Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IPTV en data via 1 UTP?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.036 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb glasvezel van Vodafone, voor zowel tv als internet.
In de woonkamer werkt alles prima, maar op zolder niet.

Ik heb boven een tweede stb staan, die via het lichtnet aangesloten is op de router beneden (via van die kastjes).
Daarnaast staat een Apple tv (3rd gen), verbonden via wlan.

De Apple tv heeft te weinig bereik om goed te kunnen streamen, en de stb werkt sinds kort ook niet goed meer.

Ik wil nu beide apparaten boven gaan bekabelen. Kan dat met 1 kabel (splitsen of via switch)?

Vodafone thuis glasvezel 50mbit (internet bellen en tv)
Packetfront glasvezelmodem
Sitecom N300x4 router
Amino stb

Hercules eplug 300 set om het tv singnaal via het lichtnet naar boven te brengen

Boven:
Apple TV 3rd gen
Animo stb

Alvast bedankt!!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Je kan dit op twee manieren oplossen:

VLANs (twee switches nodig een benee een boven, met VLAN ondersteuning, zoals een Netgear GS108T of GS108E bijvoorbeeld)

of een 8 aderige kabel splitsen in 2x2 paren (100Mbit op beide)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je 2 kabels gaat trekken hoef je niet met VLAN's te rotzooien, gewoon je DATA kabel in switch 1 en je IPTV kabel in switch 2. Van daaruit de kabels naar boven trekken en klaar ben je.
Wil je het iets mooier, dan neem je 1 grotere managed switch bij je glasmodem en maak je daar 2 VLAN's op aan.
Als beide niet mogelijk zijn omdat je maar 1 kabel hebt, dan zul je van 1 kabel 2 moeten maken door deze met allebei met 4 aders te knijpen zodat je idd 2 kabels van 100 Mb hebt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Heeey hallo,

Ik heb een uitdaging, en kom er maar niet achter hoe ik dit dient op te lossen.

Ik ben klant bij vodafone glasvezel en heb een Draytek Vigor2132F geplaatst gekregen.
Nu werkt de iptv en het internet helemaal super.

Aangezien mijn netwerk heel groot is en veelal alles bij mij over het netwerk ga heb ik een nieuwe router gekocht. Dit is de ASUS RT AC3200. dit is een tri-band router. Ben hier dan ook megaaa tevreden over zijn prestatie's en de mogleijkheden die deze router bied.

Nu komt het probleem.

Nu heb ik beneden in de MK de Draystek staan. Mijn televisie beneden zit daar rechtstreeks op (poort 3 ).
Aangezien deze ASUS ook ipv ondersteunt wil ik via de Lan kabel van de draytek naar de ASUS ook de IPTV laten lopen zodat ik op een van de poorten van de ASUS mijn ip tv kan gaan gebruiken.

Je hebt op de ASUS daarin zoveel instellingen staan, maar kom er niet meer uit.

Hmm krijg geen printscreens toegevoegd.

Hoop dat mijn vraag duidelijk is. :*)

PS: weet niet hoe ik een nieuwe topic kan aanmaken

alvast bedankt heren.

groetjes Roy

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nieuw topic maken kan gewoon door in Netwerken forum op de knop "nieuw topic" te klikken. Heeft niet veel nut om hiervoor een topic van 2 jaar oud omhoog te kicken ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.