Toon posts:

Problemen met beeldstuurprogramma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik zit nu al een maand of 2 met problemen te sukkelen en kom dus hier wat hulp vragen aangezien dit vrij lastig wordt voor schoolwerk enzo.

Wat is het probleem?

Random blokkeringen van de computer waar hij soms wel soms niet uit geraakt (dit houdt in dat ik een zwart scherm krijg of dat het gewone scherm niet meer reageert)

Soms ook gewoon BSOD's van het zelfde probleem (zie foto).

Wat heb ik al geprobeerd:

- Windows herinstalleren
- Oudere videokaartdriver installeren
- Nieuwere (bèta) videokaartdriver installeren
- gewone driver herinstalleren (enkele malen)

Mijn specs:

alienware aurora R2

intel core i7 920
ati radeon hd5870 (stock edition)
6gb ram geheugen

hier even de foto van de BSOD
Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/5849/q4rn.jpg

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:03
De meest voor de hand liggende dingen heb je gedaan;

Wat je nog kunt doen:
Mss staat hier wat bij qua nodige updates: http://www.dell.com/suppo...oduct/alienware-aurora-r2
Memtest draaien, omdat het probleem random is wel een paar uur laten lopen.
Hdd checken, checkdisk, en smart gegevens uitlezen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

Draai inderdaad memtest. Controleer je computer (kast even openmaken) en check of alle kabeltjes/snoertjes/onderdelen GOED vastzitten. Controleer/reinstall je drivers.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 13:02
Heb je toevallig Norton ook op je computer staan?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Omdat het probleem blijft na een herinstall van windows, denk ik eerder dat er een stuk hardware niet helemaal lekker is. (stof, kabels, graka, RAM, etc.)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 13:02
Kan inderdaad zo zijn, ik lees op internet in elk geval veel van deze bsod die kwamen door Norton..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik zelf avast als anti-virus en ik zal hem anders eens ontstoffen en opnieuw insteken (dit is ook wel eens nodig), maar ik zou het raar vinden moest het probleem hier zitten want als hij zich toch herstelt heeft hij een melding dat het beeldschermstuurprogramma gecrasht was

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Er is iets dat de driver constant laat crashen. Het maakt hierbij kennelijk niet uit welke driver versie geïnstalleerd is en/of hoe vers de windows installatie is. Er van uitgaande dat de pc eerst wel goed gewerkt heeft, zou ik het toch in de hardware gaan zoeken. Het zou best kunnen dat je videokaart aan het sterven is.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

Topicstarter
Deze is nu zo'n 3 jaar oud is nooit overklocked en ieder jaar schoongemaakt dus dit zou ik toch echt jammer vinden wel jammer dat ik ook geen integrated graphics heb en dit zou kunnen uittesten.

Ik zal anders eens een mailtje sturen naar amd of ze dit probleem niet al eerder meegemaakt hebben misschien vind ik daar het antwoord en moest dit zo zijn laat ik het hier ook even weten.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:06

Nemesizz

Untouchable

Random blokkeringen van de computer waar hij soms wel soms niet uit geraakt (dit houdt in dat ik een zwart scherm krijg of dat het gewone scherm niet meer reageert)
Grote kans dat je videokaart aan het sterven is, blokkeringen (ook bekend als; artefacts) geeft al meestal een probleem aan met de GPU. Kan oververhitting zijn (maar je geeft aan dat je de kaart goed schoon houdt, dus denk ik dat hitte niet zo'n probleem is), maar meestal rot videogeheugen (of loslatende onderdelen, AMD kaarten kunnen dat net zo goed krijgen als nVidia kaarten...al is het wel in mindere mate).

Zoals gezegd denk ik voornamelijk aan een hardwarematig probleem met de videokaart zelf, er is echter een kleine kans dat het aan iets anders ligt. Bijvoorbeeld brak RAM geheugen (dus het geheugen van je PC zelf), laat Memtest86+ een paar uurtjes (bij voorkeur een nachtje) draaien.

Wat ook soms problemen veroorzaakt, metname bij de Radeon 5000 serie, is als je je internetbrowser op de achtergrond open hebt (met bijvoorbeeld Youtube) en hardwareversnelling aan, terwijl je een game probeert te spelen. Dan wil de kaart nog wel eens de verkeerde kloksnelheid (en vooral te lage voltage) pakken waardoor de kaart crashed. Dan kun je een ook een BSOD, GSOD (Grey Screen of Death) of zwart scherm krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
ga memtest even proberen en kijken hoe hij dit ervaart ik laat jullie dan meer weten.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest heeft geen Errors vertoont dus het zal wel niet aan mijn Ram-Geheugen liggen denk ik.
Pagina: 1