Toon posts:

Geen ervaring. Nieuwe GPU werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een nieuwe videokaart gekocht, namelijk de MSI N660-2GD5/OC.
Dit was de eerste keer dat ik zelf zo'n aanpassing deed, dus ik probeerde zo zorgvuldig mogelijk te zijn.
Oude kaart zonder problemen vervangen. Het paste precies, en hij zat er goed in.
Als ik nu mijn computer start krijg ik echter geen beeld. Ik merk ook dat de fan van de videokaart niet start.
Verder draait de computer wel. Geen piepjes of iets dergelijks en hij blijft aan tot ik 'm zelf uitzet.
Ik weet zeker dat hij goed op mijn moederboord is aangesloten.
Mijn voeding is de Cooler Master B700. Ik neem dus aan dat het niet aan mijn voeding ligt.
Ik hoop dat er niks mis is met mijn nieuwe videokaart.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-12-2025
Zitten alle voedingskabeltjes er ook in?

Verwijderd

Topicstarter
De kaart heeft 1x 6 pins nodig. Deze heb ik aangesloten ja.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is het een zelfbouw PC of een standaard iets ? Post hier sowieso even de volledige specs van. Bij sommige kant en klare PC's moet je eerst iets in de BIOS aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Zelfbouw.
Moederbord: Asus P8H67-M Pro v3.0
Processor: Intel Core i5 2320

• PilatuS
  • Niet online
Als je de videokaart er weer even uithaalt doet de PC het dan wel weer ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Dan start hij op dezelfde manier, maar ik krijg dan wel beeld als ik mijn hdmi kabel aansluit op moederbord.

• PilatuS
  • Niet online
Post anders even een foto van hoe je de boel aangesloten hebt met de nieuwe kaart.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:41

SkyStreaker

Move on up!

In de BIOS wellicht even de ingebouwde chip uitzetten, of iets in die richting. Blijkbaar detecteert het mobo de aanpassing niet (goed).

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Als een kaart stroom krijgt via de pci express slot gaat de fan altijd draaien, Ook al vergeet je de 6 pins connector, Weet je zeker dat je hem goed in het slot hebt gedrukt?

Speedydown.nl !!!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Daar zeg je zowat.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Videokaart er nogmaals ingedaan, wederom gezorgd dat hij goed in het slot zit.
Nu heb ik een andere 6 pins connector gebruikt.
Blijkbare gevolg: PC start en ik krijg beeld. Normale startup, geen problemen.
Ik merk echter dat de fan nog steeds niet draait.
En een tweede probleem: de netwerkadapter moet in een andere slot. Geen probleem, want ik heb namelijk 2 slots ervoor. Nu blijkt echter dat in de 2e slot de adapter niet wil werken. Er zitten 2 lampjes op. Deze schijnen wel maar niet zo fel in dat andere slot. Ook als ik de neiuwe GPU eruit haal herkent mijn pc de adapter niet.
Zou het een apart probleem zijn of kan het met elkaar te maken hebben?

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hoeveel Watt is de voeding? Duh Sky... 8)7

Het lijkt er wel op dat er ergens te weinig stroom komt... Check eens of het moederbord ook naar sluiting ruikt of dat er bolle condensators op zitten. Zou het helaas verder zo ook even niet weten, damn. :-(

Er zit geen instelling in je BIOS die eventueel het een en ander regelt?

[ Voor 94% gewijzigd door SkyStreaker op 22-09-2013 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Note: als ik mijn netwerk adapter terug zet in oude slot en oude GPU terug erin zet werkt mijn pc gewoon weer normaal.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wellicht wil je dit niet horen, ik zou dat nieuwe kaartje maar eens gaan RMA'en. Begint een beetje DOA te klinken namelijk :(

Pagina: 1