Ik woon in een studentenhuis en wij delen het internet. Ik had een mooi kabelgootje over de trap gespannen zodat mijn huisgenoten boven ook internet hebben. Nu heeft de woningbouwvereniging van wie wij dit huis huren ons verboden om in de gemeenschappelijke ruimtes ook maar iets aan te brengen wat er niet hoort. De kabelgoot moest dus verdwijnen op last van EUR 200,00 verwijderingskosten. Ook mag ik geen gat in het plafond boren om een kabel direct naar boven te leggen. Stelletje eikels zijn het maar goed, nu ben ik gaan kijken naar een andere (goedkope) oplossing. Verhuizen in Amsterdam vanwege deze reden is geen optie ;-).
Ik heb twee powerlines adapters gekocht (Belkin) en de bedoeling is als volgt:
Router (ssid Castor)-> wired naar homeplug -> a/c net -> homeplug -> sitecom 300n wifi router (ssid Pollux)
Ik krijg dit alleen niet aan de praat. Ik heb mijn homeplugs met elkaar laten pairen en dat gaat goed. Daar ligt het probleem dus niet. Ik heb mijn modem ingesteld als 192.168.0.1 op subnet 255.255.255.0 en DHCP draait. De sitecom router is 192.168.0.100 en DHCP staat uit. Beide wifi signalen zenden uit op kanaal 1.
Wat doe ik hier verkeerd?
Ik heb twee powerlines adapters gekocht (Belkin) en de bedoeling is als volgt:
Router (ssid Castor)-> wired naar homeplug -> a/c net -> homeplug -> sitecom 300n wifi router (ssid Pollux)
Ik krijg dit alleen niet aan de praat. Ik heb mijn homeplugs met elkaar laten pairen en dat gaat goed. Daar ligt het probleem dus niet. Ik heb mijn modem ingesteld als 192.168.0.1 op subnet 255.255.255.0 en DHCP draait. De sitecom router is 192.168.0.100 en DHCP staat uit. Beide wifi signalen zenden uit op kanaal 1.
Wat doe ik hier verkeerd?
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]