Toon posts:

Aanschaf moederbord + CPU (upgradekit)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vroeger was ik goed op de hoogte van de ontwikkelingen in hardwareland, maar inmiddels ben ik de draad al een tijdje kwijt.

Ik wil graag mijn desktop upgraden (vooral voor CADsoftware en animatiesoftware).

Ik zoek een moederbord met CPU+RAM voor +/- 300 euro. De rest van mijn systeem is prima. Ik weet alleen totaal niet waar ik moet beginnen. Ik zelf zat te denken aan de FX-8350, maar dan ga ik wel iets over de 300 euro heen.

Ik voel me een leek, vooral als ik het gigantische prijsverschil tussen intel en amd zie, heeft dit een belangrijke reden?

Ik zoek een moederbord dat voorlopig nog een tijdje mee kan (ATX). Kan iemand mij van advies voorzien? alle suggesties zijn welkom!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:12

REPLAY

Tik een eitje

Wat is vroeger.. 10 jr geleden
Je kan toch de draad weer oppakken en je erin verdiepen.

Verwijderd

Topicstarter
REPLAY schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:39:
Wat is vroeger.. 10 jr geleden
Je kan toch de draad weer oppakken en je erin verdiepen.
Was inderdaad 10 jaar geleden of nog langer terug. Ik probeer me er ook in te verdiepen, maar ik weet nog niet goed waar ik op moet letten.

Thnx thomg, zou je aanraden een extra koeler te kopen als je een boxed cpu koopt?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

Zou ik wel doen bij de 8320, die moet je eigenlijk wel overklokken ;)
Intel is het niet zo nodig, maar als jij het fijn vind een koelere en stillere koeler te nemen zou ik het vooral doen.

Verwijderd

Topicstarter
De processor overklokken klinkt wel leuk, ik denk dat ik voor een amd kit ga (prijstechnisch sowieso beter). Is het belangrijk om een extreme3 mobo te kopen ipv de pro3 als ik ga overklokken? prijsverschil is maximaal een tientje en het verschil is dat ex3 heatsink heeft. Ik kan nergens vinden of heatsink noodzakelijk is als ik mijn cpu een beetje ga overklokken
Pagina: 1