• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-07 12:49
Hallo allemaal,

Ik zoek een laptop die ik wil gebruiken voor digitaal DJ'en en een paar spellen (Minecraft, Roblox), ook wil ik wat tekst verwerken en wil ik kunnen internetten.

Wat ga je met je laptop doen

Ik wil dus DJ'en. Dit wil ik graag doen met Virtual DJ. Daarvoor heb ik minimaal een Pentium 4 nodig. (Dat geldt ook voor Minecraft en Roblox). De spellen hoef ik niet te spelen op de beste kwaliteit, 30~40 fps is goed.Voor het tekst verwerken gebruik ik Open Office en het internetten Google Chrome. Bluetooth zou ik erg fijn vinden, maar hoeft niet per se. Mat scherm is wel een pré. Het scherm hoeft niet HD te zijn, wel moet het scherm minstens 15,6'' zijn. Ik heb minstens 2 USB poorten nodig, USB 3.0 zou erg fijn zijn. HDD vanaf 320 GB, DVD-drive wil ik eventueel vervangen door een SSD. VGA + HDMI is ook een pré.

Wat mag je laptop kosten

Voor de laptop wil ik maximaal 600 euro uitgeven. Goedkoper is natuurlijk nooit slecht!

Ben je van plan je laptop veel mee te slepen

Ik hoef mijn laptop niet veel mee te slepen, wel heb ik hem af en toe op schoot, maar dan zit hij wel in de oplader, dus de accu hoeft niet erg groot te zijn. Ik heb nu een laptop van 5.5 kg en het valt nog wel mee met het gewicht daarvan, dus het gewicht maakt niet uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb nu een Dell, de kwaliteit daarvan vind ik maar matig. Hetzelfde geld voor HP. Een Toshiba heb ik liever ook niet, want direct en indirect heb ik gehoord dat deze ook minder goed zijn. Van Lenovo hebben we hier al een laptop, en dat is de beste die we tot nu tot gehad hebben, dus daar heb ik geen probleem mee. Ik heb nog geen ervaringen met Sony, Samsung, Asus etc. laptops, dus daar weet ik nog niks van.

Uit mijn eigen onderzoek ben ik op deze laptops uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire 771-53234G50Makk€ 597,50€ 597,50
1Asus S56CA-XX143H€ 549,-€ 549,-
1Asus X550CA-XX249H€ 539,-€ 539,-
1Lenovo Essential B590 (MBX35MH)€ 512,50€ 512,50
1Lenovo IdeaPad S500-00154€ 599,-€ 599,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.797,-

De Lenovo B590 lijkt mij het beste voor zijn prijs, al is de Lenovo S500 beter door zijn 8 GB Ram, maar of dat nou de 80 euro extra waard is?
De 2 Asus laptops hebben een paar verschillen, waaronder de processor (i3-3217U v s i5-3337U) en opslag (320GB + 24GB SSD vs 750GB)
De Acer heeft als enige een 17,3'' scherm, voor de rest is hij bijna gelijk aan de Lenovo B590.

Alvast bedankt voor het meedenken,

didam35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:01

RyuuPro

That Damn Fly

Ga voor de B590, betere processor dan de S500 (en mocht je echt 8 GB willen hebben kan je dat er zelf inzetten voor <60 euro)

Je gaat alleen zeer weinig games kunnen spelen met een HD 4000. Dan zal je toch echt naar een Dell Inspiron 15 SE moeten kijken. Die kan je nu voor 567 euro (50e + VIP) krijgen. Maar dan krijg je wel meer opslagruimte, 4 GB meer geheugen, Dedicated Videokaart en Full HD tov de B590.
(Voor rond de 600 euro wordt hier eigenlijk altijd de 15 SE aangeraden.)

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
Bedankt voor je reactie, ik zal hem toch is nader bekijken en naar de reviews, aangezien ik er nu ook één heb (Dell) en het maar matig is. Maar als ik kijk op de website van Dell dan is hij 679 euro, welke kortingscode's moet ik dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperChips
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-02-2024
Voor dj'en zou ik aan een betaalbare thin & light denken. Dat ziet er toch weer wat professioneler uit. Denk aan de Samsung Ativ book 9 light ofzo.

Intel Core i5 3350P @stock, Club3D 7850 1gb RoyalKing @stock, 8gb corsair ram, 1TB hitachi HDD, Cooler Master Elite 342, Corsair CX430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

didam35 schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:39:
Bedankt voor je reactie, ik zal hem toch is nader bekijken en naar de reviews, aangezien ik er nu ook één heb (Dell) en het maar matig is. Maar als ik kijk op de website van Dell dan is hij 679 euro, welke kortingscode's moet ik dan gebruiken?
Hier: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 staat alles wat je nodig hebt om de kortingen te vinden. ;)

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
Zou je met de Dell dan ook GTA 5 kunnen spelen? Want dat zou mij over de streep kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

Mogelijk op Low/Medium. Heb geen idee op het moment, aangezien die voor de PC nog niet aangekondigd is en er dus geen spec beschikbaar zijn. Weet dat GTA IV CPU-intensief was over GPU. (En GTA 4 kan die op Low/Medium)

[ Voor 28% gewijzigd door RyuuPro op 23-09-2013 18:55 ]

Kaze Ni Nare

Pagina: 1