Toon posts:

TBird 1,2 266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een AMD heb ingebouwd in een systeem.
Bij Intel systemen was het altijd zo dat als je een verkeerde processor snelheid koos dat hij een speed error gaf op Abit borden.

Op mijn KT7A geeft hij geen enkele error als ik de processor op 1333 (133) zet of op 900 (100). Hoe kan ik nou te weten komen of de mij geleverde 1,2 (266) AXIA ook daad werkelijk die processor is?? Ik vertrouw de winkel wel maar toch....

De healthstatus van het mobo geeft 47 - 48 graden celsius aan, mischien is hier iets aan af te leiden??

Alvast bedankt voor tips.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:09
Op woensdag 06 juni 2001 09:38 schreef Zorgy het volgende:
De healthstatus van het mobo geeft 47 - 48 graden celsius aan, mischien is hier iets aan af te leiden??
Op welke snelheid?

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

op de processor staat de snelheid gedrukt.
eerste regel zou dan 1200 op moeten staan en op het einde (van die regel) een C (voor de 266 FSB)
en tjah, die temperatuur is natuurlijk ook afhankelijk van wat voor een koeling je gebruikt. dus kijk er nog even naar en meldt het dan ff...

edit:

en dat het moederbord geen error geeft: dat is nou juist het mooie van de AMD processors. gewoon lekker overklokken!

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:03

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik had ( voor de crash :'( ) hier een topic over omdat ik hetzelfde had als jij, en ik was dus wel genaaid ik had dus een 100 ipv een 133 cpu gekregen.

Maar inderdaad net als mijn voorganger al zei vrij simpel CPU ff bekijken ( dus ff voorzichtig !! koeler eraf als je hem al in je systeem hebt zitten ) en ff kijken wat er op je core staat.
Op de eerste regel iets van A1200***C (als hier i.p.v. de C staat een B ben je genaaid en de 1200 geeft dus de snelheid aan van je CPU , en op de tweede regel moeten de eerste letters AXIA zijn als de CPU als een AXIA verkocht is althans.

Da's alles eigenlijk dus ff checken of het in orde is

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien heb je in de BIOS gewoon "hold on speed error" ingeschakeld bij Intel mammaplankjes en uitgeschakeld op je KT7A.