Toon posts:

Marantz SR6007, Panasonic 42GT60 automatisch inschakelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik sta op het punt om zowel een nieuwe tv als versterker aan te schaffen. Het gaat om de Marantz SR6007 en de 42 inch versie van de Panasonic GT60 Plasma.
Nu vroeg ik mij af of, wanneer ik mijn TV dmv hdmi om de Marantz aansluit, het mogelijk is om de versterker automatisch in te schakelen op het moment ik de tv aanzet.(er zal hier vast wel een fancy term voor zijn)
Ik bedoel dus dat ik met de afstandsbediening van mijn tv (KPN interactief) met 1 knop zowel de tv als de versterker in kan schakelen. Alvast bedankt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

In theorie kan dit met HDMI CEC (dat is de algemene term, elk merk heeft hiervoor een eigen benaming), maar in praktijk is er geen enkele garantie dat het werkt. HDMI CEC is vrij om te implementeren waardoor apparaten van één het hetzelfde merk soms als niet onderling werken, laat staan als je apparaten hebt van diverse merken. Als je zeker wilt zijn dat dit werkt neem je iets als een Logitech Harmony en maak je macro's aan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is natuurlijk niet 100% zeker dat het bij jou ook zal werken maar als ik mijn GT30 in- of uitschakel, gaat de SR6007 automatisch mee.

Verwijderd

Topicstarter
Dan waag ik de gok maar. Als het bij een ouder model uit de GT serie werkt lijkt het me sterk dat dit niet zal werken met de nieuwste GT60. Hartelijke dank!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En anders kun je altijd nog voor een master / slave stekkerdoos gaan. Dat werkt eigenlijk altijd wel.
Scheelt je ook de extra standby die de Marantz gebruikt als is HDMI CEC aan heeft staan. Dwz: dat doet mijn Denon wel, dus ik vermoed dat die Marantz niet vel anders zal zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Mijn sr6007 doet dat prima icm een 5 jaar oude Sony Bravia die hdmi CEC heeft.
Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat een nieuwe Panasonic problemen zal opleveren. Daar waar ik audio nog met een optische kabel terug moet laten gaan heeft de Marantz net als de Panasonic ARC; audio gaat prima over de hdmi kabel terug. Wel even instellen op de Marantz, stond mij mij niet 'by default' aan.
Pagina: 1