2. Voor de toekomst: dan ga ik sowieso Battlefield 4 en GTA V spelen

Verwijderd

https://dviw3bl0enbyw.clo...t/file/1902/CPU_Cores.png

Een I5 is een veel betere keus voor Guild wars 2.

Edit : http://img850.imageshack.us/img850/481/mbtp.png

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 19:46 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Het ASRock 990FX Extreme3 bord heeft geen USB 3.0 header, dus zou je de USB 3.0 poorten van de Corsair Carbide 300R niet kunnen gebruiken.

Voor dit budget en het type games dat je speelt raad ik eerder een Intel Core i5 4670 Boxed of Intel Core i5 4570 Boxed aan.
ASRock B85 Pro4 en MSI B85-G41 PC Mate zijn goede en goedkope bijpassende moederborden.
(Bij de Asrock zal je wel een extra SATA kabeltje moeten bijkopen, kost maar een paar euro)

[ Voor 22% gewijzigd door Robbedem op 22-09-2013 20:53 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
Beetje oneerlijk, het gaat (volgens mij) om de oude FX processor en ze draaien slechts op 3GHz.
De nieuwe is echt een heel stuk sterker, zeker op 4,3GHz (turbo).
De meeste andere games draaien op de FX ook prima, en BF4 wellicht zelfs beter.

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-03 14:09
mitsumark schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:40:
[...]

Beetje oneerlijk, het gaat (volgens mij) om de oude FX processor en ze draaien slechts op 3GHz.
De nieuwe is echt een heel stuk sterker, zeker op 4,3GHz (turbo).
De meeste andere games draaien op de FX ook prima, en BF4 wellicht zelfs beter.
Het is misschien een oudere versie, maar het is zo dat GW2 gewoon heel slecht is geoptimaliseerd voor multi-core. Als ik WvW speelde (speel het niet meer) haalde ik met mijn i5-3570k in grote battles geen 30fps. Toch werd de CPU maar voor ongeveer 80% gebruikt en mijn i5 is een quad-core! Met een octa-core zal het veel erger zijn. ArenaNet heeft ook zelf ergens op hun forums aangegeven dat het spel slecht is geoptimaliseerd voor multi-core. Ik zou voor GW2 dus een i5 adviseren, verder is een fx een prima keuze!

PS De grafische instellingen wijzigen werkte niet, dus het was geen bottleneck van de videokaart.

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-04 13:30

lolhoo

Just reboot and relax

Eey ik zag dat je een Amd fx processor kiest.
Doe dit niet voor game.
De processor is super sterk maar voor game kan je gewoon beter een intel nemen.
Heb zelf een Amd fx-8120 en merk dat ie met game minder scoort maar met andere zware berekeningen kan ik ook pas echt al mijn 8 cores gebruiken.
Hou hier rekening mee met wat je wil.

Did you try to put it off and on again?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik heb mijn lijst geupdate, de FX 8320 en de Samung EVO zijn er uit, de I5 4670 en de Crucial M500 erin.

Zijn er nog zaken waar ik aan zou kunnen schaven? Ik heb nog een klein beetje budget over! Ik vind het vooral lastig om te bepalen of het moederbord oke is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 191,73€ 191,73
1MSI B85-G41 PC Mate€ 68,-€ 68,-
1MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC€ 341,99€ 341,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Corsair Carbide 300R€ 60,50€ 60,50
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 82,28€ 82,28
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,12€ 30,12
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,90€ 64,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,29€ 16,29
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 82,27€ 82,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.047,58

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-04 18:57
Met verzendkosten erbij zal je wel ongeveer aan €1100 komen ;)

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Lijkt me een prima lijstje, goede keus voor een i5 als je MMO's speelt (want nee, ook 8320 houdt de i5 niet bij in Gw2). Cheap moederbord maar de chipset doet denk ik gewoon alles wat je nodig hebt, geen reden dus om een andere te kiezen. Misschien nog even snel googlen op 'issues' met dat moederbord gewoon om zeker te zijn - de chipset is relatief nieuw.

Nog een overweging: CPU koeler eruit (boxed intel doet 't prima, je kan toch niet overklokken), en samen met je resterende budget een 250gb SSD erin duwen.

