Netwerk verbinding tussen 2 kamers

Pagina: 1
Acties:

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:26
Iemand suggesties hoe ik m'n bureau het beste kan verbinden met m'n router in de woonkamer?

Dit is de situatie:
M'n bureau bevindt zich een halve verdieping hoger dan de woonkamer. De muren zijn dik (als in 20 - 30 cm) en laten m'n draadloos netwerk signaal niet goed door (m'n gsm kan in m'n bureau het netwerksignaal van m'n router, een D-Link DIR-655 router met 3 antennes, niet ontvangen.
Tussen de woonkamer en de bureau bevindt zich een traphal en minstens 2 (dikke) muren.

De stopcontacten van de woonkamer zitten achter een andere hoofdzekering dan de stopcontacten van het bureau. M'n goedkoop ZyXel powerline setje flikkert als zot om het signaal van de andere adapter op te vangen. Gevolg: 3 van de 4 adapters waren binnen de week stuk! Ik weet niet of een duurder kwaliteitssetje veel verschil gaat geven? Ik vrees dus dat een powerline oplossing geen optie is.

UTP-kabel trekken zou een optie kunnen zijn, ware het niet dat dit stevig boorwerk vereist en behoorlijk wat meters kabel (die ik op één of andere manier moet zien weg te werken).

Behalve stopcontacten heb ik ook een kabelverbinding in m'n bureau. Ik heb al geprobeerd de kabelmodem aan te sluiten op de kabel in het bureau, maar dit lijkt niet te werken... :-(

Wat is de beste en gemakkelijkste optie om m'n desktop te verbinden met m'n router? Iemand ervaring met wifi-versterkers? Ik zou er bijvoorbeeld ééntje in de traphal kunnen plaatsen...
Of kan ik iets aanvangen met de bestaande (TV-kabel) in m'n bureau?
Of toch maar het harde werk: boren, UTP-kabel trekken, kabelgootjes tegen de muur om weg te werken, ... ?

Bedankt voor de feedback!

Experience the mountains!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
"Of kan ik iets aanvangen met de bestaande (TV-kabel) in m'n bureau?"
MoCa setje,stuk beter dan powerline.

Maar UTP is natuurlijk altijd beter

Verwijderd

Wat Kompaan zegt. Ze zijn wel een stuk duurder dan powerline, maar zijn zeer betrouwbaar. En ja, UTP leggen is beter (ook al is het dat je een keer een zware boorhamer met boord moet huren etc....)

Je haalt het dik en dwars eruit, doordat je een 100% uptime hebt, en het altijd werkt. Want dat willen we toch allemaal?

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 09:41
Waar komt die coax in je bureau uit? Kun je hem er niet uithalen en vervangen voor UTP, zodat je hem in je meterkast op je router aan kunt sluiten?