Toon posts:

Garantie: Dixons vs A-Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aangezien er vorige week bij ons ingebroken is en ze o.a. onze Macbook Airs hebben meegenomen :( ben ik op zoek naar een nieuwe Air. Ik ben aan het overwegen om deze bij de Dixons, A-mac of de Mediamarkt aan te schaffen. Zowel de Dixons als de A-Mac hanteren nu een garantietermijn van 3 jaar, waarbij de A-Mac garantie ook de HDD/SSD uitsluiten, naast de accu en oplader. Voordeel van de A-Mac is echter dat ze ook CTO modellen op voorraad hebben (de 8Gb versie). Daarnaast geven ze daar 6% studentenkorting en een giftcard t.w.v. €70,-.
Dus ben nu aan het twijfelen waar ik deze het beste aan kan schaffen. Ik had n.l. bij mij vorige Air de SSD moeten laten vervangen (onder garantie) omdat deze defect was.

Daarnaast hoop ik dat ze bij de Mediamarkt weer de BTW-actie houden (zoals sept 2012). Dan zou ik voor €1075 de 256Gb/4Gb versie kunnen scoren. Standaard geven ze bij de MM al 2 jaar. Ook zou ik de Applecare (via eBay) kunnen aanschaffen en dan bij ik op dezelfde prijs als de A-Mac, met het grote verschil dat ik 3 jaar Applecare-garantie heb, waarbij de accu, lader en SSD ook onder de garantie valt.

Heeft iemand hier ervaringen met de bovengenoemde shops en garantieafhandelingen?

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:03
De drie jaar garantie zal 'op basis van gemiddelde gebruiksduur' zijn. Dat betekent dat je, bij een defect dat ontstaat na de fabrieksgarantie van twee jaar, moet aantonen dat je normaal gebruik hebt gemaakt van het product. Bovendien is het mogelijk dat een bijdrage in de reparatiekosten wordt gevraagd. Dat is standaard wetgeving en dus niet een jaar 'extra garantie' zoals de winkels het doen voorkomen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Was het niet zo bij de MM dat bij de BTW actie Apple producten worden uitgesloten?

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Gluten Parody schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:45:
De drie jaar garantie zal 'op basis van gemiddelde gebruiksduur' zijn. Dat betekent dat je, bij een defect dat onststaat na de fabrieksgarantie van twee jaar, moet aantonen dat je normaal gebruik hebt gemaakt van het product. Bovendien is het mogelijk dat een bijdrage in de reparatiekosten wordt gevraagd. Dat is standaard wetgeving en dus niet een jaar 'extra garantie' zoals de winkels het doen voorkomen.
Ik ben altijd heel zuinig op mijn spullen (o.a. meteen Invisibleshield erop) en mij Mac zijn altijd krasloos geweest. Dus als er optisch niets aan de hand is en er geen water in het apparaat is geconstateerd, is ik neem ik aan geen probleem(?).

@mistermeester: nope, iPhones, iPads en accessoires zijn wel uitgesloten volgens mij.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:48
Dit jaar komt er geen btw actie meer bij de MM. Dit heb ik van een betrouwbare bron. Wel andere acties, maar geen actie die ze btw vrij noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx for d info! Hoe betrouwbaar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:09
Dixons moet wel ook nog 3 jaar blijven bestaan om 3 jaar garantie te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
dcl! schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:07:
Dixons moet wel ook nog 3 jaar blijven bestaan om 3 jaar garantie te krijgen...
Aangezien Dixons / Mycom allemaal onder BAS Group vallen zie ik die niet zomaar verdwijnen ;)

helemaal nu ze iamcentre overgenomen hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 22-09-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Als jij studentenkortingen hebt, kun je misschien veel beter via Surfspot bij Apple zelf bestellen. Dan krijg je mogelijk geen zes maar acht procent korting.

En installeer direct Prey! http://preyproject.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx for the tip!

Maar uh... iemand nog ervaringen met of info over de garantie van de betreffende shops...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij Dixons gewerkt als bijbaantje. De drie jaar houdt in dat je 3 jaar lang gratis reparatie/vervanging hebt zonder bijkomende kosten. Let er natuurlijk wel op dat je geen gebruikersschade hebt. Dat wil zeggen: laten vallen met deuken of barsten enzo. Dus qua garantie zit dixons best goed met 3 jaar. Maar Apple geeft (volgens de wet) minstens 2 jaar lang dezelfde rechten en daar krijg je mogelijk inderdaad meer korting.

Apple is het enige merk bij Dixons waarbij ze binnen die 3 jaar geen extra kosten rekenen. Ook geen compensatie gedoe in het geval je al enige tijd het product hebt kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dixons.nl/klantenservice.
"Dixons kan je de volgende bijdrage in rekening brengen (percentage van de totale reparatiekosten)(tabel), dit geldt niet voor Apple producten."

het lijkt er inderdaad op dat je op apple producten 3 jaar volledige garantie krijgt m.u.v (ingebouwde) accu’s/batterijen, stroomadapters en andere bijgeleverde accessoires.

Bij amac kan ik de voorwaarden niet vinden, en bij MM krijg je 2 jaar.

Voor zover ik weet komt er geen btw aktie (dan zou het al bekend moeten zijn geweest), dus dan is Dixons de winnnaar:)
Pagina: 1