Want met Windows en GW2 zit die 120gb al bijna vol :) 250gb geeft je genoeg ruimte om er vijf tot tien games op kwijt te kunnen in plaats van twee of drie, ik ben iig erg blij dat ik iets groter genomen heb. En je wil zeker MMO's wel op een SSD kwijt, want dat komt je performance ten goede en in GW2 is er bijvoorbeeld bijna geen loadscreen meer te zien (3-5 sec om Lion's Arch in te laden <3)

[ Voor 62% gewijzigd door Vayra op 23-09-2013 13:41 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
Vayra schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:34:
Lijkt me een prima lijstje, goede keus voor een i5 als je MMO's speelt (want nee, ook 8320 houdt de i5 niet bij in Gw2). Cheap moederbord maar de chipset doet denk ik gewoon alles wat je nodig hebt, geen reden dus om een andere te kiezen. Misschien nog even snel googlen op 'issues' met dat moederbord gewoon om zeker te zijn - de chipset is relatief nieuw.

Nog een overweging: CPU koeler eruit (boxed intel doet 't prima, je kan toch niet overklokken), en samen met je resterende budget een 250gb SSD erin duwen.

Want met Windows en GW2 zit die 120gb al bijna vol :) 250gb geeft je genoeg ruimte om er vijf tot tien games op kwijt te kunnen in plaats van twee of drie, ik ben iig erg blij dat ik iets groter genomen heb. En je wil zeker MMO's wel op een SSD kwijt, want dat komt je performance ten goede en in GW2 is er bijvoorbeeld bijna geen loadscreen meer te zien (3-5 sec om Lion's Arch in te laden <3)
Ik denk dat je met een FX ook prima GW2 kunt spelen, maar dat terzijde.

Win8 is nog geen 10GB en GW2 is nog geen 25GB, hoe kom je erbij dat 120GB dan al bijna vol zit?
(persoonlijk ben ik ook voor 250 of zelfs 500GB, maar ik installeer graag 10+ games)

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Bij mij is windows 8 20GB, maar dan ben je met GW2 en vrije ruimte erbij idd nog niet aan 120GB.
Het hangt er dus vanaf of de TS graag veel games op de SSD wilt gaan zetten of niet.
Ik gebruik nu een 128GB SSD en heb geen plaats tekort, maar ik zet dan ook enkel games op de SSD als het echt nut heeft.

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

Eey je kan ook gewoon je games op je hdd trappen.
Als je dat niet wil zou ik wel voor een 250 gb ssd gaan heb je nog wat speling voor in de toekomst.
Maar op een hdd game kan prima vind ik zelf heb er nou geen problemen mee.
Gebruik mijn ssd puur voor het os en 1 game.
De andere games schrijf ik gewoon weg op mijn 1 tb hdd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen ervaring met een SSD, maar ik denk dat ik er stiekem toch meer dan 1 game op ga zetten. Dan kan 120gb idd wel eens te weinig worden.

Ik zou dan de cpu koeler eruit halen en de standaard gebruiken. Heeft dit veel gevolgen voor de stilte van de pc?

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

Tot zover ik weet maken die standaard koelers niet te veel herrie dus maak je daar geen zorgen om.
Ik heb zelf een 120 gb ssd want was toen ik het kocht nog ziek duur en loop er zelf nu ook tegen aan.
Maar met een hdd kom ik ook heel ver.
Vooral in online games moet je toch wachten op je medespelers dus als je vooral online gaat is die ssd een beetje overkill.

Verwijderd

Die Crucial SSD is tot 50% langzamer dan de bijna even dure Samsung EVO en je zal die verkooppraatje powerloss Crucial caps nooit nodig hebben ;)

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 16:42
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:46:
Die Crucial SSD is tot 50% langzamer dan de bijna even dure Samsung EVO en je zal die verkooppraatje powerloss Crucial caps nooit nodig hebben ;)
Alsof de snelheid van de EVO niet ook een verkooppraatje is (je merkt geen bal van het verschil). Dan zou ik de integriteit van de data toch belangrijker vinden aangezien dat wel iets is wat je gaat merken in geval van onverwachte power loss.

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickH89 op 24-09-2013 13:52 ]

Verwijderd

PatrickH89 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:51:
[...]

Alsof de snelheid van de EVO niet ook een verkooppraatje is (je merkt geen bal van het verschil). Dan zou ik de integriteit van de data toch belangrijker vinden aangezien dat wel iets is wat je gaat merken in geval van onverwachte power loss.
50% sneller is verkooppraatje? Je merkt er geen verschil van? Dus in plaats van 10 seconden, 5 seconden, je merkt daar niks van? Tel van 0 tot 5 effe. Alle beetjes helpen bij snelheidsgevoel. Ga dan geen SSD kopen en blijf op je HDD harken ;)

Integriteit van je data wordt niet gegarandeerd door die verkooppraatje caps. Kan ook niet technisch gezien want het is niet fail-proof. Daarbij, je zal niemand tegenkomen die door een powerloss, door de powerloss zelf een corrupte SSD kreeg. Wat ook niet kan technisch gezien. Dus ja, verkooppraatje, flavor of the month.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:11:
[...]

