Toon posts:

Herstart Sitecom WiFi Gigabyte Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik achter mijn FritzBox 7360 een Sitecom WiFi Gigabyte Router N300. De Router (boven 1e verdieping) zit aan de FritzBox (beneden in de hal) met een UTP kabel en fungeert als WiFi access point, ipv de FritzBox. Doel is betere WiFi ontvangst.

Sinds ik de nieuwe 7360 heb start de Sitecom bijna iedere uur opnieuw op. Dacht dat het de dubbele DHCP was, maar nu ik die heb opgelost blijft het probleem. Sitecom geeft geen IP's meer af en is alleen accesspoint en switch. De FritzBox levert de IP adressen.

De log van de Sitecom is iedere keer leeg en eindigt met 'No PHY Link". Geen idee of dat er mee te maken heeft. Ik zie iedere keer alleen "day 1" in de logs.

Iemand hier ervaring mee? Wordt er gillend gek van. Sta op het punt backups vanaf mijn pc naar NAS naar externe schijven in te regelen en ben als de dood voor gekke dropouts van de switch en daardoor dataloss of steeds opnieuw starten van backups.

Thnx

Verwijderd

Dat zou betekenen "no physical link" maar dat mag er natuurlijk niet voor zorgen dat de router zo maar opnieuw gaat opstarten.
Lijkt me toch een bug dus eerste vraag: is de sitecom voorzien van de laatste firmware?

Verwijderd

Topicstarter
Hi Henkys,

Dank voor je reactie. Het is de WL-351 v1.002 van Sitecom. De meest recente firmware is 2.5. Het probleem speelt sinds ik die firmware heb geflasht (vermoed ik). Online vond ik dat er meer mensen problemen hebben met 2.5. Terugzetten naar 2.4 heeft voor mij nog geen resultaat geboden. Op advies van Sitecom toch weer naar 2.5 en vanochtend in wanhoopspoging weer terug naar 2.4. Helaas... na een uur lag ie weer plat

Dingen die ik al gedaan heb is o.a. DHCP alleen op FritzBox, vast IPs door FritzBox, ook voor Sitecom Router. Oh en vandaag ook band op alleen G gezet. Las dat sommig Android telefoons sommige modems opnieuw doen opstarten als er op N wordt gewerkt :-S Kwam mij vreemd over, maar kon het proberen ;-)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:33
Bij 'no physical link' denk ik aan slechte verbinding, of slecht geknepen connectoren.
Een 'net wel/net niet verbinding' dus, dat dit een herstart veroorzaakt is nieuw voor mij overigens, maar niet helemaal ondenkbaar.
Dat een log wordt gewist bij een herstart is vrij normaal, hou het logscherm gewoon even een tijdje in de gaten, dan zie je wel de nodige meldingen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
@Tens de verbindingskabel met de Fritzbox beneden (meterkast) was al aangelegd toen ik hier kwam wonen. Loopt door een dunne pvc buis naar boven. Ben een beetje huiverig om die draad er opnieuw doorheen te trekken (heb zoiets nog nooit gedaan en weet niet of er knikken in de buis naar boven zitten). Maar als het het moet, dan moet het. Zou dat het kunnen zijn?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:33
Kan, maar de 'prime suspects' zijn de connectoren aan de kabel, dan de aansluiting op de apparatuur, daarna pas de kabel.

Kijk of de connectoren goed geplaatst zijn, en niet (of heel weinig) kunnen bewegen, en het 'vasthoudlipje' er nog aan zit. Als je een tang hebt voor die connectoren; knijp ze nog een keer aan. De contactlipjes in de apparaten moeten netjes uitgelijnd zijn.
Om te testen:
Sluit alleen een pc of laptop aan op de kabel boven(zonder sitecom dus) en kijk hoe je verbinding is.
Staat er iets relevants in de logfile van de fritzbox?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1