128mb herkend als 64..:(

Pagina: 1
Acties:

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Nadat ik eerst overwogen had een 256mb reepje te kopen heb ik toch maar een 128 mb dimmetje gekocht voor mn oude mobo (FIC VL-601), aangezien deze (d8 ik) 128mb goed ondersteunde.

Ik prik duz t dimmetje erin, herkend dat ding maar 64 mb..:( (tis dan wel niet zo erg...kga binnekort toch upgraden..:D)

Nu heb ik wel es gelezen dat dit te maken heeft met enkel of dubbelzijdig sdram ofzowiets :? (ik heb zelf enkelzijdig)

Kan iemand me daar iets meer over vertellen?

Specs | Audioscrobbler

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Ja, check je moederbord-manual om te kijken of het slot waar jij je SDRAM module in hebt gestopt wel 2-kanaals is, oftewel: ondersteunt hij dubbelzijdig geheugen.

Probeer ook eens de modules om te wisselen, misschien heb je ergens anders wel enkelzijdige modules en als je het dan omdraait dan zou het wel moeten werken. Vaak is het zo dat alleen de laatste van de DIMM sloten slechts enkelzijdig geheugen ondersteunt.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01

Hoicks

Techno!

BIOS Flashen wil het probleem wel eens oplossen.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Thx for the fast reply's :)

Specs | Audioscrobbler

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
opgelicht door de verkoperz ofzo????

Verwijderd

Ik wil die 128 meg wel overnemen in ruil voor een SCSI controler :D

Mail me als je deze deal wilt sluiten.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Dat kan ook een chipset probleem zijn dacht ik..

Vlak voor BC3 was daar nog ergens iets over te vinden in de mobo&procs faq meen ik me te herinneren.. Oude intel chipsets snappen sommige dimms inderdaad niet..

Verwijderd

Kan ook brak geheugen zijn..

Had ik ook een keer, zag ie 128 als 16. Gewoon terug gegaan, meten ze 't daar ff door. Weet je meteen of je niet voor niets zit te stooien met dat reepje.. :P
Pagina: 1