• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb net een Tizzbird F10 1080p Smart TV TIZZ-F10 Android Smart TV geinstalleerd. Via een LAN kabel in mijn router kan deze op internet.
Ik wil vanaf de Smart TV graag media files browsen die ik geshared heb vanaf mijn PC.
Hoe doe ik dit? Ik kan in de menu-structuur van de Smart TV geen mogelijkheden vinden om dit te doen en zie ook nergens files staan.

Nog een aantal andere probleempjes:
- Als ik een mailtje wil openen loopt Gmail vast
- Uitzendinggemist is leeg
- Als ik in RTL XL iets wil openen loopt dit vast

Mijn Digitenne kastje die ik eerst met Scart -> Tulp -> Beamer had aangesloten, heb ik nu met Scart -> S-Video -> Beamer aangesloten. Ik heb nu zwart-wit beeld en geen geluid meer met digitenne

Specs

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 23:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoe heb je geshared, welk OS, op meerdere plaatsen sharing aangegeven, kortom...veel ontbrekende info.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er zit vast wel ergens een browser in, anders neem je iets als bsplayer die browst ook wel.

waarom lijkt het gewoon alsof je een netwerk probleem hebt ?

Er gaat helemaal gen geluid over s video, zwart wit dan heb je wss de helft van je s-video op een composiet in aangesloten. maar wat heeft digotenne te maken met een htpc

Iperf

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik kan wel browsen over internet. Aan de netwerkverbinding lijkt het dus niet te liggen?

- Map met films en andere data geshared via homegroup.

Geen geluid meer over digitenne is ander probleem (met installeren mediabox als aanleiding). Ging er vanuit dat als ik de video-kabel in het SCART-blok van tulp naar s-video zou wijizigen, alles nog steeds zou werken. Het geluid bleek echter niet meer te werken (terwijl ik daar niets aan gewijzigd had) en het beeld werd zwart/wit.
Wat bedoel je met 'helft van je s-video'? De ene aansluiting zit in de s-video aansluiting van de beamer en de andere aansluiting in het SCART-blok met daarop een s-video en 3 tulp aansluitingen.

Specs

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ff kijken, had ik het over internet ?
Maar probeer vooral geen bsplayer..

Composiet is geen y/c singaal. maar een combinatie ervan

Iperf

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Als ik in de appstore bsplayer wil downloaden krijg ik een network error.
Ik heb het nog maar eens gedubbelcheckt, maar ik kan wel nog steeds op internet.

Ik weet dat S-Video (=y/c toch?) en composiet (=tulp toch?) verschillende signalen zijn. Hoe verklaart dat, dat het beeld zwart-wit wordt als ik het over de s-video kabel in het SCART-blok aansluit?

Er is een helpdesk 0800-tizzbird, maar die werkt alleen vanaf een vaste lijn en die heb ik niet.

Specs

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 16:27
Zwart wit komt door pal en ntsc verschil. Ff zoeken in de video instellingen naar een pal/ntsc setting.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Update:
Ik heb het opgelost door een connectie te maken via SAMBA.
Ik kan nu browsen, maar het gaat af en toe erg traag. Bij het afspelen van films hapert hij regelmatig (ook al is het af en toe wel goed gegaan). Ik heb al geprobeerd downloads uit te zetten en ondertussen zo weinig mogelijk programma's draaien / open hebben staan op PC die als server functioneert.

Zou het een probleem kunnen zijn dat mijn PC die als server functioneert vaak een signaal van 2-3 (van de 5) streepjes heeft op het WiFi netwerk?

Ik heb van de helpdesk de tip gekregen om een verbinding via NFS te maken, dus dat ga ik binnenkort in ieder geval proberen, maar dit lukte eerder uberhaupt niet.

Wat betreft crashende en niet-werkende apps biedt de helpdesk van Tizzbird geen ondersteuning, ook al waren deze voorgeinstalleerd.

Wat betreft PAL/NTSC:
De settings van de beamer en het digitenne kastje staan allebei al op PAL. Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd en het probleem bleef. Een vriend van me zei dat het misschien aan het SCART-blokje lag, dus deze zal ik binnenkort eens proberen te vervangen.

Specs

Pagina: 1