50% sneller is verkooppraatje? Je merkt er geen verschil van? Dus in plaats van 10 seconden, 5 seconden, je merkt daar niks van? Tel van 0 tot 5 effe. Alle beetjes helpen bij snelheidsgevoel. Ga dan geen SSD kopen en blijf op je HDD harken ;)

Integriteit van je data wordt niet gegarandeerd door die verkooppraatje caps. Kan ook niet technisch gezien want het is niet fail-proof. Daarbij, je zal niemand tegenkomen die door een powerloss, door de powerloss zelf een corrupte SSD kreeg. Wat ook niet kan technisch gezien. Dus ja, verkooppraatje, flavor of the month.
"iets is niet failproof dus het is geen bescherming"

Dat is toch een pracht van een argument. Een aardlekschakelaar is ook niet failproof, een slot ook niet, een brandstofafsluiter in een auto ook niet, beveiligingssystemen in vliegtuigen zijn niet failproof. Kortom, allemaal nutteloze verkooppraatjes. Volgens jou is geen beveiliging dus net zo goed als geen beveiliging,

Je wordt echt steeds meer een troll. Theoretische, door de fabrikant opgegeven waardes, zijn geen verkooppraatje. Iets wat bewezen beter is, want geheugen kan niet tegen plotseling stroomverlies, is wel een verkooppraatje. En geen beveiliging is even goed als een beveiliging. De logica!

Lees ciphers blog nou maar eens.

People as things, that’s where it starts.

• lolhoo

lolhoo

Just reboot and relax

Om een lang gevecht kort te maken.
Trap er gewoon een Samsung in uit ervaring zijn die dingen achtelijk snel.
Werkt heerlijk goed.
Mijn andere ssd een agility 3 is een stuk langzamer.
Als je een ssd wil neem een samsung en het liefst een beetje nieuwe.

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:30
Heb je het nu over bang for buck?
Als ik naar dat plaatje kijk staat de i7 bovenaan?

http://www.ocaholic.ch/mo...tion/item.php?itemid=1061
Jep ze presteren bijna gelijk aan elkaar.

Maar futureproof? en als ze overgeklokt zijn? volgens mij gaat de i7 dan weer beter presteren als de i5?

[ Voor 13% gewijzigd door Nick v D op 24-09-2013 16:09 ]

Verwijderd

Een i7 presteert bijna altijd beter dan een i5 in games alleen is het verschil meestal maar 1 % of zelfs minder.

Dus ja, ik had het over bang voor buck.

Een i7 voor gamen zou ik niet nemen , dat begint pas interessant te worden vanaf 2 keer 770 oid.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:25:
[...]

"iets is niet failproof dus het is geen bescherming"

Dat is toch een pracht van een argument. Een aardlekschakelaar is ook niet failproof, een slot ook niet, een brandstofafsluiter in een auto ook niet, beveiligingssystemen in vliegtuigen zijn niet failproof. Kortom, allemaal nutteloze verkooppraatjes. Volgens jou is geen beveiliging dus net zo goed als geen beveiliging,

Je wordt echt steeds meer een troll. Theoretische, door de fabrikant opgegeven waardes, zijn geen verkooppraatje. Iets wat bewezen beter is, want geheugen kan niet tegen plotseling stroomverlies, is wel een verkooppraatje. En geen beveiliging is even goed als een beveiliging. De logica!

Lees ciphers blog nou maar eens.
Zodra je mensen een troll gaat noemen en als 'gemek' gaat kenmerken verlies je een argument. Het is ook nog eens tegen de regels op dit forum. Dus gedraag je als een volwassene?

Ik noem de specifcaties op en daarbij wat het verschil is in factuele performance. Dat jij het niet leuk vindt wil niet zeggen dat het allemaal fout is en dat ik zit te trollen.

Caps ga je nooit nodig hebben en in die 0.00001% keer dat je het nodig hebt heb je geen garantie dat het ook zal helpen. Voor snelheid en betrouwbaarheid ga je voor de Samsung. Voor verkooppraatjes en langzamere de Crucial.

• BouncingBaklap
  • Laatst online: 08-02 21:28
LET OP! De door jouw gekozen voeding is niet geschikt voor een videokaart die 2x 8 pins PCI-E stekkers nodig heeft. Jouw kaart heeft 2x 8 pins nodig (zie kopje voeding).

Deze voeding is bijvoorbeeld wel geschikt.

Buiten dat, mooi systeempje, ik hoop zelf binnenkort iets vergelijkbaars in elkaar te zetten (:

[ Voor 12% gewijzigd door BouncingBaklap op 26-09-2013 14:22 ]

Pagina: 1