Hallo beste allemaal,
ik wilde een zuinig systeem opbouwen.
Het werd een Asus F1A75-M moederbord met AMD II X2 270 Processor en 1 GB aan geheugen.
Een krachtpatser had ik niet verwacht, maar dit systeem is nogal traag.
edit: het is de response die me tegenvalt, daar komt het op neer, niet of zware taken snel afgehandeld worden, want daar reken ik niet op.
Vooral firefox doet er lang over een pagina te tonen en het starten van programma's gaat traag, zelfs terminalvensters.
Als ik in gedit een wijziging wil opslaan duur dat soms een paar seconden.
Het geheugen is natuurlijk niet groot, maar top zegt dat er geen swap wordt gebruikt.
Ook de io-wait in top is normaal.
Ik had uit zuinigheid een 2.5 " harddisk ingebouwd.
Achteraf allemaal keuzes die niet geholpen heben denk ik.
Wat wel opvalt aan top is dat de processorbelasting erg hoog is. Daarom lijkt een processor-upgrade me het handigst.
Ik wilde geen meer-dan-twee-core-processor, omdat ik -alweer- dacht dat dat veel meer energie zou verbruiken dan nodig voor een beetje desktop-spielerei.
Desktop-gebruik is het belangrijkst, spellen speel ik wel maar toch alleen oude meuk.
Videokaart is niet de onboard kaart maar een losse nvidia.
Ik heb geen nvidia driver geinstalleerd onder Debian, het lijkt me niet te helpen omdat top zegt dat er geen swap gebruikt wordt.
Heeft iemand tips?
Groeten,
EJdeViking
ik wilde een zuinig systeem opbouwen.
Het werd een Asus F1A75-M moederbord met AMD II X2 270 Processor en 1 GB aan geheugen.
Een krachtpatser had ik niet verwacht, maar dit systeem is nogal traag.
edit: het is de response die me tegenvalt, daar komt het op neer, niet of zware taken snel afgehandeld worden, want daar reken ik niet op.
Vooral firefox doet er lang over een pagina te tonen en het starten van programma's gaat traag, zelfs terminalvensters.
Als ik in gedit een wijziging wil opslaan duur dat soms een paar seconden.
Het geheugen is natuurlijk niet groot, maar top zegt dat er geen swap wordt gebruikt.
Ook de io-wait in top is normaal.
Ik had uit zuinigheid een 2.5 " harddisk ingebouwd.
Achteraf allemaal keuzes die niet geholpen heben denk ik.
Wat wel opvalt aan top is dat de processorbelasting erg hoog is. Daarom lijkt een processor-upgrade me het handigst.
Ik wilde geen meer-dan-twee-core-processor, omdat ik -alweer- dacht dat dat veel meer energie zou verbruiken dan nodig voor een beetje desktop-spielerei.
Desktop-gebruik is het belangrijkst, spellen speel ik wel maar toch alleen oude meuk.
Videokaart is niet de onboard kaart maar een losse nvidia.
Ik heb geen nvidia driver geinstalleerd onder Debian, het lijkt me niet te helpen omdat top zegt dat er geen swap gebruikt wordt.
Heeft iemand tips?
Groeten,
EJdeViking
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 14:31 . Reden: toegevoegd dat het voornamelijk gaat om de response ]