Beste Tweakers,
ik heb mijn computer een week lang afgekoppeld gehad, vanochtend heb ik hem terug aangesloten en opgestart. In eerste instantie was dit geen probleem, hij bootte normaal en ik kwam in Windows. Echer viel het beeld na een aantal seconden weg en reageerde hij nergens meer op.
Na hem te hebben gereset deed hij het volgende:
-Fans beginnen met draaien en lichtjes gaan aan
-Na 3-4 seconden reset hij zichzelf
-Lichtjes beginnen weer te branden en fans draaien
-Geen beeld op mijn monitoren en geen lampjes op mijn muis of toetsenbord
Ik weet nu niet zeker of dit aan mijn moederbord of geheugen gaat liggen. Twee jaar geleden heb ik een vergelijkbaar probleem gehad, en toen lag het aan mijn geheugen. Ik heb jammer genoeg momenteel geen extra compatibel geheugen liggen voor mijn moederbord, dus ik kan het zeer moeilijk testen.
Ik heb alles al een keer eruit gehaald en geprobeerd met het bare-minimum te booten (alleen videokaart, 1 strip geheugen en HDD+CPU), zonder succes. Heb beide geheugen strips op iedere slot geprobeerd te zetten en zo te booten, maar dit hielp ook nog niks.
Ik begin nu een beetje ten einde raad te komen. Iemand nog een idee?
Specs:
i5-2500k
2x4gb Corsair CML8GX3M2A 1600C9B geheugen
Asus Sabertooth P67 rev B3
600W OCZ voeding
MSI GTX770 twin frozr
Samsung 840pro SSD
3TB WD Caviar Green HDD
ik heb mijn computer een week lang afgekoppeld gehad, vanochtend heb ik hem terug aangesloten en opgestart. In eerste instantie was dit geen probleem, hij bootte normaal en ik kwam in Windows. Echer viel het beeld na een aantal seconden weg en reageerde hij nergens meer op.
Na hem te hebben gereset deed hij het volgende:
-Fans beginnen met draaien en lichtjes gaan aan
-Na 3-4 seconden reset hij zichzelf
-Lichtjes beginnen weer te branden en fans draaien
-Geen beeld op mijn monitoren en geen lampjes op mijn muis of toetsenbord
Ik weet nu niet zeker of dit aan mijn moederbord of geheugen gaat liggen. Twee jaar geleden heb ik een vergelijkbaar probleem gehad, en toen lag het aan mijn geheugen. Ik heb jammer genoeg momenteel geen extra compatibel geheugen liggen voor mijn moederbord, dus ik kan het zeer moeilijk testen.
Ik heb alles al een keer eruit gehaald en geprobeerd met het bare-minimum te booten (alleen videokaart, 1 strip geheugen en HDD+CPU), zonder succes. Heb beide geheugen strips op iedere slot geprobeerd te zetten en zo te booten, maar dit hielp ook nog niks.
Ik begin nu een beetje ten einde raad te komen. Iemand nog een idee?
Specs:
i5-2500k
2x4gb Corsair CML8GX3M2A 1600C9B geheugen
Asus Sabertooth P67 rev B3
600W OCZ voeding
MSI GTX770 twin frozr
Samsung 840pro SSD
3TB WD Caviar Green HDD