[PS3 aansluiten dvi-d>hdmi] op een Philips 32PF9966

Pagina: 1
Acties:

• BerkayB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik ben donderdag helemaal uit Almere naar Nijmegen gegaan om een televisie op te halen. Het gaat om de Philips philips 32pf9966. Er werd verteld dat het een HDready toestel was.

Nu ben ik zo stom geweest om de achterkant niet te bekijken in de winkel en 'm gewoon maar heb meegenomen.
Thuis ben ik erachter gekomen dat hij geen hdmi-ingang heeft. Op internet stond dat ik een converter/adapter moest bestellen en het dan op dezelfde manier zou werken. Ik wil namelijk mijn PlayStation 3 er op aansluiten. Ik heb de volgende converter besteld: "dvi 24 +1 naar hdmi m / v adapter voor hdmi v1.3/v1.4".
zie foto: Afbeeldingslocatie: http://cloud8.rightinthebox.com/images/384x384/201305/dvi-24-1-naar-hdmi-m-v-adapter_fkjiom1369642972728.jpg

Toen ben ik er achter gekomen dat als ik die aan ga sluiten, ik er geen geluid bij heb. Die converter is dus puur voor het omzetten van video/beeld.

Ik heb een de dunne PlayStation 3 van 160GB zoiets. Nu vraag ik me af hoe ik hier ook audio bij krijg.. De achterkant van m'n nieuwe tv ziet er alsvolgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/s6t8ns.png

Alvast bedankt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:15

FeaR

In GoT we trust

Heeft de PS3 Slim ook nog een Multi AV-Out? Dus zo'n kabel met aan de ene kant de speciale PS3-connector en aan de andere zijde drie RCA's (geel, rood en wit)? In dat geval moet je de witte en de rode in de aansluitingen links naast de DVI doen. In de PS3 dan instellen dat beeld via HDMI gaat en geluid via de Multi AV-Out. De PS3 kan beeld en geluid gescheiden uitvoeren namelijk. Zo te zien op de afbeelding is de DVI al gekoppeld met de analoge ingangen (puur afgaande op de scheidende strepen op de afbeelding).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• BerkayB
Hij heeft inderdaad een Multi AV-Out aan de achterkant. Ben bang dat ik die kabel niet meer heb en dan zal moeten bestellen..

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

BerkayB schreef op zondag 22 september 2013 @ 01:37:
Hij heeft inderdaad een Multi AV-Out aan de achterkant. Ben bang dat ik die kabel niet meer heb en dan zal moeten bestellen..
Geen nood... iedere PS1/PS2 kabel werkt er ook op... hoeft dus niet duur te zijn ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Wil je gelijk goed geluid trek je een digitaal kabeltje door naar je versterker. Analoog geluid is leuk bij spelletjes maar bij het kijken van een bluray mis je toch wel 5.1 geluid.

• BerkayB
Michael Knight schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:19:
[...]

Geen nood... iedere PS1/PS2 kabel werkt er ook op... hoeft dus niet duur te zijn ;)
Was inderdaad maar 6 euro. Bedankt!

Nu nog afwachten en het allemaal maar aansluiten en zien of het werkt, audio + video..

[ Voor 15% gewijzigd door BerkayB op 22-09-2013 20:05 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dat werkt, maar wel moet je dat apart instellen in de instellingen. Je kunt er ook voor kiezen multi audio-out te doen, dan wordt het audiosignaal op elke uitgang uitgezonden en dan weet je zowat altijd zeker dat het werkt. Ook hoef je dan geen instellingen aan te passen als je ooit je PS3 verplaatst of zo. Wel heb je dan alleen maar stereo geluid, maar dat heb je nu ook.

• BerkayB
alex3305 schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:11:
Dat werkt, maar wel moet je dat apart instellen in de instellingen. Je kunt er ook voor kiezen multi audio-out te doen, dan wordt het audiosignaal op elke uitgang uitgezonden en dan weet je zowat altijd zeker dat het werkt. Ook hoef je dan geen instellingen aan te passen als je ooit je PS3 verplaatst of zo. Wel heb je dan alleen maar stereo geluid, maar dat heb je nu ook.
multi audio-out? wat bedoel je daar precies mee? hoe werkt dat dan :F

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Dat kun je bij Geluid geloof ik vinden. Dan wordt het geluidssignaal naar alle uitgangen verstuurd. Dus HDMI, Optisch en via de Multi-AV out. Dan hoef je dat niet steeds constant opnieuw in te stellen als je de PS3 ergens anders aansluit.
Pagina: 1